فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
صفحه 2 از 6 نخستنخست 1234 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 54
  1. #11
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    نسل سه و چهار پراید در ایران تولید میشود؟اگرچه نسل اول خودروی پراید در سال 1983 تولید شد اما در سال 2013 مدلهای نسل چهارم این خودرو در کشورهای مختلف تردد میکنند.

    به گزارش ایسنا، نسل اول خودروی پراید در سال 1983 بر روی پلتفرم مشترک دو شرکت فورد و مزدا تولید شد. از سال 1989 این دو شرکت بخشی از سهام شرکت کیا را خریداری کرده و تولید این خودرو به کره جنوبی منتقل شد.

    از ابتدای سال 1372 (1993) نیز اولین محموله cbu پراید وارد ایران شده و تولید این خودرو از اواخر این سال در دو مدل صندوقدار و هاچبک با نامهای صبا و نسیم آغاز شد.

    در سال 1375 (1995) شرکت کیا فیسلیفت جدیدی از پراید عرضه کرد که تولید این خودرو در ایران نیز آغاز شد. پس از مدتی شرکت سایپا مدل استیشن پراید را تحت عنوان پراید سفری تولید کرد که به دلیل عدم استقبال مشتریان تولید آن متوقف شد.

    پس از آن به دنبال انتقادات صورت گرفته نسبت به سطح ایمنی پراید، شرکت سایپا پروژهای تحت عنوان پروژه x100 را برای بهینهسازی پلتفرم پراید و ارتقاء سطح ایمنی این خودرو اجرا کرد و با تملک مالکیت این پلتفرم، خودروهای جدید را با نام سایپا 111، سایپا 141، سایپا 131 و سایپا 132 نامگذاری کرد.

    تمام این اتفاقات در حالی افتاد که تولید پراید در حال تولید در ایران (نسل اول پراید) از سال 1997 در کره جنوبی متوقف شده بود. در سال 1997 شرکت کیا نسل دوم خودروی پراید را تولید کرد که در برخی بازارها به نام کیا پراید و در برخی دیگر به نام کیا ریو عرضه میشد. ریو به ایران نیز آمد و چند سالی در سایپا تولید شد.

    شرکت کیا در حال حاضر نسل چهارم خودروی پراید را تولید میکند که تحت عنوان کیا پراید معروف بوده و در بازارهای مختلف عرضه میشود. در این شرایط مشخص نیست که آیا نسلهای سوم و چهارم پراید نیز مانند نسل دوم این خودرو (ریو) امکان تولید در ایران را خواهند یافت یا اینکه پرونده پراید سرانجام با توقف تولید نسل اول این خودرو در ایران بسته خواهد شد.

  2. #12
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    افزايش پنج ميليوني قيمت خودرو!
    فارس: با مطرح شدن بحث موافقت رئیسجمهور با تعیین قیمت خودروهای داخلی براساس ارز مبادلهای و همچنین با رشد نرخ ارز آزاد، قیمت خودرو در بازار ۳۰۰هزار تا ۵میلیون تومان افزایش یافت.
    در حال حاضر فروشندگان با اکراه نسبت به فروش خودروهای خود اقدام میکنند که این مسئله باعث افزایش 300 هزار تا 5 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار شده است.

    در این راستا قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افزایش 2 میلیون تومانی طی یک هفته اخیر به 30 میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز 1.5 میلیون تومان افزایش داشته و در حال حاضر 35.5 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

    افزایش قیمت پژو 206 تیپ 6 و پژو 206 صندوق دار مدل v20 نیز حدود 1.5 میلیون تومان بوده و هم اکنون این خودروها به ترتیب 41 و 30 میلیون تومان به خریداران عرضه میشوند.

    افزایش قیمت پژو 207 دنده اتوماتیک و نوع معمولی این خودرو نیز یک میلیون تومان بوده به طوری که در حال حاضر این دو محصول به ترتیب 46 و 37 میلیون تومان خرید و فروش میشوند.

    * افزایش 800 هزار تومانی قیمت پژو 405

    قیمت پژو 405 بنزینی به عنوان پرفروش ترین محصول ایران خودرو نیز طی روزهای اخیر 800 هزار تومان افزایش داشته و این خودرو در حال حاضر 19 میلیون و 800 هزار تومان به خریداران عرضه میشود.

