فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
صفحه 1 از 6 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 54
  1. #1
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال

    اخبار خودرویی کشور

    اولین وانت تندر 90 تولید شد

    پرشین خودرو: تیراژ تولید تندر90 ایران خودرو از ابتدای سال جاری تا یازدهم دی ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد رشد نشان می دهد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا معتمد معاون تولید تندر90 ایران خودرو ضمن بیان مطلب فوق افزود: روال عادی تولید تندر 90 ایران خودرو ادامه دارد.
    وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان روز كاری یازدهم دی ماه 27 هزار و 465 دستگاه تندر 90 تولید شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد رشد نشان می دهد.
    معتمد با اشاره به تولید تیپ های مختلف تندر90 گفت: بیشترین تعداد تولیدی در تیپ E2 این خودرو با 21 هزار و 20 دستگاه است و پس از آن تیپ E1 با پنج هزار و 424دستگاه بیشترین فراوانی تولید را به خود اختصاص داده است.
    وی گفت: طی مدت مذکور هزار و 9 دستگاه تندر90 برای بازار های صادراتی تولید و ارسال شده و در حال بررسی سایر درخواستهای صادراتی هستیم تا به مرور آنها را در برنامه تولید قرار دهیم.
    معتمد همچنین به تولید 11 دستگاه تندر 90تیپ E2 با گیربكس اتوماتیك تیپوترونیک اشاره كرد و افزود: طبق برنامه تعیین شده تا پایان سال بیش از سه هزار دستگاه تندر90 اتوماتیك دیگر نیز تولید خواهد شد.
    وی خاطرنشان كرد: با توجه به محدودیتهای صورت گرفته در خصوص تامین ایربگ شاگرد و درصورت اخذ مجوزشماره گذاری تندر90 تک ایربگ به صورت محدود و تا زمانی که تامین کننده جدید جایگزین تامین کننده قبلی شود، ایران خودرو تولید بیش از هشت هزار دستگاه از این خودرو با گیربکس معمولی را نیز در دستورکار قرار خواهد داد.
    معتمد همچنین از تولید اولین وانت تندر 90 خبر داد و اظهار امیدواری كرد، با پیش بینی های صورت گرفته خط تولید این خودرو که به روز ترین خودروی وانت تولید ساخت داخل خواهد بود، تا پایان سال به بهره برداری برسد.
    2 کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . irtuning,Omid_Kia

  2. #2
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    تلاش برای کاهش دوباره تعرفه خودرو به ثمر می نشیند؟

