فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
صفحه 3 از 6 نخستنخست 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 54
  1. #21
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    چه کسانی قیمت خودرو در بازار را تعیین میکنند؟

    عصرخودرو: در شرایطی که قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در چند هفته اخیر صعودی شده است، مشخص نیست که این قیمتها دقیقا توسط چه کسانی و در کجا تعیین میشود.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در شرایطی که عرضه به مقدار کافی از سوی خودروسازان صورت میگیرد تفاوتی بین قیمت کارخانه و بازار خودروها وجود نداشته و یا این تفاوت بسیار ناچیر است اما در مواردی مانند شرایط فعلی که افت تولید و کاهش عرضه از سوی خودروسازان وجود دارد، با افزایش تفاوت قیمت رسمی و بازار خودروها این سوال پیش میآید که چه کسانی قیمت خودروها در بازار آزاد را تعییین میکنند.
    اگرچه قیمتهای رسمی فروش خودروسازان از سوی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تعیین و ابلاغ میشود اما هیچ مکانیزم روشن و شناخته شدهای برای تعیین قیمت این محصولات در بازار آزاد وجود ندارد.
    یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این باره میگوید: قیمت خودروها در بازار از سوی خودروسازان و به صورت غیر مستقیم تعیین میشود.
    به گفته علی خاکساری، قیمت خودرو در بازار نیز مانند هر کالای دیگری تابع قانون عرضه و تقاضا است بهگونهای که در صورت برابر بودن عرضه و تقاضا، قیمتها ثابت مانده، با افزایش عرضه قیمتها کاهش و با رشد تقاضا، افزایش مییابد.
    وی خاطرنشان میکند: بنابراین خودروساز میتواند با کاهش و قطع عرضه موجب سنگینتر شدن کفه تقاضا نسبت به عرضه شده و به رشد قیمتها در بازار آزاد دامن بزند. با این کار خودروساز به دلالان و واسطهها این پیام را میدهد که قیمت خودرو در بازار روزانه باید افزاش یابد.
    در برابر این اظهارات اما دبیر انجمن خودروسازان ایران با رد هرگونه نقش خودروسازان در تعیین قیمت خودرو در بازار، میگوید: خودروسازان داخلی امکان تعیین قیمت فروش محصولات خود را هم ندارند چه رسد به آنکه بخواهند قیمت این محصولات در بازار را تعیین کنند.
    احمد نعمتبخش با بیان اینکه در حال حاضر دلالان و واسطهها نقش اصلی را در بازار آزاد خودرو دارند، خاطرنشان میکند: این دلالان هستند که به دلیل تفاوت فاحش قیمت کارخانه و بازار خودروها، محصولات عرضه شده از سوی خودروسازان را خریداری کرده و به قیمت دلخواه خود در بازار عرضه میکنند در حالیکه هیچ سودی از این افزایش قیمت نصیب خودروسازان نمیشود.
    یک کارشناس صنعت خودرو نیز خودروسازان و دلالان را در کنار هم از عوامل اصلی دخیل در تعیین قیمت این محصولات در بازار میداند. مصطفی ممقانی میگوید: وقتی عرضه خودرو کاهش مییابد خودروسازان خواسته یا ناخواسته موجب رشد قیمتها در بازار میشوند. از آن سو دلالان بازار خودرو نیز تعاریف خاص خود را برای تعیین قیمتها داشته و با توجه به وضعیت عرضه از سوی خودروساز و میزان تقاضا، قیمتها را تعیین میکنند، بنابراین قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر عملکرد خودروسازان و واسطههای بازار تعیین میشود.
    به هر حال قیمت خودروها در بازار آزاد چه از سوی خودروسازان و چه از سوی دلالان تعیین شود نکته قابل توجه در آن هماهنگی نسبی فروشندگان مختلف با قیمتهای تعیین شده است بهگونهای که بعضا گفته میشود قیمت این محصولات از سوی فرد یا افرادی تعیین شده و پس از آن به اطلاع تمام دلالان، واسطهها و دیگر فعالان بازار خودرو میرسد.

  2. #22
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    قیمت بنزین تا پایان امسال افزایش نخواهد یافت

    عصرخودرو: نمایندگان مجلس معتقدند: آزاد سازی قیمت ها و یا تعیین قیمت سوخت باید در قالب قانون مطرح شود و اینگونه نیست که هر شخصی در هر سازمانی بتواند برای خود قیمت تعیین کند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب گفت: تفاوت قیمت بنزین داخل کشور با خارج باعث میشود تا قاچاقچیان تمایل بیشتری به قاچاق بنزین داشته باشند که این تفاوت قیمت می تواند با آزاد سازی قیمت ها جبران شود.
    وی تصریح کرد: این آزاد سازی قیمت ها و یا تعیین قیمت سوخت باید در قالب قانون مطرح شود و اینگونه نیست که هر شخصی در هر سازمانی بتواند برای خود قیمت تعیین کند.
    جعفری با بیان اینکه قیمت سوخت در حال حاضر در بحث های اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مطرح است و با اجرای این طرح قیمت بنزین هم مشخص خواهد شد، افزود: با توجه به تاکید دولت بر اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها، آزاد سازی قیمت ها صورت می گیرد و قیمت بنزین ممکن است به 3هزار تومان برسد.