    در مورد پژو پارس سال نیز می توان به رشد 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو طی روزهای اخیر اشاره کرد که هم اکنون 27 میلیون تومان معامله می شود.

    در این میان، قیمت تندرو 90 مدل e1 ایران خودرو با رشد 800 هزار تومانی به 24 میلیون و 800 هزار تومان رسیده و قیمت تندر 90 ایران خودرو مدل e2 نیز با افزایش یک میلیون و 200 هزار تومانی به 28 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

    رانا نیز که جدیدترین محصول ایران خودرو است طی روزهای اخیر افزایش قیمت 1.5 میلیون تومانی را در بازار تجربه کرده و در حال حاضر 28.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می شود.

    * سمند 2 میلیون تومان گران شد

    سمند lx نیز که طی ماههای اخیر نوسان قیمتی کمتری را نسبت به سایر خودروها تجربه کرده، با افزایش قیمت 2 میلیون تومانی در روزهای اخیر همراه بوده است به طوری که در حال حاضر 22 میلیون تومان معامله می شود.

    در مورد خودرو شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی ویتارا دنده اتوماتیک نیز میتوان به رشد 5 میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد که این روزها در بازار 97 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

    * رشد 700 هزار تومانی قیمت سایپا 111

    در مورد محصولات سایپا نیز میتوان به افزایش قیمت ها طی روزهای اخیر اشاره کرد. قیمت سایپا 111 مدل sx با افزایش 700 هزار تومانی در روزهای گذشته به 14.5 میلیون رسیده و قیمت هر دستگاه سایپا 131 مدل sx نیز با رشد 500 هزار تومانی به 13 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

    قیمت هر دستگاه سایپا 132 مدل sx نیز 300 هزار تومان افزایش داشته و این خودرو در حال حاضر 13 میلیون و 800 هزار تومان معامله می شود.

    در مورد قیمت تندر 90 مدل e2 پارس خودرو نیز میتوان به افزایش یک میلیون و 300 هزار تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد که در حال حاضر 29.5 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

    قیمت هر دستگاه تیانا نیز که اخیراً بحث افزایش قیمت کارخانهای آن مطرح است طی روزهای اخیر در بازار 2 میلیون تومان افزایش یافته و به 121 میلیون تومان رسیده است. افزایش قیمت ماکسیما دنده اتوماتیک نیز طی روزهای گذشته 2 میلیون تومان بوده و این محصول هم اکنون 93 میلیون تومان معامله میشود.

    در مورد مگان دنده اتوماتیک نیز می توان به افزایش 1.5 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد که هم اکنون 67.5 میلیون تومان معامله میشود.

    * افزایش یک تا 15 میلیون تومانی قیمت خارجیها

    به گزارش فارس، بررسی بازار خودروهای خارجی نیز نشان دهنده افزایش قیمت یک تا 15 میلیون تومانی این محصولات است. بخشی از این افزایش ناشی از تاثیر روانی رشد قیمت خودروهای داخلی بر بازار محصولات خارجی است، به طوری که هر دستگاه کرولا در بازار با رشد 5 میلیون تومانی قیمت در روزهای اخیر، حدود 95 میلیون تومان عرضه میشود. قیمت یاریس هاچبک نیز با افزایش 5 میلیون تومانی به 75 میلیون تومان در بازار رسیده است.

    قیمت اپتیما محصول شرکت کیا نیز طی روزهای اخیر با رشد 2 میلیون تومانی به 130 میلیون تومان رسیده است. این افزایش قیمت در مورد اسپورتیج 2400 سیسی حدود 12 میلیون تومان بوده که هم اکنون 140 میلیون تومان به خریداران عرضه میشود.

    افزایش قیمت سراتو 2000 سیسی نیز طی روزهای گذشته 2 میلیون تومان بوده و هم اکنون 97 میلیون تومان خرید و فروش میشود. قیمت سراتو کوپه نیز با رشد 2 میلیون تومانی به 95 میلیون تومان رسیده است.

    * رشد 5 میلیون تومانی قیمت موهاوی

    در مورد موهاوی نیز میتوان به افزایش 5 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 155 میلیون تومان اشاره کرد.

    قیمت مزدا 2 و مزدا 3 نیز طی روزهای اخیر رشد 2 میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر این خودروها به ترتیب 55 و 95 میلیون تومان معامله میشود.

