فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
صفحه 3 از 6 نخستنخست 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 54
  1. #21
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    چه کسانی قیمت خودرو در بازار را تعیین میکنند؟

    عصرخودرو: در شرایطی که قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در چند هفته اخیر صعودی شده است، مشخص نیست که این قیمتها دقیقا توسط چه کسانی و در کجا تعیین میشود.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در شرایطی که عرضه به مقدار کافی از سوی خودروسازان صورت میگیرد تفاوتی بین قیمت کارخانه و بازار خودروها وجود نداشته و یا این تفاوت بسیار ناچیر است اما در مواردی مانند شرایط فعلی که افت تولید و کاهش عرضه از سوی خودروسازان وجود دارد، با افزایش تفاوت قیمت رسمی و بازار خودروها این سوال پیش میآید که چه کسانی قیمت خودروها در بازار آزاد را تعییین میکنند.
    اگرچه قیمتهای رسمی فروش خودروسازان از سوی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تعیین و ابلاغ میشود اما هیچ مکانیزم روشن و شناخته شدهای برای تعیین قیمت این محصولات در بازار آزاد وجود ندارد.
    یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این باره میگوید: قیمت خودروها در بازار از سوی خودروسازان و به صورت غیر مستقیم تعیین میشود.
    به گفته علی خاکساری، قیمت خودرو در بازار نیز مانند هر کالای دیگری تابع قانون عرضه و تقاضا است بهگونهای که در صورت برابر بودن عرضه و تقاضا، قیمتها ثابت مانده، با افزایش عرضه قیمتها کاهش و با رشد تقاضا، افزایش مییابد.
    وی خاطرنشان میکند: بنابراین خودروساز میتواند با کاهش و قطع عرضه موجب سنگینتر شدن کفه تقاضا نسبت به عرضه شده و به رشد قیمتها در بازار آزاد دامن بزند. با این کار خودروساز به دلالان و واسطهها این پیام را میدهد که قیمت خودرو در بازار روزانه باید افزاش یابد.
    در برابر این اظهارات اما دبیر انجمن خودروسازان ایران با رد هرگونه نقش خودروسازان در تعیین قیمت خودرو در بازار، میگوید: خودروسازان داخلی امکان تعیین قیمت فروش محصولات خود را هم ندارند چه رسد به آنکه بخواهند قیمت این محصولات در بازار را تعیین کنند.
    احمد نعمتبخش با بیان اینکه در حال حاضر دلالان و واسطهها نقش اصلی را در بازار آزاد خودرو دارند، خاطرنشان میکند: این دلالان هستند که به دلیل تفاوت فاحش قیمت کارخانه و بازار خودروها، محصولات عرضه شده از سوی خودروسازان را خریداری کرده و به قیمت دلخواه خود در بازار عرضه میکنند در حالیکه هیچ سودی از این افزایش قیمت نصیب خودروسازان نمیشود.
    یک کارشناس صنعت خودرو نیز خودروسازان و دلالان را در کنار هم از عوامل اصلی دخیل در تعیین قیمت این محصولات در بازار میداند. مصطفی ممقانی میگوید: وقتی عرضه خودرو کاهش مییابد خودروسازان خواسته یا ناخواسته موجب رشد قیمتها در بازار میشوند. از آن سو دلالان بازار خودرو نیز تعاریف خاص خود را برای تعیین قیمتها داشته و با توجه به وضعیت عرضه از سوی خودروساز و میزان تقاضا، قیمتها را تعیین میکنند، بنابراین قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر عملکرد خودروسازان و واسطههای بازار تعیین میشود.
    به هر حال قیمت خودروها در بازار آزاد چه از سوی خودروسازان و چه از سوی دلالان تعیین شود نکته قابل توجه در آن هماهنگی نسبی فروشندگان مختلف با قیمتهای تعیین شده است بهگونهای که بعضا گفته میشود قیمت این محصولات از سوی فرد یا افرادی تعیین شده و پس از آن به اطلاع تمام دلالان، واسطهها و دیگر فعالان بازار خودرو میرسد.