    عصرخودرو: صنعت خودرو در دست انداز عجیبی افتاده است. هر روز چالش جدید، صنعت پیشرو ایران را درگیر کرده است.
    به گزارش «عصرخودرو» پایداری همه این شرایط و افزون بر آن تغییر تمامی پارامترهای تامین مالی در 2 سال اخیر زمان و سازماندهی بسیاری را می طلبد و افزودن شرایط و نیز تغییر مجدد شرایط قبلی اوضاع را از این هم که هست بغرنج تر خواهد کرد.
    با این وجود زمزمه تغییر مجدد تعرفه واردات خودرو در این فضای مبهم کارو تولید داخل به گوش می رسد. واقعیت این است که هیچ کس رضایت کاملی از صنعت خودرو ندارد ولی نمی توان مشکلات این صنعت را جداگانه و بدون در نظر گرفتن همه شاخص های اقتصادی قضاوت کرد .امری که امروز همه منتقدان با توسل به همین شیوه تار و پود این صنعت را هدف گرفته اند.
    این واقعیت که از آغاز نباید خودروساز می شدیم یا چرا شدیم موضوع امروز صنعت خودرو نیست و یا اینکه میزان موفقیت این صنعت را در اوج بحران و به چالش کشیدن آن، به نظر برخورد ناجوانمردانه ای می رسد که منتقدین و مخالفان تولید و اشتغال مجدانه پیگیر آن هستند .
    آیا امروز کسی از خود می پرسد زمانیکه پولی در بساط خزانه این کشور نبود و وارداتی وجود نداشت و یا اعتقادی به آن نبود چه کسی مردم این کشور را با در نظر گرفتن طیف گسترده ای از کیفیت از 206، تندر، سوزوکی و مگان در بالاترین کیفیت ها و پراید و آردی در پایین ترین کیفیت ها خودرو دار کرده است.
    صنعت خودرو در بدترین شرایط پر از اشکال است حتی در این بدبینانه ترین شرایط باز هم خدمات این صنعت در زمانیکه ارزی وجود نداشت و به تبع آن وارداتی هم نبود غیر قابل چشم پوشی است .
    تلاش برای فشار دوباره بر این صنعت ناجوانمردانه و غیر اقتصادی و بر خلاف منافع ملی است .شرایط امروز ایران و همزمان رودرویی با چندین اتفاق بزرگ در اقتصاد همچون جراحی اقتصادی دولت با هدفمندی یارانه ها ، تغییر قیمت ارز برای بالا بردن شرایط مطلوب تولید در کشور در راستای توسعه صادرات غیر نفتی و نیز یزرگ تر از همه اجرای کامل شرایط اقتصاد مقاومتی در راستای تصمیمات کلان ملی به اندازه کافی وقت و امکانات همه صنعت خودرو را به خود در گیر کرده است امروز این صنعت توان مقابله با شوک جدیدی را ندارد و قطعا حاکمیت هم اجازه دست اندازی به این صنعت و تولید کشور را نخواهد داد.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: Omid_Kia

  3. #3
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    دستور جدید احمدینژاد برای قیمتگذاری خودرو
    خودرو دوباره گران میشود

    عصرخودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور رئیس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادلهای در قیمتگذاری خودرو خبر داد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از مهر، محسن صالحی نیا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از دستور رئیس جمهور برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادله ای در قیمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خریدهای خودروسازان به صورت ارزی و بر مبنای ارز مبادله ای صورت می پذیرد، نظر رئیس جمهور این بود که ارز مبادله ای مبنای قیمت گذاری خودرو قرار گیرد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش مهر افزود: بر اساس آخرین مصوبات، عرضه محصولات باید با ارز مبادله ای قیمت گذاری شود که بر این اساس، قرار بر این شد که در محاسبات، سازمان حمایت مبنای محاسباتی را در قیمت گذاری خودرو ارز مبادله ای قرار دهد.
    وی تصریح کرد: هدف دولت این است که تفاوت قیمت خودرو درب کارخانه را با قیمتهای حاشیه ای بازار از میان بردارد و بازار خودرو به نرخ متعادلی برسد.
    به گفته صالحی نیا، رئیس جمهور تاکید دارد که برای قیمت تمام شده خودرو و ارائه آن به مصرف کنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت روشهای متفاوتی را طراحی کرده که بر مبنای آن، قیمت خودرو در بازار به قیمت تولید در کارخانه نزدیک شده و حداقل اختلاف وجود داشته باشد.
    وی در پاسخ به این سئوال مهر که قیمت به طور قطع در بازار افزایش داشته و خودروسازان مختلف به تازگی مصوبه افزایش قیمت از سازمان حمایت دریافت کرده اند؟ خاطر نشان کرد: تغییرات قیمتی بر مبنای ارز مبادله ای در خودروهای مختلف نسبت به ارزبری خودرو متفاوت است و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید شرایط را به گونه ای پیش برد که این درصد تغییرات قیمتی را به صورت معقول تعیین کند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت صنعت خودرو به لحاظ تولید در ماههای گذشته نسبت به سال قبل کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: روند تولید خودرو در 9 ماهه ابتدای امسال 45 درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد که البته این کاهش در بخش خودروهای سواری سبک کمتر و در مورد خودروهای سنگین بیشتر بوده است.
    وی اظهار داشت: ایران خودرو از ابتدای دی ماه تولید خود را به روزانه 2 هزار دستگاه و سایپا به روزانه 1700 دستگاه رسانده است که البته بر اساس جلسه مشترک دولت با خودروسازا،ن مقرر شد که تا انتهای سال با حمایت های دولت ، تولید افزایش یابد.
    صالحی نیا از جمله دیگر مباحث مطرح شده در جلسه دولت با خودروسازان را بومی سازی و ارتقای کیفیت ذکر و تصریح کرد: البته قیمت خودرو نیز باید مدیریت شود تا اختلاف قیمت درب کارخانه با حاشیه بازار به حداقل رسد.
    به گفته وی، در 9 ماهه ابتدای امسال 670 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: Omid_Kia