    افزایش قیمت هیوندایی i20 نیز در روزهای اخیر یک میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو 61 میلیون تومان خرید و فروش میشود. قیمت هیوندایی i30 نیز با رشد 2 میلیون تومانی به 87 میلیون تومان رسیده است.

    * جنسیس 15 میلیون تومان گران شد

    در مورد آزرا گرانجور نیز میتوان به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 157 میلیون تومان اشاره کرد. قیمت جنسیس نیز افزایش 15 میلیون تومانی را طی روزهای اخیر تجربه کرده و این خودرو به قیمت 210 میلیون تومان به مشتریان عرضه میشود.

    افزایش قیمت سانتافه نیز 4 میلیون تومان بوده و این خودرو به قیمت 138 میلیون تومان فروخته می شود. رشد قیمت سوناتا نیز طی روزهای اخیر 3 میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو 130 میلیون تومان معامله میشود.

  3. #13
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال

    سهمیه سوخت برخی خودروها قطع شد

    از امروز سهمیه سوخت برخی از خودروهای داخلی قطع شد.

    به گزارش ایسنا، مصوبه قطع سهمیه سوخت خودروهای با حجم موتور بالاتر از 1800 سیسی از امروز اجرایی شد.

    برخی از خودروهای در حال تولید در کشور از جمله تیانا، گراند ویتارا، مگان، مزدا 3، mvm530 و mvmx33 دارای حجم موتور بالاتر از 1800 سیسی هستند.

    بنابراین با احتساب خودروهای در حال تولید و خودروهایی که در گذشته تولید شدهاند، از امروز سهمیه سوخت خودروهایی چون ماکسیما، تیانا، سوزوکی گراند ویتارا، مگان، مزدا 3، mvm530، mvmx33، زانتیا، قشقایی، رونیز و هیوندایی آوانته قطع شد.

    در این باره معاون صنایع انرژی ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفته است: با توجه به مصوبه ستاد هدفمندی یارانهها، سهمیه بنزین 400 تومانی خودروهای بالای 1800 سیسی نو شماره حذف شده و این خودروها تنها 300 لیتر سهمیه بنزین 700 تومانی دریافت میکنند.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  4. #14
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    شماره گذاری خودروهای ۲۵۰۰ سی سی مانعی ندارد

    عصرخودرو: شایعه عدم شماره گذاری خودروهای 2500 سی سی این روزها برخی از واردکنندگان این خودروها را دچار بلاتکلیفی کرده است.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، براساس اظهارات اخیر مدیرکل ماشین سازی وزارت صنعت ، سازمان توسعه تجارت در مورد ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی تصمیم گیر است و ما مصوبه ای در این مورد نداشته ایم. کیومرث فروتنی در مورد بحث های مطرح شده مبنی بر تصمیم دفتر ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت برای ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی، اظهار داشت: ما تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده ایم و این مسئله فقط در حد یک مکاتبه بین دفتر ماشین سازی و دفتر تنظیم مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت بوده است.
    وی تصریح کرد: دفتر تنظیم مقررات از ما خواسته بود، تا در این مورد اطلاعاتی را ارائه کنیم که ما نیز این اطلاعات را به آنها دادیم، اما آنها در این مورد تصمیم گیر هستند.
    فروتنی با بیان اینکه اطلاعی از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ندارم، گفت: دفتر ماشین سازی وزارت صنعت می تواند در زمینه مشخص کردن نوع خودروهای وارداتی عمل کند و زمانی که واردکننده ای تقاضای خود را برای واردات خودرو ارائه می دهد، ما این خودرو را از نظر مطابقت با استانداردها و مقررات بررسی می کنیم و در نهایت آن را برای ثبت سفارش به دفتر صادرات و واردات معرفی می کنیم.
    وی ادامه داد: پس از این مرحله، کار واردات به دفتر تنظیم مقررات مربوط می شود و ما نمی دانیم که آیا خودروی معرفی شده منجر به واردات می شود، یا خیر.
    درعین حال به گفته سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت براساس مصوبه این ستاد در حال حاضر عوارض واردات یک خودروی 2500 سی سی خارج کردن سه خودروی فرسوده در کشور است.
    به گفته هاشمی، شماره گذاری خودروهای 2500 سی سی بلامانع است و هر شخصی نیز که با دلار آزاد تمایل به واردات خودرو داشته باشد مانعی ندارد اما در حال حاضر گرایش خودروسازها به سمت واردات خودروهای کم مصرف رفته چراکه برای کسانی که خودرویی با مصرف کمتر از 6 لیتر وارد می کنند تشویقی هایی در نظر گرفته شده است.