    نماینده مردم خلخال در مجلس ادامه داد: دولت معتقد است که با گران شدن بنزین درآمدهایی کسب خواهد کرد که آن را بین مردم تزریق میکند اما مجلس با اجرای این طرح در کل مخالف است.
    وی گفت: مجلس معتقد است اگر تاکید بر اجرای این طرح هم هست، باید به صورت مرحله ای انجام شود تا فرصتی فراهم آید و مردم با استفاده از ابزارهایی مانند افزایش حقوق و حمایت های دیگر، توانمندی لازم برای شرایط جدید را به دست آورند.
    جعفری افزود: در خصوص راهکارهای برای حل معضل قاچاق سوخت گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج کشور دستگاههای نظارتی، وزارت نفت، نیروی انتظامی و دستگاههای ذیربط باید نظارت و توجهشان را بیشتر کنند تا کمتر شاهد این تخلفات باشیم.
    در ادامه نادر قاضی پورنماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مشترک دولت و مجلس گفت: اگر نمایندگانی که در این جلسات شرکت می کنند با اجرای فاز دوم هدفمندی موافقت کنند ما درمجلس اجازه نمی دهیم بنزین 2000 یا 2500 تومان شود.
    وی گفت: در اجرای فاز دوم این قانون هم مجلس مخالف صد در صد است اگر تصمیمی مبنی برافزایش قیمت ها هست مجلس باید اجازه بدهد.
    قاضی پور خاطر نشان کرد: فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید بصورت پلکانی اجرا شود تا به اقشار اقشار ضعیف فشار وارد نشود.
    نماینده ارومیه گفت: ما اجازه نخواهیم داد قیمت بنزین یک شبه 2500-2000 شود اجازه دهید طبق قانونی که تصویب کردیم قیمت حامل های انرژی تا پایان سال افزایشی نداشته باشد برای سال بعد هم در صحن علنی مجلس با درایت و کارشناسی تصمیم گیری شود تا افزایش قیمت پلکانی و مرحله به مرحله باشد.
    در ادامه ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی اصلاح و افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مهمترین راهکار مقابله با قاچاق سوخت است، افزود: در شرایط فعلی هیچگونه تناسب قیمتی بین گازوئیل و بنزین عرضه شده در داخل کشور و برخی از کشورهای همسایه وجود ندارد.
    وی با بیان اینکه هماکنون هر لیتر گازوئیل با دو نرخ ۱۵۰و ۳۵۰تومان در داخل کشور عرضه میشود، گفت: این در حالی است که قیمت هر لیتر گازوئیل در ترکیه به بیش از پنج هزار تومان میرسد.
    ندیمی اختلاف شدید قیمتی را عامل افزایش قاچاق سوخت از کشور عنوان کرد و افزود: اصلاح قیمت حامل های انرژی قطعا منجر به مدیریت مصرف فراوردههای نفتی می شود بنابراین با ایجاد تعادل قیمتی فراوردههای نفتی متناسب با کشورهای همسایه، لولههای چندکیلومتری قاچاق سوخت هم برچیده خواهد شد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برخی از استانهای مرزی مصرف بنزین بیش از تعداد خودروهای موجود در آن استان افزایش یافته است، گفت: کرایه گسترده کارت های بنزین منجر به افزایش فروش بنزین در جایگاه ها و قاچاق گسترده آن به خارج از کشور شده است.
    وی با اعلام اینکه با مشارکت سایر دستگاههای متولی امکان مدیریت مصرف بنزین در کشور وجود دارد،خاطرنشان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید با اجاره دهندگان کارتهای هوشمند بنزین به طور قانونی برخورد کند.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علی رغم کارتی کردن عرضه سوخت متاسفانه قاچاق در کشور افزایش یافته بنابراین راهی جز افزایش قیمت فرورده های نفتی در کشور وجود ندارد.
    ندیمی خاطر نشان کرد: باید نظارت و کنترل شدیدی در مرزهای کشور صورت گیرد چرا که بیشتر قاچاق سوخت در این مناطق اتفاق می افتد.