  4. #4
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    دی 1391
    محل سکونت
    بوشهر
    نوع خودرو
    Kia Opirus
    نوشته ها
    28
    تشکر
    10
    تشکر شده:   5 بار در 5 ارسال
    ممنون بابت اطلاعات
    در حال حاضر مشکلی که باید اول رفع بشه به نطر من طراحی خودرو هست ، منظورم تغییر 2تا چراغ نیست ، از ریشه
    اول باید مردم رو قانع کنن که ماشین های داخلی بخرند نه خارجی و وارداتی

    شاید بگید خودت چرا داخلی نگرفتی ، اولا باید بگم در حال حاضر و حتی قبلا که ماشین خریدیم هیچ خودروی داخلی نبود که ارزش خریدش بوده باشه ، دوما چرا پدرم و حالا خودم امنیت خودمون و خانوادمون رو به خطر بندازین باسوار شدن ماشینی مثله پراید یا 206 که حتی ایربگ هم ندارن؟

    به خاطر همین میگم اول باید روی طراحی ها کار بشه ، مگه ایران و ایرانی چی از جاهای دیگه کم داره

    من تا حدودی ازطراحی سر در میارم و طرح های 3 بعدی و 2 بعدی رسم میکنم

    نهایتا چی؟ باید از یه جا شروع بشه یا نه؟
    چه بهتر از همینجا باشه

    به جای وارد کردن 5 مدل پراید با تغییر کم 2 تا با تغییر اساسی و کار امد

  5. #5
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    546
    تشکر
    258
    تشکر شده:   672 بار در 290 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط Omid_Kia نمایش پست ها
    ممنون بابت اطلاعات
    در حال حاضر مشکلی که باید اول رفع بشه به نطر من طراحی خودرو هست ، منظورم تغییر 2تا چراغ نیست ، از ریشه
    اول باید مردم رو قانع کنن که ماشین های داخلی بخرند نه خارجی و وارداتی

    شاید بگید خودت چرا داخلی نگرفتی ، اولا باید بگم در حال حاضر و حتی قبلا که ماشین خریدیم هیچ خودروی داخلی نبود که ارزش خریدش بوده باشه ، دوما چرا پدرم و حالا خودم امنیت خودمون و خانوادمون رو به خطر بندازین باسوار شدن ماشینی مثله پراید یا 206 که حتی ایربگ هم ندارن؟

    به خاطر همین میگم اول باید روی طراحی ها کار بشه ، مگه ایران و ایرانی چی از جاهای دیگه کم داره

    من تا حدودی ازطراحی سر در میارم و طرح های 3 بعدی و 2 بعدی رسم میکنم

    نهایتا چی؟ باید از یه جا شروع بشه یا نه؟
    چه بهتر از همینجا باشه

    به جای وارد کردن 5 مدل پراید با تغییر کم 2 تا با تغییر اساسی و کار امد
    امید عزیز بنده 206 دارم دستت درد نکنه دیگه.... 206 ایربگ نداره ؟ داره 2 تا هم داره راننده و سرنشین بنده 1.5 سال تیپ 6 داشتم بی نهایت راضی بودم و الان هم که تیپ 5 دارم راضی هستم اما از قبلی چون اتومات بود بیشتر راضی بودم... ماشین نسبتا ارزون و بی نهایت کم خرج و عالی و ایمن
    ضمنا 206 بین ماشین های سمند و 405 و ال 90 و زانتیا و ... بیشترین ایمنی رو داره
    پیشنهاد میکنم حتما تست تصادف زیر رو یه نگاه بندازی

    http://www.mediafire.com/?it97v8cdbbhd2d2
    کاربر مقابل از irtuning عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: Omid_Kia