  5. #15
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    گرانفروشی 250 میلیاردی واردکنندگان خودرو

    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل پرونده 250 میلیارد تومانی گرانفروشی برای شرکتهای واردکننده خودرو خبر داد.

    مجتبی فراهانی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در بازرسیهای صورت گرفته از شرکتهای واردکننده خودرو تخلف گرانفروشی برخی از این شرکتها محرز شده است.

    وی با بیان اینکه در برخی موارد تناسبی بین ارز مورد استفاده و قیمت فروش خودروی وارداتی وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده 250 میلیارد تومانی گرانفروشی برای این واردکنندگان تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه بیشترین تخلف مربوط به کدام واردکننده بوده است؟ اظهار کرد: با توجه به آنکه محکومیت این شرکتها در تعزیرات قطعی نشده در حال حاضر امکان اعلام نام آنها وجود ندارد اما میزان تخلف یکی از این شرکتها به تنهایی 90 میلیارد تومان است.

    فراهانی تصریح کرد: علاوه بر گرانفروشی، برخی واردکنندگان به تعهدات خود در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده عمل نکردهاند در این موارد پرونده تنها با رضایت شاکی مختومه نمیشود بلکه از شرکت واردکننده لیست تمام خودروهای پیش فروش شده اخذ و در صورت وجود موارد مشابه پرونده به تعزیرات فرستاده میشود.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  6. #16
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    قیمت خودروهای داخلی در ۴ روز تا ۸ میلیون تومان گران شد