  3. #23
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    روند کیفی سازی خودرو منفی نیست عصرخودرو: معاون صنایع و اموراقتصادی وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید برلزوم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بیان کرد:مطئنم روند کیفی سازی خودرو منفی نیست. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی «عصرخودرو» به نقل از ˈمحسن صالحی نیاˈ با اشاره به لزوم هماهنگی کیفیت با بهای خودرو تاکید کرد: ارتقای سطح تولید خودروهای داخلی باید دردستور کار قرار گیرد و تاکنون خودرویی که به طور مستمر با کاهش کیفیت مواجه باشد ، را ندیده ام . وی در مورد آمار کاهش کیفیت خودروهای داخلی و نارضایتی مصرف کنندگان اظهار داشت: پارامترهایی مرتبط با شاخص های کیفیت متفاوت است و باید در نظر داشت شاخص های کیفی هر سال متفاوت تر از سال های گذشته بوده و به مرور سخت گیرانه تر شده است. معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برخی موارد نیز وجود دارد که تعدادی از یک نوع خودرو در مواردی از سطوح خاص به دلایلی دچار مشکل می شود، افزود: به طور مثال کیفیت خودروی پراید در مقطعی برای رسیدن به استانداردهای 55 گانه با افت مواجه شد اما تلاش می شود تا کیفیت این محصول بهتر شود. وی ادامه داد کامیون بنز نیز در مقطعی با توجه به پارامترهای مطرح برای توسعه ساخت داخل و همچنین مواجه با تحریم ها و ایجاد مشکل در تامین قطعات، در مدت کوتاهی با افت کیفیت مواجه شد. به گفته وی ، امکان ندارد خودروسازی که در تولید یک محصول احاطه پیدا کرده در جهت توسعه و بهبود محصول حرکت نکند. معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اینکه ورشکستگی قطعهسازان را قبول ندارد، گفت: در حال حاضر حدود 1300 واحد قطعهسازی داریم که با خودروسازان کار میکنند ،اکثر آنها نیز مطالبات خود را به روز یا حداکثر سه ماهه دریافت میکنند. یاد آور می شود : چندی پیش دبیرانجمن قطعه سازان گفته بود هم اکنون پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان از یکسال و یا 10 ماه به شش ماه کاهش پیدا کرده است.

  4. #24
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    پیشنهاد دریافت کارمزد هزینه هر نوبت سوختگیری 120 تا 500 تومان مورد استقبال و تایید دولت و جایگاه داران قرار گرفت . همزمان با عزم جزم دولت برای افزایش قیمت بنزین و گازووئیل با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانهها، پیش بینی میشود از اواسط سال 1392 با حذف قطعی کارمزد، بنزین به صورت حقالعملی در جایگاهها عرضه شود که در این صورت هزینه هر نوبت سوختگیری 120 تا 500 تومان افزایش مییابد. به گزارش مهر، در حال حاضر به طور متوسط سالانه 300 تا 500 میلیارد تومان کارمزد بابت حمل، توزیع و عرضه بنزین معمولی و بنزین سوپر در سطح جایگاههای سوخت کشور به عنوان یارانه بنزین و گازوئیل توسط دولت پرداخت میشود. به عبارت دیگر شرکت های حمل کننده و جایگاه های عرضه سوخت با دریافت این کارمزد چندین میلیارد تومانی مجبورند علاوه بر کسب سود، هزینه های تعمیر، نگهداری، راهبری و حقوق کارکنان و پرسنل خود را هم پرداخت کنند. با این وجود در چند سال گذشته پرداخت این یارانه نه تنها منجر به افزایش حاشیه سود جایگاه داران سوخت نشده و با کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت جایگاه های بنزین و گازوئیل در کلانشهرها همراه شده است که هزینه های دولت را هم افزایش داده است. بر این اساس با توافق چهار جانبه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت، سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دولت، قرار شده است که کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال 1392 حذف شود. جزئیات حذف کارمزد و فروش حقالعملی بنزین یک مقام مسئول در وزارت نفت در گفتگو با مهر با تائید حذف احتمالی کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال اینده، گفت: تمامی دستگاه های مرتبط با این پیشنهاد موافقت کرده اند و قرار است این طرح در قالب لایحه احکام بودجه سال 1392 توسط دولت برای تصویب و ابلاغ نهائی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. وی با یادآوری اینکه حذف کارمزد و پرداخت حق العمل منجر به افزایش سطح خدمات رسانی، بالارفتن حاشیه سود جایگاه داران و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ساخت و توسعه مجاری عرضه سوخت خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح در صورت موافقت مجلس، هزینه بسیار ناچیزی باید توسط مصرف کنندگان بنزین پرداخت شود. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرمول حق العمل فروش بنزین و گازوئیل نهائی نشده است، بیان کرد: بر اساس پیشنهادهای اولیه مقرر شده است که مصرف کنندگان یک تا 2 درصد قیمت فرآورده را به عنوان حق العمل به جایگاه داران سوخت همزمان با پرداخت هزینه خرید بنزین و گازوئیل پرداخت کنند. به گفته وی در صورتی که یک خودرو 30 لیتر بنزین 400 تومانی در جایگاهی خریداری کند باید حدود 120 تومان به عنوان حق العمل به جایگاه دار پرداخت کند که به تبع با افزایش حجم باک و یا خرید بنزین آزاد این نرخ به 500 تومان هم قابل افزایش است. این مقام مسئول نفتی با یادآوری اینکه سال آینده در صورت تائید نهایی دولت و مجلس فاز اول فروش حق العمل کاری بنزین و گازوئیل اجرائی خواهد شد, تبیین کرد: همزمان با اجرای طرح تدریجی آزادسازی قیمت سوخت هم فازهای بعدی خرید حق العمال کاری فرآورده های نفتی کلید خواهد خورد. وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات کارشناسی شده نسبت به اجرای این طرح جدید در سطح کمیته های مختلف اقتصادی دولت، وزارت نفت و سازمان هدفمندی یارانه ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: قطعا اجرای این پروژه منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه های جدید سوخت به ویژه در کلانشهرهای کشور خواهد شد. استقبال جایگاهداران سوخت از طرح جدید دولت ناصر رئیسی فرد هم در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه عرضه بنزین تک نرخی بسیاری از ناهنجاریها در جایگاههای سوخت را از بین می برد، گفت: قطعا عرضه بنزین تک نرخی منجر به کاهش فساد و بسیاری از تخلفات در سطح جایگاههای سوخت می شود. رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با اعلام اینکه گران شدن بنزین در بلندمدت منجر به کاهش فروش و حاشیه سود جایگاههای سوخت خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس دولت به منظور حفظ حاشیه سود و توجیه اقتصادی فعالیت جایگاه ها باید طرح پرداخت حق العمل کاری را اجرایی کند. این مقام مسئول با بیان اینکه گران شدن بنزین قطعا منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود، اظهار داشت: کاهش انحراف و قاچاق بنزین هم یکی از ویژگی ها و دستاوردهای اقتصادی عرضه بنزین تک نرخی است.