  6. #6
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    دی 1391
    محل سکونت
    بوشهر
    نوع خودرو
    Kia Opirus
    نوشته ها
    28
    تشکر
    10
    تشکر شده:   5 بار در 5 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط irtuning نمایش پست ها
    امید عزیز بنده 206 دارم دستت درد نکنه دیگه.... 206 ایربگ نداره ؟ داره 2 تا هم داره راننده و سرنشین بنده 1.5 سال تیپ 6 داشتم بی نهایت راضی بودم و الان هم که تیپ 5 دارم راضی هستم اما از قبلی چون اتومات بود بیشتر راضی بودم... ماشین نسبتا ارزون و بی نهایت کم خرج و عالی و ایمن
    ضمنا 206 بین ماشین های سمند و 405 و ال 90 و زانتیا و ... بیشترین ایمنی رو داره
    پیشنهاد میکنم حتما تست تصادف زیر رو یه نگاه بندازی

    http://www.mediafire.com/?it97v8cdbbhd2d2
    اوه نه منظورم رو بد متوجه شدید ، ببخشید اسمتون رو هم نمیدونم
    مدیر عزیز منظور من اینه من چرا بجای خرید یه اتومبیل با 6 ایربگ هم برای خودم هم سایر سرنشینا ، با یه موتور فوق العاده و ترمز های اصلی و جانبی

    اتومبیلی بخرم با 2 ایربگ و ترمز های اصلی بدون جانبی خودم رو تو دردسر بندازم؟

    من 206 رو توی ماشینای داخلی واقعا از همه نظر حتی تیپ و قیافه بیشتر از بقیه قبول دارم ولی از نظر ایمنی قبول کنید که هنوز به جایی که باید برسیم نرسیدیم و کلی راه هست

  7. #7
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    546
    تشکر
    258
    تشکر شده:   672 بار در 290 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط Omid_Kia نمایش پست ها
    اوه نه منظورم رو بد متوجه شدید ، ببخشید اسمتون رو هم نمیدونم
    مدیر عزیز منظور من اینه من چرا بجای خرید یه اتومبیل با 6 ایربگ هم برای خودم هم سایر سرنشینا ، با یه موتور فوق العاده و ترمز های اصلی و جانبی

    اتومبیلی بخرم با 2 ایربگ و ترمز های اصلی بدون جانبی خودم رو تو دردسر بندازم؟

    من 206 رو توی ماشینای داخلی واقعا از همه نظر حتی تیپ و قیافه بیشتر از بقیه قبول دارم ولی از نظر ایمنی قبول کنید که هنوز به جایی که باید برسیم نرسیدیم و کلی راه هست
    ابوالفضل مهرادوند هستم
    شما میگی 206 رو تو ماشین های ایرانی قبول دارید اما هنوز کلی راه هست ؟
    شما شک نکن که 206 ایمنی خیلی بالایی داره نسبت به سمند و زانتیا و پراید و 405 و ال 90 و ریو و .... و ماشین فوق العاده اپشن پذیری هم هست خیلی ها هم اوضاع مالیشون اجازه نمیده که ماشین خوب سوار بشن وگرنه حتما میرفتن سراغ بنز و ب ام و تو رده خودش 206 بهترین ماشینه

  8. #8
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    خودروسازان عزیز، شما را نمیدانیم؛ اما ما شرمندهایم! + جدول قیمتها

    تلاش بیوقفه خودروسازان و فشارهای آنها بر بازار (کاهش تولید و عرضه نکردن) به تدریج به بار نشست و امروز اعلام شد که با موافقت شخص رئیسجمهور، مبنای قیمتگذاری خودرو بر پایه نرخ ارز مبادلاتی تعیین شد؛ کاری که به افزایش دوباره بهای خودرو منجر میشود. اکنون باید گفت از این همه حمایت بیدریغی که از این صنعت میشود، ما مصرفکنندگان ناچار، شرمندهایم؛ اما خودروسازان را نمیدانیم!