    عصرخودرو: موافقت رئیسجمهور با قیمتگذاری خودرو بر اساس ارز مبادلهای و تدوین دستورالعمل این نوع قیمتگذاری موجب افزایش ۵۰۰هزار تا ۸میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار طی ۴ روز اخیر شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از فارس، قیمت خودروهای داخلی در بازار در حالی طی ۴ روز اخیر تا ۸ میلیون تومان افزایش یافته که قیمت این خودروها در بازار در ابتدای هفته جاری افزایش 300 هزار تا 5 میلیون تومانی را تجربه کرده بود.
    بر این اساس، طی 4 روز اخیر قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افزایش 4 میلیون تومانی به 34 میلیون تومان و قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با رشد 2.5 میلیون تومانی به 38 میلیون تومان رسیده است.
    همچنین قیمت هر دستگاه 206 تیپ 6 رشد 4 میلیون تومانی را در چند روز اخیر تجربه کرده و در حال حاضر 45 میلیون تومان خرید و فروش میشود.
    در مورد پژو 206 صندوقدار مدل v20 نیز میتوان به افزایش 3.5 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 33.5 میلیون تومان اشاره کرد.
    قیمت پژو 207 دنده اتوماتیک نیز با رشد 2.5 میلیون تومانی به 48.5 میلیون تومان و قیمت نوع معمولی این خودرو با افزایش 3 میلیون تومانی به 40 میلیون تومان رسیده است.
    * رشد 3 میلیون تومانی قیمت پژو پارس
    پژو 405 بنزینی نیز به عنوان پرفروشترین محصول ایران خودرو طی 4 روز اخیر یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش قیمت داشته و هم اکنون 21 میلیون تومان معامله میشود.
    افزایش قیمت پژو پارس سال نیز در این روزها 3 میلیون تومان بوده که قیمت این خودرو را به 30 میلیون تومان رسانده است.
    قیمت تندر 90 مدل e1 ایران خودرو هم با افزایش قیمت 2 میلیون و 700 هزار تومانی به 27.5 میلیون تومان رسیده و مدل e2 این خودرو تولید ایران خودرو با افزایش قیمت 2 میلیون و 800 هزار تومانی به قیمت 31 میلیون تومان در بازار معامله میشود.
    * رانا 2.5 میلیون تومان گران شد
    در مورد رانا، محصول جدید ایران خودرو نیز میتوان به افزایش 2.5 میلیون تومانی قیمت این خودرو و معامله آن با قیمت 30 میلیون تومان در بازار اشاره کرد. سمند lx نیز که خودرویی کاملاً ملی محسوب میشود طی 4 روز اخیر با افزایش قیمت 2.5 میلیون تومانی، به نرخ 24.5 میلیون تومان به خریداران عرضه میشود.
    افزایش قیمت سوزوکی گرند ویتارا نیز در روزهای جاری 8 میلیون تومان بوده به طوری که این خودرو در بازار 105 میلیون تومان معامله میشود.
    * رشد 2.5 میلیون تومانی قیمت پراید
    تیبا نیز که تا 4 روز پیش 16 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش میشد امروز به قیمت 18.5 میلیون تومان به مشتریان عرضه میشود.
    در مورد محصولات پرفروش سایپا نیز میتوان به رشد قیمت 500 هزار تا 2.5 میلیون تومانی اشاره کرد. در حال حاضر هر دستگاه سایپا 111 مدل sx در بازار 16 میلیون تومان خرید و فروش میشود که نسبت به 4 روز پیش افزایش 2.5 میلیون تومانی را نشان میدهد.
    قیمت سایپا 131 مدل sx نیز با رشد 700 هزار تومانی به 14.5 میلیون تومان رسیده است. این افزایش قیمت در مورد سایپا 132 مدل sx حدود 500 هزار تومان بوده و در حال حاضر این خودرو 14 میلیون و 300 هزار تومان معامله میشود.
    تندر 90 مدل e2 پارس خودرو نیز با افزایش 2.5 میلیون تومانی در بازار به 32 میلیون تومان رسیده و در مورد تیانا، محصول دیگر پارس خودرو نیز میتوان به رشد 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 124 میلیون تومان اشاره کرد.
    * مگان در باشگاه 70 میلیونیها
    افزایش قیمت ماکسیمای دنده اتوماتیک نیز در بازار طی روزهای اخیر 2 میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو 95 میلیون تومان معامله میشود.
    مگان 2000 سیسی نیز با افزایش قیمت 2.5 میلیون تومانی، حدود 70 میلیون تومان به خریداران عرضه میشود.
    * رشد 2 تا 20 میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی
    افزایش قیمت خودرو در بازار تنها محدود به خودروهای داخلی نبوده بلکه خودروهای خارجی نیز طی 2 تا 3 روز اخیر افزایش قیمت قابل توجهی را داشتهاند به طوری که قیمت هر دستگاه کرولا در بازار با رشد 2 میلیون تومانی به 95 میلیون تومان رسیده و این افزایش قیمت در مورد یاریس هاچبک نیز 3 میلیون تومان بوده که در حال حاضر 78 میلیون تومان معامله میشود.
    قیمت اپتیما، محصول شرکت کیا نیز با افزایش 3 میلیون تومانی طی 4 روز اخیر به 133 میلیون تومان رسیده است. این رشد قیمت در مورد اسپورتیج 2400 سیسی حدود دو میلیون تومان بوده که قیمت این خودرو را به 142 میلیون تومان رسانده است.
    در مورد سراتو 2000 سیسی و نوع کوپه این خودرو نیز باید به ثبات قیمت در بازار طی 4 روز اخیر اشاره کرد و در حال حاضر این خودروها به ترتیب 97 و 95 میلیون تومان معامله میشوند.
    * موهاوی 5 میلیون تومان گران شد
    قیمت سورنتو نیز در بازار 155 میلیون تومان است که تغییری را نسبت به روزهای اخیر نشان نمیدهد. افزایش قیمت موهاوی هم در بازار حدود 5 میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو در حال حاضر 160 میلیون تومان است.
    رشد قیمت مزدا 2 نیز 3 میلیون تومان بوده که هم اکنون 58 میلیون تومان معامله می شود. در مورد مزدا 3 نیز طی روزهای اخیر افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده و این خودرو همچنان با قیمت 95 میلیون تومان به خریداران عرضه میشود که در واقع همان قیمت نمایندگی است.
    در عین حال هیوندایی i20 و i30 نیز طی 4 روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکردهاند و در حال حاضر این خودروها به ترتیب 61 و 87 میلیون تومان خریداری میشوند.
    * رشد 20 میلیون تومانی قیمت خودرو برای دهکهای بالا
    در مقابل، قیمت هر دستگاه جنسیس با افزایش 20 میلیون تومانی به 230 میلیون تومان رسیده است. این افزایش قیمت در مورد سانتافه 13 میلیون تومان بوده و در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار به 155 میلیون تومان رسیده است.
    افزایش قیمت سوناتا هم طی روزهای اخیر 5 میلیون تومان بوده و این خودرو به قیمت 135 میلیون تومان به خریداران واقع در دهکهای بالای درآمدی عرضه میشود.
    در روزهای اخیر قیمت آزرا گرانجور نیز در بازار تغییری نداشته و همچنان 157 میلیون تومان معامله میشود.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  7. #17
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    آشفته بازار خودرو و پرشهای 20 میلیونی قیمت در کمتر از 9 ساعت