  5. #25
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    طرح جدید افزایش قیمت بنزین در سال ۹۲ همزمان با عزم جدي دولت برای افزایش قیمت بنزین و گازووئیل با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانهها، پیش بینی میشود از اواسط سال ۱۳۹۲ با حذف قطعی کارمزد، بنزین به صورت حقالعملی در جایگاهها عرضه شود که در این صورت هزینه هر نوبت سوختگیری ۱۲۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش مییابد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حال حاضر به طور متوسط سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان کارمزد بابت حمل، توزیع و عرضه بنزین معمولی و بنزین سوپر در سطح جایگاههای سوخت کشور به عنوان یارانه بنزین و گازوئیل توسط دولت پرداخت میشود. به عبارت دیگر شرکت های حمل کننده و جایگاه های عرضه سوخت با دریافت این کارمزد چندین میلیارد تومانی مجبورند علاوه بر کسب سود، هزینه های تعمیر، نگهداری، راهبری و حقوق کارکنان و پرسنل خود را هم پرداخت کنند. با این وجود در چند سال گذشته پرداخت این یارانه نه تنها منجر به افزایش حاشیه سود جایگاه داران سوخت نشده و با کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت جایگاه های بنزین و گازوئیل در کلانشهرها همراه شده است که هزینه های دولت را هم افزایش داده است. بر این اساس با توافق چهار جانبه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت، سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دولت، قرار شده است که کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال ۱۳۹۲ حذف شود. جزئیات حذف کارمزد و فروش حقالعملی بنزین یک مقام مسئول در وزارت نفت با تائید حذف احتمالی کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال آینده، گفت: تمامی دستگاه های مرتبط با این پیشنهاد موافقت کرده اند و قرار است این طرح در قالب لایحه احکام بودجه سال ۱۳۹۲ توسط دولت برای تصویب و ابلاغ نهائی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. وی با یادآوری اینکه حذف کارمزد و پرداخت حق العمل منجر به افزایش سطح خدمات رسانی، بالارفتن حاشیه سود جایگاه داران و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ساخت و توسعه مجاری عرضه سوخت خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح در صورت موافقت مجلس، هزینه بسیار ناچیزی باید توسط مصرف کنندگان بنزین پرداخت شود. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرمول حق العمل فروش بنزین و گازوئیل نهائی نشده است، بیان کرد: بر اساس پیشنهادهای اولیه مقرر شده است که مصرف کنندگان یک تا ۲ درصد قیمت فرآورده را به عنوان حق العمل به جایگاه داران سوخت همزمان با پرداخت هزینه خرید بنزین و گازوئیل پرداخت کنند. به گفته وی در صورتی که یک خودرو ۳۰ لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی در جایگاهی خریداری کند باید حدود ۱۲۰ تومان به عنوان حق العمل به جایگاه دار پرداخت کند که به تبع با افزایش حجم باک و یا خرید بنزین آزاد این نرخ به ۵۰۰ تومان هم قابل افزایش است. این مقام مسئول نفتی با یادآوری اینکه سال آینده در صورت تائید نهایی دولت و مجلس فاز اول فروش حق العمل کاری بنزین و گازوئیل اجرائی خواهد شد, تبیین کرد: همزمان با اجرای طرح تدریجی آزادسازی قیمت سوخت هم فازهای بعدی خرید حق العمال کاری فرآورده های نفتی کلید خواهد خورد. وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات کارشناسی شده نسبت به اجرای این طرح جدید در سطح کمیته های مختلف اقتصادی دولت، وزارت نفت و سازمان هدفمندی یارانه ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: قطعا اجرای این پروژه منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه های جدید سوخت به ویژه در کلانشهرهای کشور خواهد شد. استقبال جایگاهداران سوخت از طرح جدید دولت ناصر رئیسی فرد هم در با تاکید بر اینکه عرضه بنزین تک نرخی بسیاری از ناهنجاریها در جایگاههای سوخت را از بین می برد، گفت: قطعا عرضه بنزین تک نرخی منجر به کاهش فساد و بسیاری از تخلفات در سطح جایگاههای سوخت می شود. رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با اعلام اینکه گران شدن بنزین در بلندمدت منجر به کاهش فروش و حاشیه سود جایگاههای سوخت خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس دولت به منظور حفظ حاشیه سود و توجیه اقتصادی فعالیت جایگاه ها باید طرح پرداخت حق العمل کاری را اجرایی کند. این مقام مسئول با بیان اینکه گران شدن بنزین قطعا منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود، اظهار داشت: کاهش انحراف و قاچاق بنزین هم یکی از ویژگی ها و دستاوردهای اقتصادی عرضه بنزین تک نرخی است..