    به گزارش «تابناک»، پس از مدتها زد و خورد اقتصادی و توجیههای خودروسازان برای افزایش قیمت و گلایههای پیاپی آنان در افزایش دوباره بهای خودرو و پس از رفت و آمدهای بسیاری که آخرین آنها با معاون اول رئیس جمهور بود، گویا ترفندهای این صنعت به بار مینشیند و باید از هم اکنون بار دیگر بهای خودروها را افزایشی ببینیم.

    بر پایه آخرین اخبار، رئیس جمهور محمود احمدینژاد با قیمتگذاری خودرو با نرخ مبادلاتی، اعلام موافقت کرد؛ این خبری است که محسن صالحینیا، معاون صنعت وزیر صنعت، آن را اعلام نموده و گفته است: در جلسه خودروسازان با دولت، موضوع ارزبری خودروهای داخلی مطرح و عنوان شد که خرید بخشی از قطعات این خودروها با ارز مبادلهای انجام میگیرد. رئیس جمهور نیز با پذیرش این مسأله، تأکید کرد که این موضوع در محاسبات سازمان حمایت مد نظر قرار گیرد.

    با این اوصاف باید گفت، سرانجام، فشار خودروسازان بر مصرف کنندگان و بازار نتیجه بخش شده و بهای خودرو با این تصمیم دوباره افزایش مییابد؛ آن هم در جایی که بیشتر مصرف کنندگان و کارشناسان اقتصادی، مخالف افزایش بهای خودرو به عنوان راهکار خروج از بحران این صنعت بودهاند.

    نکته مهم اما اینجاست که چندی پیش، جمشید پژویان اعلام کرده بود هیچ نهادی جز شورای رقابت، حق تعیین تکلیف قیمتگذاری خودرو را ندارد و انتقادهای وی از انحصاری بودن صنعت خودرو در کشور قابل توجه بود؛ اما اکنون نه شورای رقابت که رئیس جمهور و سازمان حمایت ـ گویا ـ مجوز رسمی افزایش قیمت را به خودروسازان دادهاند.

    در سال جاری، این برای دومین بار است که بهای خودرو با مجوز دولت و سازمان حمایت افزایش مییابد و این امر تقریباً بیسابقه بوده است. هماکنون صنعت خودرو که به خوبی و با شفافیت، همه توان خود را برای سر پا ماندن در شرایط بحرانی نشان داد (!) و تمام ادعاهای بومی سازی و خودکفایی را به اثبات رساند (!) با این کار دولت، این را نیز نشان داد که تا چه میزان از مهر مادری دولت نسبت به این صنعت برخوردار است!

    البته همه از سر پا شدن صنعت خودرو در کشور خوشحال خواهند بود و به عنوان یکی از صنایع اصلی کشور، لزوم حمایت از این صنعت بر کسی پوشیده نیست؛ اما نه در جایی که این گونه حمایت با افزایش دادن بهای محصول نهایی مشمول صنعتی میشود که در دهههای اخیر، زحمتی برای نشان دادن شایستگی در برخورداری از این همه حمایت را به خود نداده است.

    حال باز هم از این صنعت حمایت میشود؛ آن هم نه کارشناسی و حمایت از زیرساختها و افزایش بهرهوری، بلکه با افزایش قیمت و فشار دوچندان بر مصرف کنندهای که بیشترشان رضایتی از محصول نهایی ندارند. با این همه حمایت، باید گفت مصرف کنندگان از این همه لطفی که در حق صنعت خودرو از سوی دولت میشود، شرمنده شدهاند، ولی آیا این امر درباره خودروسازان هم درست است؟!