    عصرخودرو: آشفتگی بازار خودرو کار را به جایی رسانده که حتی نمایندگیهایی که به مناسبت دهه فجر رسماً اقدام به اعلام قیمت کرده بودند، با سختتر کردن شرایط، قیمتهای خود را افزایش دادهاند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از فارس، در همین رابطه ش. موسوی می گوید: دیروز ساعت یک بعد از ظهر قیمت را با نمایندگی چک کردم و ساعت 10 شب که با همسرم برای معامله به نمایندگی مراجعه کردیم با افزایش 20 میلیون تومانی قیمت مواجه شدیم.
    وی می گوید: اسپورتیج صفر 135 میلیون تومانی ظرف کمتر از 9 ساعت به 155 میلیون تومان، سورنتو 155 میلیون تومانی در همین فاصله زمانی به 163 میلیون تومان و پرادوی دو در 2008 از 125 میلیون به 135 میلیون تومان رسیده است.
    او برای خرید خودرو به یکی از نمایندگیهای خودرو در مدرس – میرداماد مراجعه کرده بود که عملاً از خرید منصرف شد.
    نگاهی به آگهی های روزنامه های امروز و مقایسه آن با قیمتهای دیروز نشان می دهد که به عنوان نمونه در آگهی "4 دستگاه پرادو 2 در سفید، مشکی متالیک 4 سیلندر 2007 فول " مربوط به 3 بهمن قیمت 176 میلیون تومان درج شده که همان آگهی در روزنامه 4 بهمن 185 میلیون تومان درج شده است.
    بنابراین گزارش، نمایندگیهایی که به مناسبت دهه فجر قیمت رسماً به اعلام قیمت اقدام کرده بوند، قیمتها و شرایط تحویل خود را ظرف یک روز به طور جالبی تغییر دادند. به عنوان نمونه خودرو تیانا که دیروز مشمول تحویل فوری با قیمت 124 میلیون تومان بود، امروز به صورت رزرو، طی 30 روز با قیمت 127 میلیون تومان تحویل می شود.
    این تحولات محدود به خودروهای وارداتی یا خارجی نبوده و در حوزه تولیدات داخلی نیز افزایشهای 3 میلیون تومانی مشاهده می شود. در حالی که خودروی ال 90 دیروز 31 میلیون تومان به صورت تحویل فوری به فروش می رسید، امروز قیمت آن به 34 تا 36 میلیون با تحویل 15 روزه یا دیرتر رسیده است.
    برخی دلایل این تحولات حوزه بازار خودرو را مربوط به مطرح شدن بحث موافقت رئیسجمهور با تعیین قیمت خودروهای داخلی بر اساس ارز مبادلهای و همچنین با رشد نرخ ارز آزاد و برخی نیز آن را متأثر از تحولات و افزایش قیمتها در بازار میدانند.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  8. #18
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    صعود قیمت خودرو