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  6. #26
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    افزایش قیمت خودرو تصویب شد جزئیات تغییر قیمتگذاری خودرو کاهش ۲۵ درصدی تعرفه واردات طی ۵ سال عصرخودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران از ابلاغ مصوبه جدید تعیین قیمت خودرو از سوی کارگروه کنترل بازار خبر داد. به گزارش «عصرخودرو» احمد نعمتبخش در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: با تصویب وزرای عضو کارگروه کنترل بازار، خودروسازان مجازند با هماهنگی سازمان حمایت نسبت به فروش محصولات سواری و وانت به قیمت تجاری (حدفاصل قیمت بازار آزاد و قیمت محاسباتی سازمان حمایت براساس نرخ ارز مبادلاتی) اقدام کنند. وی با بیان اینکه در این مصوبه قید شده که خودروسازان موظفند 95 درصد وجوه حاصل از مابهالتفاوت قیمت محاسباتی و تجاری خودروها را در هر دوره سه ماهه به حساب خزانهداری واریز کنند، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این مصوبه شاهد از بین رفتن رانت فعلی در بازار خودرو و به تعادل رسیدن قیمتها خواهیم بود. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: به عنوان مثال اگر قیمت محاسباتی مگان با ارز مبادلاتی 70 میلیون تومان تعیین شد و قیمت بازار این خودرو 76 میلیون تومان بود، خودروساز میتواند براساس این مصوبه و با هماهنگی سازمان حمایت نسبت به عرضه این محصول به قیمت 72 میلیون تومان که قیمت بین نرخ محاسباتی و بازار آن است اقدام کند. وی افزود: وزیران عضو کارگروه کنترل بازار در این مصوبه از خودروسازان خواستهاند تا نسبت به افزایش تولید و عرضه محصولات در حدی که بازار خودروهای داخلی به تعادل برسد اقدام کنند. نعمتبخش با بیان اینکه کاهش تدریجی قیمت تجاری خودروهایی که قیمت بازار آنها بالاتر از قیمت محاسباتی است از دیگر شروط این مصوبه است، خاطرنشان کرد: قیمت تجاری این محصولات ظرف شش ماه باید به قیمت محاسباتی آنها نزدیک شود. همچنین راهاندازی سامانه معاملات رهگیری خودرو توسط سازمان حمایت و ارائه آمار و اطلاعات تولید از سوی خودروسازان و تسویه حساب نهایی در پایان هر سال مالی از دیگر موارد قید شده در این مصوبه است. دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره تاثیرات ابلاغ این مصوبه بر نرخ خودروها در بازار اظهار کرد: شرکتهای خودروساز تاکنون به دلیل ضرر و زیان بالا تنها نسبت به تحویل خودروهای پیش فروش شده اقدام میکردند اما پس از این با افزایش عرضه محصولات و فروش تحویل فوری برای خودروهایی که تعهدات معوق ندارند، شاهد متعادل شدن قیمتهای غیر واقعی بازار خودرو خواهیم بود. براساس بند یک این مصوبه، شرکتهای داخلی سازنده خودروهای سبک مجازند با هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به فروش خودرو به قیمت تجاری ( قیمت حدفاصل قیمت بازار ازاد و قیمت محاسباتی با لحاظ نرخ مبادلهای ارز که توسط سازمان مذکور تعیین و اعلام میشوند) اقدام کنند. همچنین فروش به قیمت تجاری منوط به ثبت در سامانه ir.124 است. در بند دوم این مصوبه تصریح شده است: شرکتهای یاد شده موظفند 95 درصد وجوه حاصل از مابه التفاوت قیمت محاسباتی با لحاظ نرخ ارز مبادله ای و قیمت تجاری را در دوره های سه ماهه به حسابی که توسط خزانه داری کل کشور اعلام می شود، واریز کنند. صددرصد وجوه واریزی به حساب یاد شده پس از تخصیص توسط معاونت برنامه ریزی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می گیرد تا به منظور کمک به واحدهای تولیدی در قالب طرح صیانت از تولید هزینه شود. در بند سوم این مصوبه می خوانیم: فروش خودرو به قیمت تجاری توسط شرکتهای خودروسازی منوط به اجرای تعهدات زیر می باشد: الف، افزایش تولید و عرضه خودرو به گونه ای که بازار خودرو داخلی به تعادل برسد. ب، کاهش تدریجی قیمت تجاری فروش خودرو ظرف شش ماه به نحوی که به قیمت محاسباتی نزدیک شود. ج، ارائه آمار و اطلاعات تولید، عرضه، پیش فروش و تصویب فیشهای واریزی مابه التفاوت به همراه تمامی اسناد به سازمان حمایت. د، راه اندازی سامانه معاملات قابل رهگیری خودرو و امکان دسترسی سازمان مذکور برای نظارت بر آن. ه- تسویه حساب نهایی در پایان هر سال مالی. در بند پنجم این مصوبه نیز آمده است: به منظور ایجاد تعادل و کنترل قیمتها در بازار داخلی، تعرفه واردات خودروهای سبک از ابتدای سال 92 در 5 سال سالانه 5 درصد کاهش می یابد.