    امیدواریم روزی برسد که صنعت خودرو از حمایتهای دولتی بینیاز شود و با پشت سر گذاشتن این بحرانها، بتواند در یک بازار رقابتی حتی با محصولات خارجی رقابت کند. امیدواریم زمانی برسد که خودروی ایرانی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کننده ایرانی برسد و دیگر هیچ کسی به فکر خرید خودروی خارجی نباشد؛ امیدواریم!

    اما تا آن روز باید همچنان شاهد حمایتهای بیدریغ دولت از صنعت خودرو باشیم و همچنان افزایش قیمت را برای جلوگیری از ورشکستگی صنعتی با این همه ادعا تحمل کنیم!
    راستی این قیمتها را به یاد بسپارید، چرا که باید به زودی با آنها خداحافظی کنید!


    موفق باشید
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  9. #9
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    سرخوشی دلالان با انتشار یک خبر

    پنج شنبه گذشته بازار خودروهای داخلی باردیگر دچار التهاب شد. انتشار خبر قیمتگذاری خودرو بر مبنای ارز مبادلهای چهارشنبه گذشته در حالی از سوی معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت اعلام شد که بسیاری از فعالان بازار خودرو تاکید داشتند که پنج شنبه گذشته قیمت برخی از خودروها، بهخصوص خودروهای مونتاژی در حد غیر قابل قبولی افزایش یافت.
    به دنبال نشست مطبوعاتی محسنصالحینیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعلام خبر قیمتگذاری خودرو بر مبنای ارز مبادلهای ظاهرا پنج شنبه گذشته خودروهای لوکس داخلی با قیمتهای باورنکردنی به فروش رفتهاند. پیش از این خودروسازان مواد اولیه و خریدهای خارجی خود را با ارز آزاد خریداری میکردند این درحالی است که قیمتگذاری با ارز مرجع صورت میگرفت، حال با دستور رییسجمهوری قرار است که قیمتگذاری با ارز مبادلهای صورت بگیرد. هر چند قرار است ساز و کار قیمتگذاری با ارز مبادلهای طی هفتههای آتی از سوی کمیتهای که محمود احمدی نژاد دستور تشکیل آن را داده، تعیین شود، اما با انتشار خبر مذکور و به دنبال آن پیش بینیها از افزایش قیمت خودروهای داخلی بهخصوص خودروهایی که ارزبری زیادی دارند، برخی از دلالان و فروشندگان خودرو زودتر دست به کار شدند و قیمتها را افزایش دادند. از سوی دیگر خبر میرسد که مشتریان و خریداران خودرو نیز به واسطه اعلام این خبر و همچنین نگرانی از افزایش سهباره قیمتها، پنج شنبه گذشته خودروی مورد نظر خود را با هر قیمتی که از سوی فروشندگان يا دلالان عنوان میشد، خریداری میکردند که این مساله منجر به آشفتگی بازار خودرو شد. در همین حین به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عدم شفافسازی یا اعلام نکردن اخبار تکمیلی، زمینه مناسبی را برای دلالان بازار فراهم کرد تا خودروهای خود را در نابسامانی بازار به هر قیمتی که سود آنها را کامل کند، بفروشند.

    آخرین تغییرات قیمت خودرو (شنبه 30 دی ماه 1391)