    عصرخودرو: ادامه یافتن توقف عرضه خودرو سیر صعودی قیمت خودروهای داخلی را موجب شده است.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودرو سایپا 111 به قیمت حدود 16 میلیون تومان به فروش میرسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان است.
    سایپا sl 131 نیز به قیمت حدود 14 میلیون و 200 هزار تومان و sx 131 نیز به قیمت حدود 15 میلیون و 300 هزار تومان عرضه میشد. البته قیمت رسمی sl 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و sx 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.
    قیمت تیبا نیز به حدود 19 میلیون و 500 هزار تومان رسید. البته قیمت رسمی این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است. تندر 90 مدل e2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 32 میلیون به فروش میرسید. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان است.
    قیمت مگان 2000 اتومات نیز به حدود 73 میلیون تومان رسید. قیمت رسمی این خودرو 57 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. ماکسیما نیز در حالی به قیمت حدود 103 میلیون تومان به فروش میرسید که قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان است.
    در هفته گذشته در گروه محصولات ایران خودرو، خودروی پژو 206 در برخی نمایندگیهای فروش موجود نبود. قیمت پژو 206 صندوقدار نیز در مدل v9 این خودرو به حدود 48 میلیون تومان و در مدل v8 نیز حدود 39 میلیون تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی مدل v9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل v8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.
    تندر 90 ایران خودرو نیز در مدل e2 آن به قیمت حدود 31 میلیون و 500 هزار تومان به فروش میرسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون تومان تعیین شده است.
    پژو 405 نیز به قیمت حدود 21 میلیون و 500 هزار تومان عرضه میشد. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 31 میلیون تومان رسید. قیمت رسمی این خودرو نیز حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.
    قیمتهای یاد شده مربوط به مدل پایه و تکسوز این خودروها است. با توجه به قطع عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعفهای نظارتی، این قیمتها در نمایندگیهای فروش مختلف مقداری متفاوت است.

  9. #19
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    نامه خودروسازان به سازمان حمایت برای اصلاح شیوه قیمتگذاری خودرو

    عصرخودرو: خودروسازان در نامهای به رئیس سازمان حمایت، اصلاح شیوه قیمتگذاری خودرو و اعمال این اصلاحات در دستورالعمل قیمتگذاری بر مبنای ارز مبادلهای را خواستار شدند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از فارس، در نامه خودروسازان به رئیس سازمان حمایت عنوان شده که قیمت مواد اولیه، قطعات ckd و دستمزد کارگران باید بر اساس قیمتهای فعلی و روند آتی محاسبه شود. همچنین در این نامه بر لزوم محاسبه قیمت قطعات داخلی خودرو بر اساس قیمت جدید قطعهسازان تأکید و عنوان شده که قیمت تمام شده واقعی ارز (با توجه به عدم تخصیص ارز مبادلهای) و هزینههای تسعیرنرخ ارز (تبدیل ارز به ریال) باید در قیمتگذاری جدید خودروها مد نظر قرار گیرد. خودروسازان در این نامه بر لزوم لحاظ شدن هزینه یوزانس و نرخ ارز در سررسید (یک سال آینده) تأکید کرده و خواستار در نظر گرفتن هزینههای حواله کردن ارز و برخی هزینههای تحمیلی دور زدن تحریمها در تعیین قیمتهای جدید خودرو شدهاند. به گفته خودروسازان، با توجه به محدودیتهای تحمیلی به تولیدکنندگان، هزینه سربار باید تقسیم بر تیراژ واقعی تولید شود، نه اینکه بر تعداد تولید اسمی براساس ارقام پروانه بهرهبرداری تقسیم شود، چرا که این ارقام صوری هستند. محاسبه نرخ جدید خودروها با توجه به هزینههای بانکی و مالی بر اساس ارقام واقعی (طبق اسناد معتبر) از دیگر خواستههای خودروسازان از سازمان حمایت است. خودروسازان در این نامه 12 بندی اعلام کردهاند که پاداش یا تخفیفهای گمرکی به ازای صادرات یا جایزه صادراتی و همچنین تخفیفهای گمرکی به ازای استفاده از موتورهای کممصرف و مانند آن نباید از قیمت تمام شده تولید کسر شود. در این نامه با اشاره به افزایش هزینههای تخلیه بار در بنادر کشور، بر لزوم توجه به هزینههای مضاعف تخلیه بار در بنادر جنوبی خلیجفارس ناشی از تحریم شرکت کشتیرانی و حمل بار با کشتیهای کوچکتر به داخل کشور تأکید شده است. در نامه خودروسازان به سازمان حمایت عنوان شده که برای هر شرکت خودروساز زیان محصول a باید از طریق سود محصول b قابل جبران باشد تا محصول a حذف نشود و فضای رقابتی تنگتر نباشد. خودروسازان در این نامه بر لزوم خروج درآمدهای حاصل از کسب و کارهای مکمل از محاسبات مربوط به تعیین قیمت خودرو تأکید کرده و لحاظ شدن قیمتهای جدید خودرو از تاریخ تصویب در مورد تمام خودروهای تحویلی به غیر از خودروهای فروش قطعی را خواستار شدهاند.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  10. #20
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    آزادسازي قيمت خودرو تنها بازي با کلمات است