  7. #27
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    اغاز فروش ویژه از سوی خودروسازان قیمت ها کاهش می یابد؟ عصرخودرو: با آغاز فروش ویژه از سوی خودروسازان و افزایش عرضه پیشبینی میشود قیمت برخی محصول در بازار کاهش یابد. به گزارش «عصرخودرو« به نقل از ایسنا، خودروسازان هر ساله در ایام دهه فجر محصولات خود را در شرایط فروش ویژه به صورت تحویل فوری یا پیش فروش عرضه میکنند. پیش از این نیز رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاهداران خودروی کشور از فروش ویژه خودروسازان در دهه فجر خبر داده و گفته بود: ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو علاوه بر افزایش تدریجی عرضه تا پایان سال در مناسبتهایی چون 22 بهمن فروش ویژه خواهند داشت که این موضوع تاثیر مثبتی بر کنترل قیمتها در بازار آزاد خودرو دارد. حسن زمانی افشار پیشبینی کرده بود که اگر تولیدکنندگان داخلی تولید و عرضه خودرو به بازار را افزایش دهند تا پایان سال تغییری در قیمت خودروهای داخلی نخواهیم داشت که البته در دو هفته اخیر به دلیل توقف عرضه از سوی خودروسازان این پیشبینی محقق نشد. به هر حال امسال نیز ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو شرایط ویژهای را برای فروش محصولات خود در دهه فجر اعلام کردهاند که با توجه به رشد بی رویه قیمتها در چند هفته اخیر تاثیر مثبتی بر بازار خواهد داشت. البته شرایط فروش ویژهای که خودروسازان تاکنون اعلام کردهاند بیشتر مربوط به پیش فروش محصولات در بازههای زمانی تحویل چند ماهه است.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  8. #28
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    تحویل خودروهای ثبتنامی با قیمتهای جدید گروه خودرو - در حالی معاون سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان 10 روز پیش اعلام کرد خودروهای با موعد تحویل قبل از یکم بهمن ماه امسال باید با قیمت قدیم خود، تحویل ثبتنامکنندگان شوند، که خبر میرسد خودروسازان قیمتهای جدید را مبنای محاسبه قرار داده اند. به گفته برخی ثبتنامکنندگانی که با دفتر روزنامه تماس گرفته اند، در دعوتنامههای ارسالی از سوی خودروسازان، قیمتهای جدید لحاظ شده که تفاوتی چند میلیونی با قیمتهای قبلی در آنها به چشم میآید. به عنوان مثال، در دعوتنامهای که پارس خودرو برای متقاضیانی که تیرماه امسال، مگان ثبتنام کردند ارسال كرده، قیمت 57 میلیون و 600 هزار تومان را برای تحویل این خودرو لحاظ کرده است، حال آنکه طبق اعلام سازمان حمایت میبایست قیمت مهرماه مگان (44 میلیون و 600 هزار تومان) برای تحویل آن در نظر گرفته میشد. ظاهرا برخی از نمایندگیهای این شرکت حدود چهار میلیون تومان آپشن اجباری نیز برای مگان در نظر گرفتهاند که با این حساب ثبتنامکنندگان مگان با موعد تحویل قبل از یکم بهمن امسال، باید حدود 62 میلیون تومان پول (با احتساب 25 میلیون تومان پرداختی به عنوان ودیعه) بابت این خودرو بپردازند. همچنین خبر میرسد که در دعوتنامههای ارسالی برای تندر-90 نیز قیمت 38 میلیون تومان برای تحویل در نظر گرفته شده که این موضوع از تعیین قیمت جدید تندر حکایت دارد. با این اوضاع به نظر میرسد سایر خودروهای داخلی پیش فروشی نیز مشمول افزایش قیمتهای میلیونی شوند، زیرا قیمت خودرو به تازگی توسط دولت آزاد اعلام شده و خودروسازان مجازند قیمت مطلوب خود را برای محصولاتشان در نظر بگیرند. اگرچه اقدام خودروسازان در مبنا قرار دادن قیمتهای جدید منصفانه به نظر نمیرسد، اما این وسط باید از سازمان حمایت پرسید که چرا نظارت لازم را در این مورد انجام نمیدهد و گاه اظهارنظرهای مسوولان خود را نیز فراموش میکند؟ وقتی کمتر از 10 روز پیش شهرام میرآخورلو معاون سازمان حمایت صراحتا اعلام میکند خودروهای ثبتنامی با موعد تحویل پیش از یکم بهمن باید با قیمت قبلی تحویل داده شوند، مشتریان به این اظهارنظر رسمی اعتماد میکنند و دلشان خوش میشود که دولت حامی حقوق آنها است، اما حالا که اتفاقی عکس رخ داده، نتیجهای جز بی اعتمادی مردم حاصل نخواهد شد. حالا باید دید آیا سازمان حمایت به اقدام اخیر خودروسازان واکنش نشان خواهد داد یا اینکه دست آنها را باز میگذارد؟

  9. #29