    در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت حدود 14 میلیون و 800 هزار تومان به فروش میرسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان است.
    سایپا sl 131 نیز به قیمت حدود 13 میلیون و 450 هزار تومان و sx 131 نیز به قیمت حدود 14 میلیون و 450 هزار تومان عرضه میشد. البته قیمت رسمی sl 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و sx 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.
    قیمت تیبا نیز به حدود 17 میلیون و 500 هزار تومان رسید. البته قیمت رسمی این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است. تندر 90 مدل e2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 28 میلیون و 500 هزار تومان به فروش میرسید. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان است.
    قیمت مگان 2000 اتومات نیز به حدود 68 میلیون تومان رسید. قیمت رسمی این خودرو 57 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. ماکسیما نیز در حالی به قیمت حدود 99 میلیون تومان به فروش میرسید که قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان است.
    در هفته گذشته در گروه محصولات ایران خودرو، خودروی پژو 206 در برخی نمایندگیهای فروش موجود نبود. قیمت پژو 206 صندوقدار نیز در مدل v9 این خودرو به حدود 46 میلیون تومان و در مدل v8 نیز حدود 36 میلیون و 700 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی مدل v9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل v8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.
    تندر 90 ایران خودرو نیز در مدل e2 آن به قیمت حدود 28 میلیون تومان به فروش میرسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون تومان تعیین شده است.
    پژو 405 نیز به قیمت حدود 20 میلیون تومان عرضه میشد. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 28 میلیون تومان رسید. قیمت رسمی این خودرو نیز حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.
    قیمتهای یاد شده مربوط به مدل پایه و تکسوز این خودروها است. با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعفهای نظارتی، این قیمتها با درصدی از نوسان و تفاوت در نمایندگیهای فروش مختلف همراه است.

    یک ادعای خندهدار؛ توقف فروش مازراتی و لامبورگینی در ایران!

    دو شرکت خودروسازی ایتالیایی مازراتی و لامبورگینی در حالی از توقف فروش محصولات خود در ایران خبر دادند که آمارها نشان میدهد سهم این دو برند در بازار خودروهای وارداتی ایران طی 9 ماه گذشته تقریبا در حد صفر بوده است.
    این دو شرکت ایتالیایی اعلام کردند که به فعالیتهای اقتصادی خود در ایران که تنها شامل بخش فروش میشود، پایان دادهاند. این در حالی است که پیشتر شرکت مازراتی از راهاندازی نخستین واحد فروش محصولات خود در ایران در سال 2012 خبر داده بود.



    همچنین براساس گزارشی که در چند سایت خودرویی از جمله "موتور اتوریتی" منتشر شده است، این دو خودروساز در پی فشارهای یک گروه آمریکایی موسوم به "اتحاد علیه ایران هستهای" مجبور به خروج از ایران شدهاند.
    اما نکته جالب اینجاست که براساس آمار گمرک ایران در 9 ماهه سال جاری هیچ خودروی لامبورگینی وارد کشور نشده و در همین مدت کمتر از 50 دستگاه خودروی مازراتی وارد کشور شده است که این نشان میدهد سهم این دو برند در بازار خودروهای وارداتی ایران تقریبا در حد صفر است.
    از سوی دیگر سازمان توسعه تجارت ایران در اوایل سال جاری ثبت سفارش واردات خودروهای مازراتی را به کشور دستکم تا شهریور ماه امسال متوقف کرده بود که این نشان میدهد اصولا ایران امسال اجازه ثبت سفارش واردات خودروی مازراتی را نداده است و اینکه مازراتی حالا مدعی خروج از بازار ایران شده، ادعای خندهداری به نظر میرسد.
    براساس تازهترین آمار گمرک ایران واردات انواع خودروی سواری به کشور در 9 ماهه سال 1391 با کاهش کمتر از یک درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل بالغ بر 30 هزار و 30 دستگاه شد. ارزش این میزان واردات نیز با افزایش 13.5 درصدی به
    رقم 706 میلیون دلار رسید

  10. #10
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    عراق هم واردات خودروی ایرانی را ممنوع میکند!

    شرکت دولتی واردات خودروی عراق اعلام کرده است، از این پس، واردات خودروهای ایرانی ممنوع خواهد بود و به جای آن قرار است این کشور به واردات خودروهای کرهای و ژاپنی همچون هیوندای و تویوتا روی بیاورد. دلیل این امر از سوی این شرکت تصادفات وحشتناک و عدم تطابق سوختی خودروهای ایرانی با نیاز عراق عنوان شده است.
    به گزارش «تابناک»، المانیتور در مطلبی با اشاره به این موضوع نوشته است: این کار عراق برای ممنوعیت واردات خودرو از ایران، به پیچیدگی و سردرگمی در بازار خودروی عراق منجر شده است.