  2. #22
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    قیمت بنزین تا پایان امسال افزایش نخواهد یافت

    عصرخودرو: نمایندگان مجلس معتقدند: آزاد سازی قیمت ها و یا تعیین قیمت سوخت باید در قالب قانون مطرح شود و اینگونه نیست که هر شخصی در هر سازمانی بتواند برای خود قیمت تعیین کند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب گفت: تفاوت قیمت بنزین داخل کشور با خارج باعث میشود تا قاچاقچیان تمایل بیشتری به قاچاق بنزین داشته باشند که این تفاوت قیمت می تواند با آزاد سازی قیمت ها جبران شود.
    وی تصریح کرد: این آزاد سازی قیمت ها و یا تعیین قیمت سوخت باید در قالب قانون مطرح شود و اینگونه نیست که هر شخصی در هر سازمانی بتواند برای خود قیمت تعیین کند.
    جعفری با بیان اینکه قیمت سوخت در حال حاضر در بحث های اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مطرح است و با اجرای این طرح قیمت بنزین هم مشخص خواهد شد، افزود: با توجه به تاکید دولت بر اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها، آزاد سازی قیمت ها صورت می گیرد و قیمت بنزین ممکن است به 3هزار تومان برسد.
    نماینده مردم خلخال در مجلس ادامه داد: دولت معتقد است که با گران شدن بنزین درآمدهایی کسب خواهد کرد که آن را بین مردم تزریق میکند اما مجلس با اجرای این طرح در کل مخالف است.
    وی گفت: مجلس معتقد است اگر تاکید بر اجرای این طرح هم هست، باید به صورت مرحله ای انجام شود تا فرصتی فراهم آید و مردم با استفاده از ابزارهایی مانند افزایش حقوق و حمایت های دیگر، توانمندی لازم برای شرایط جدید را به دست آورند.
    جعفری افزود: در خصوص راهکارهای برای حل معضل قاچاق سوخت گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج کشور دستگاههای نظارتی، وزارت نفت، نیروی انتظامی و دستگاههای ذیربط باید نظارت و توجهشان را بیشتر کنند تا کمتر شاهد این تخلفات باشیم.
    در ادامه نادر قاضی پورنماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مشترک دولت و مجلس گفت: اگر نمایندگانی که در این جلسات شرکت می کنند با اجرای فاز دوم هدفمندی موافقت کنند ما درمجلس اجازه نمی دهیم بنزین 2000 یا 2500 تومان شود.
    وی گفت: در اجرای فاز دوم این قانون هم مجلس مخالف صد در صد است اگر تصمیمی مبنی برافزایش قیمت ها هست مجلس باید اجازه بدهد.
    قاضی پور خاطر نشان کرد: فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید بصورت پلکانی اجرا شود تا به اقشار اقشار ضعیف فشار وارد نشود.
    نماینده ارومیه گفت: ما اجازه نخواهیم داد قیمت بنزین یک شبه 2500-2000 شود اجازه دهید طبق قانونی که تصویب کردیم قیمت حامل های انرژی تا پایان سال افزایشی نداشته باشد برای سال بعد هم در صحن علنی مجلس با درایت و کارشناسی تصمیم گیری شود تا افزایش قیمت پلکانی و مرحله به مرحله باشد.
    در ادامه ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی اصلاح و افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مهمترین راهکار مقابله با قاچاق سوخت است، افزود: در شرایط فعلی هیچگونه تناسب قیمتی بین گازوئیل و بنزین عرضه شده در داخل کشور و برخی از کشورهای همسایه وجود ندارد.
    وی با بیان اینکه هماکنون هر لیتر گازوئیل با دو نرخ ۱۵۰و ۳۵۰تومان در داخل کشور عرضه میشود، گفت: این در حالی است که قیمت هر لیتر گازوئیل در ترکیه به بیش از پنج هزار تومان میرسد.
    ندیمی اختلاف شدید قیمتی را عامل افزایش قاچاق سوخت از کشور عنوان کرد و افزود: اصلاح قیمت حامل های انرژی قطعا منجر به مدیریت مصرف فراوردههای نفتی می شود بنابراین با ایجاد تعادل قیمتی فراوردههای نفتی متناسب با کشورهای همسایه، لولههای چندکیلومتری قاچاق سوخت هم برچیده خواهد شد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برخی از استانهای مرزی مصرف بنزین بیش از تعداد خودروهای موجود در آن استان افزایش یافته است، گفت: کرایه گسترده کارت های بنزین منجر به افزایش فروش بنزین در جایگاه ها و قاچاق گسترده آن به خارج از کشور شده است.
    وی با اعلام اینکه با مشارکت سایر دستگاههای متولی امکان مدیریت مصرف بنزین در کشور وجود دارد،خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید با اجاره دهندگان کارتهای هوشمند بنزین به طور قانونی برخورد کند.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علی رغم کارتی کردن عرضه سوخت متاسفانه قاچاق در کشور افزایش یافته بنابراین راهی جز افزایش قیمت فرورده های نفتی در کشور وجود ندارد.
    ندیمی خاطر نشان کرد: باید نظارت و کنترل شدیدی در مرزهای کشور صورت گیرد چرا که بیشتر قاچاق سوخت در این مناطق اتفاق می افتد.