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    قیمت فعلی خودرو قابل توجیه نیست عصر خودرو:عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اقدام عاجلی درباره افزایش قیمت ها انجام دهد، تصریح کرد: قیمت های فعلی قابل توجیه نیست و باید به نرخ واقعی خود برگردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» ، سید شریف حسینی در گفت و گو با خانه ملت ضمن اعلام اینکه قیمت خودرو در واقع سرتیتر افزایش قیمت ها شده است، افزود: افزایش قیمت خودرو در چند سال گذشته محسوس نبود و منحنی افزایش قیمت خودرو کاملا آرام بود اما در این مدت که شاهد افزایش تورم و قیمت ها هستیم، خودرو شاخص افزایش قیمت شده است. نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی اقدامی را آغاز می کنیم مهمترین موضوع اقتصادی آن جلوگیری از افزایش قیمت و تورم است که این موضوع نظارت می خواهد اما بعد از هدفمندی در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: امروز مردم، دولت، مجلس و قوه قضایی باید دست به دست هم دهند تا از افزایش قیمت ها جلوگیری کنیم. حسینی با بیان اینکه قیمت خودروها باید در چارچوب دولتی دیده شود، گفت: افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان و بدون نظارت و اطلاع کمیته تنظیم بازار باید کنار گذاشته شود. عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در ایران قیمت یک کالا بر قیمت سایر کالا تاثیر می گذارد و اثر روانی در پی دارد؛ در نتیجه باید برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو یک برنامه ریزی مناسب صورت داد. حسینی با اشاره به اینکه دولت با هر برنامه ریزی که مد نظر دارد قیمت ها را کنترل کند، تصریح کرد: دولت با توجه به حمایت از تولید ملی باید به سمتی حرکت کند که تولیدکننده را ملزم به افزایش کیفیت کند و در کنار آن با افزایش تولید قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد. نماینده مردم اهوازمجلس تاکید کرد: دولت و مجلس باید در جهت نظارت و کنترل قیمت ها و همچنین جلوگیری از سوء استفاده هایی که تولید داخل را دچار مشکل می کند، اقدام کند. وی با بیان اینکه قیمت های فعلی خودرو قابل توجیه نیست، ادامه داد: این قیمت ها باید به نرخ واقعی خود برگردند. حسینی ضمن اعلام اینکه تورم روانی در بازار خودرو مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام عاجلی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها انجام بده که در این صورت از تولید حمایت شده است. عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسات مختلفی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص داشته است و این جلسات به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

  10. #30
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    اگر نیاز ندارید خودرو نخرید! عصر خودرو:معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت از مصوبه اخیر دولت برای ایجاد تعادل در بازار خودرو خبر داد و به خریداران توصیه کرد که در صورت عدم نیاز فوری به خودرو، برای خرید دست نگه دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فارس محسن صالحینیا شب گذشته در برنامه گفتوگو ویژه خبری با تشریح جزئیات مصوبه اخیر دولت در مورد قیمتگذاری خودرو اظهار داشت: هدف از این مصوبه جلوگیری از ایجاد سفتهبازی و رانت کاذب در بازار خودرو است تا از این طریق انگیزه خودروسازان برای افزایش تولید فراهم شود و قیمت بازار به قیمتهای محاسباتی نزدیک شود. وی ادامه داد: در مصوبه اخیر دولت مبنای قیمت خودرو، نرخ محاسباتی است که این نرخ براساس قیمت تمام شده و با در نظر گرفتن یک سود متعارف تعیین خواهد شد و به این ترتیب نرخ مواد اولیه و قطعات خودرو براساس ارز مبادلهای مدنظر خواهد بود. صالحینیا تصریح کرد: طبق این مصوبه خودروسازان موظف شدند قیمت تجاری خودرو را بین قیمت محاسباتی و نرخ بازار تعیین کنند و به این ترتیب روش اطمینانبخشی پیشبینی شده که اگر خودروسازان محصولاتشان را با قیمتی بالاتر از نرخ محاسباتی عرضه کنند باید مابهالتفاوت آن را به حساب خزانه واریز کنند تا جهت بهبود کیفیت و افزایش بهرهوری در کل صنایع با اولویت صنعت خودرو هزینه شود. معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت با بیان اینکه خودروسازان برای فروش خودرو با قیمتی بالاتر از نرخ محاسباتی انگیزهای ندارند، گفت: اگر خودروساز محصولش را گرانتر از نرخ محاسباتی عرضه کند تعداد مشتریان برای محصولات خودروسازان کاهش خواهد یافت. به گفته وی مصوبه اخیر دولت وزارت صنعت را در جهت ایجاد تعادل بین قیمت خودروسازان و بازار هدایت میکند و در این مصوبه خودروسازان موظف به افزایش تولید براساس امکانات و شرایط و همچنین ارائه برنامه در ارتباط با ثبات بازار به وزارت صنعت هستند. وی افزود: خودروسازان در این مصوبه نسبت به تولید و عرضه مناسب محصول