    "علی علیلو" نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در خصوص تصميم خودروسازان در تعیین قیمت خودرو براساس "نرخ ارز مبادلهای"، گفت: بهتر است ما از خودروسازان سوال کنیم تاکنون اگر قیمت خودرو براساس نرخ ارز مبادلهای نبوده، با چه ارزی بوده است، اگر با ارز مرجع بوده، با چه مجوزی و از کجا و اگر با ارز مرجع نبوده و تعیین قیمت خودرو براساس ارز مبادلهای بوده، حالا چه چیزی را میخواهند تغيير دهند.

    وی در ادامه افزود: اصل اطلاعرسانی و اصل خبر خود سوالبرانگیز است، که ما نیز یکی از محورها در جریان تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی را همین موضوع اعلام کردهایم.

    عضو کمیسیون صنایع در معادن با بیان اینکه جریان آزادسازی قیمتها، تنها یک بازی با قیمتها بود، تصریح کرد: طرح این مسئله تنها برای گرانفروشی و یا برای اعمال سیاستهای فروش خود خودروسازان بوده که فقط اسم قشنگی برای آن انتخاب کردند، طرح موضوع آزادسازی قیمتها براین اساس که بازار تعیین کننده قیمتها باشد، تنها استفاده از واژهها و عبارتهای قشنگ است، اما پشت این قضیه صاحبان اين صنایع تنها اهداف خود را دنبال میکنند.

    نماینده مردم شبستر در ادامه اظهار داشت:" آزادسازی قیمت خودرو" در بازار موجود تنها بازی با کلمات است، چرا که آزادسازی قیمت زمانی معنا دارد که رقابت آزاد در بازار ایجاد شود، در حالی که در سال تولید ملی برای حمایت از تولید ملی، تعرفه واردات را افزایش دادیم و واردات خودرو ممنوع شد و یک بازار انحصاری ایجاد کردیم، به طوری که محصولات ما نه به لحاظ کیفی و نه به لحاظ کمی ارتقاء یافته است.

    وی در ادامه با اشاره به ادعای خودروسازان مبنی بر خودکفایی در برخي تولیدات خود، گفت: اگر در خودروهایی که خودروسازان اعلام کردهاند خودکفا شدهایم، پس ارزبری آن کجاست؟ تولید خودروهای ملی چند درصد ارزبری دارد؟ و بعد بگویند براساس میزان ارزبری در تولیدات خود از ارز مبادلهای استفاده میکنیم و تاثیر آن میزان در تعیین قیمت خودرو چقدر است و در این مسئله آنالیز بدهند.

    علیلو تصریح کرد: اینکه خودروسازان میگویند تعیین قیمت خودرو براساس نرخ ارز مبادلهای یعنی چه؟ یعنی میخواهند قیمت تمامشده خودرو را براساس نرخ ارز مبادلهای اعلام کنند؟ پس آنچه که گفتند ما خودکفا شدهایم چه ميشود؟


    عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: ما اخیرا از آقایان پرسیدیم مگر شما نگفتید که تولید برخی محصولات کاملا ملی است؟ گفتند نه، بالاخره یکی، دو قطعه کوچک باید وارد کنیم؟ حال سوال اینجاست که یکی دو قطعه کوچک چقدر ارزبری دارد که ميخواهند در تعيين قيمت خودرو ارز مبادلهاي را مبنا قرار دهند؟

    وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر هم تا به حال قیمتگذاری خودروها براساس نرخ ارز آزاد بوده پس باید با این حساب قیمت خودرو در آينده کاهش یابد؟ لذا با توجه به موضوعات مطرح شده متوجه میشویم که هیچ پاسخ شفافی وجود ندارد و قطعا مجلس در جریان تحقیق و تفحص از خودروسازی پیگیر این مسئله نيز خواهد بود.

صفحه 2 از 6 نخستنخست 1234 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع


طراحی شده توسط : وی بی ایران