    در این باره، شرکت دولتی واردات خودروی عراق اعلام کرده که میخواهد از آغاز سال، واردات خودروهای سایپا و سمند را از ایران ممنوع کند. این شرکت همچنین اعلام نموده که در آینده واردات از سوی شرکتهای ژاپنی هیوندا و تویوتا انجام خواهد گرفت که با استانداردهای جادهای تطابق کامل دارند.

    بنا بر این گزارش، عدنان الشریفی، رئیس کل این شرکت اعلام کرده است که عراق میخواهد برنامهای را اجرا کند که بر پایه آن، واردات خودرو بر پایه نیازهای سوختی عراق باشد. سوخت عراق به خوبی پالایش شده و این موضوعی است که شرکتهای ایرانی به آن توجهی ندارند.

    از سویی، نور سالم از اعضای کمیته اقتصاد و سرمایه گذاری مجلس عراق اعلام کرده است که این کمیته پیشنهاد ممنوعیت واردات خودروهای ایرانی را به دلیل تصادفات سهمگین ناشی از نقایص صنعتی و ساختی این خودروها داده است. وی البته به پیامدهای افزایش بهای خودرو در عراق با این تصمیم نیز اشاره کرده است.

    این درحالی است که پیش از این گویا وزارت بازرگانی عراق توقف واردات خودروهای ایرانی را تکذیب کرده بود. در بیانیه این وزارت خانه آمده بود که تبعات منفی علیه خودروهای ایرانی جنبه سیاسی دارد و خودروهای ایرانی بهتر از خودروهای چینی است.



    اما المانیتور در گزارش خود به نکته جالب توجهی اشاره کرده و آن این که به رغم آن که شکایات فراوانی از کیفیت ساخت خودروهای ایرانی وجود دارد، به دلیل «بهای پایین آنها» از عمومیت بالایی در عراق برخوردار هستند.

    بنا بر این گزارش، بهای سایپا در این کشور، برابر با ۷۵۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ هزار دلار است.

    بنابراین، از آنجا که هر دینار، تقریباً برابر با ۱۱۶۰ دلار است، بهای این خودرو در عراق، نزدیک ۹ و نیم میلیون دینار خواهد بود! هر دینار عراق اکنون در بازار معاملات فارکس حدوداً برابر با ده ریال یا یک تومان است. در نتیجه، بهای این خودرو به پول ایران برابر با نزدیک ده میلیون تومان خواهد بود؛ در تهران، بهای رسمی این خودرو، نزدیک سیزده میلیون تومان است.

    المانیتور همچنین اشاره کرده است که اکنون بهای یک هیوندای مدل ۲۰۱۲ در عراق، نزدیک دوازده هزار دلار است و هر دو خودرو، جزو کلاس سدان طبقه بندی میشوند.

    فعالان بازار خودرو در عراق گفتهاند که در سه ماهه آینده به دلیل ممنوعیت واردات خودروی ایرانی به این کشور، بهای خودرو تا ۵ درصد افزایش خواهد یافت. شرکت دولتی واردات خودرو اعلام نموده که مشخصات خودروهای مورد نیاز را به شرکتهای ژاپنی و کرهای اعلام کرده است.

    همچنین اداره ترافیک عراق، این کار و تصمیم را راهی برای کنترل سیل واردات خودرو به این کشور اعلام کرده است.

    المانیتور اشاره کرده است که این تصمیم از سوی شهروندان عراقی با گرمی استقبال شده، زیرا خودروهای ایرانی منجر به بروز تصادفات سهمگین در این کشور شده است.

صفحه 1 از 6 123 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع


طراحی شده توسط : وی بی ایران