متعهد شدهاند و افزایش صادرات و ارتقای کیفی تولیدات نیز از دیگر وظایف خودروسازان خواهد بود. صالحینیا تأکید کرد: مصوبه قیمتگذاری خودرو مقداری قیمتها را در نرخ محاسباتی افزایش خواهد داد اما اگر این مصوبه ابلاغ نمیشد با توجه به هزینههای متراتب بر تولید مانند افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز شاید در انتهای سال به دلیل رشد تقاضا شاهد نابسامانی شدیدی در بازار بودیم و بازار شرایط آشفتهای را تجربه میکرد. وی به خریداران توصیه کرد که در صورتی که نیاز فوری به خودرو ندارند برای خرید دست نگه دارند و دیگر به خودرو به عنوان یک کالای سرمایهای نگاه نکنند. به گفته صالحینیا قیمت خودرو با توجه به افزایش عرضه از شرایط باثباتی برخوردار خواهد شد و اختلاف قیمت محاسباتی و کارخانه به صفر خواهد رسید. معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت با بیان اینکه هزینههای تولید در تأمین قطعات و مواد اولیه مقداری افزایش داشته است، گفت: در مصوبه دولت قیمتگذاری براساس ارز مبادلهای صورت خواهد گرفت و در انتهای سال نیز براساس هزینههای واقعی قیمت تمام شده با خودروسازان تسویه حساب خواهد شد. وی در واکنش به این موضوع که در صورت فروش خودرو توسط خودروسازان با قیمتی بالاتر از نرخ محاسبهای مابهالتفاوت این نرخ به حساب دولت واریز خواهد شد اما در واقع این پول از جیب خریدار پرداخت شده است، گفت: خودروسازان برای فروش محصول با قیمت بالاتر از نرخ محاسباتی انگیزهای ندارند و در ضمن هیچ تضمینی وجود ندارد که مابهالتفاوت پرداخت شده از خزانه به حساب همان خودروساز بابت افزایش بهرهوری واریز شود. صالحینیا با بیان اینکه اطمینان میدهیم قیمت خودرو بالاتر از قیمت محاسباتی نشود، تصریح کرد: تسویه حساب نهایی براساس هزینه واقعی است و طبق گزارش سازمان حسابرسی و سازمان حمایت انجام خواهد شد. وی در واکنش به ادعای خودروسازان مبنی بر عدم تخصیص ارز مبادلهای به صنعت خودرو نیز گفت: تا تاریخ 18 تیرماه امسال امکان ثبت سفارش کالا برای واردات قطعات با ارز مرجع وجود داشت و از 3 مردادماه نیز تمام اقلام تأمین توسط تمام واحدهای تولیدی از جمله خودروسازان امکان دریافت ارز مبادلهای را داشتند. وی افزود: خودروسازان ادعا میکنند که ارز مبادلهای نگرفتهاند ولی آمار و ارقام مشخص است که به همه واحدها از جمله خودروسازان ارز مبادلهای قابل تخصیص بوده است. معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت توضیح داد: ممکن است به دلیل نوع ارز یا مقدار ارز مورد نیاز و یا براساس محدودیتهای بینالمللی خودروسازان ناچار به تأمین ارز از بازار آزاد شده باشند ولی ما از خودروسازان میخواهیم که برنامه خود را طوری تنظیم کنند که بتوانند از ارز مبادله برخوردار شوند. صالحینیا در ادامه با اشاره به افزایش تولید خودرو طی یک ماه اخیر گفت: سال گذشته همین موقع روزانه 5 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید میشد که در حال حاضر به 4 هزار تا 4 هزار و 100 دستگاه رسیده است. معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت افزود: همیشه حدود 30 تا 40 هزار دستگاه خودرو در سطح کارخانه وجود دارد که ممکن است به دلیل نواقص قطعات تکمیل نشده باشند اما اینطور نیست که خودرویی تولید شود ولی عرضه نشود زیرا این کار علاوه بر اشغال فضای زیاد گردش نقدینگی خودروسازان را نیز متوقف میکند. وی با بیان اینکه قیمتگذاری خودرو وظیفه ذاتی سازمان حمایت است، گفت: افزایش تولید هزینه ثابت خودروسازان را کاهش خواهد داد. معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت در مورد آینده بازار خودرو نیز گفت: با توجه به ابلاغ مصوبه اخیر دولت، خودروسازان قول دادهاند قیمت تولیداتشان را طی یک تا دو روز آینده بر روی سایت سازمان حمایت قرار دهند تا خریداران با اطمینان نسبت به خرید خودرو اقدام کنند. وی تأکید کرد: اگر خریداران نیاز فوری به خودرو دارند برای این کار اقدام کنند در غیر این صورت قیمت فروش خودروسازان با نرخ بازار متعادل خواهد شد. صالحینیا در پایان با اشاره به بومیسازی برخی قطعات خودروها اظهار داشت: تولید یکی از خودروها طی دو سه ماه قبل متوقف شده بود اما بعد از دو ماه امکان بومیسازی قطعات این خودرو فراهم شد هرچند ممکن است قیمت تأمین ما بالاتر از قبل باشد اما مهم این است که بومیسازی صورت گرفته است.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: Seena

صفحه 3 از 6 نخستنخست 12345 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع


طراحی شده توسط : وی بی ایران