فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1393
    نوشته ها
    3
    تشکر
    0
    تشکر شده:   2 بار در 2 ارسال

    سایه روشن های بازگشت پژو به ایران

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در این میزگرد اینترنتی پرهیزی کارشناس صنعت خودرو از سرگیری این نوع مذاکرات را نشان دهنده علاقمندی شرکای خارجی به تداوم همکاری و حضور مجدد در بازاری با پتانسیل بالا که باوجود میل و اهداف اقتصادی سازمانی ترکش کرده بودند دانست و تصریح کرد: نکته مهم این است که در این بازگشت قدرت چانه زنی طرف های ایرانی افزایش پیدا می کند و می بایست به سمت عرضه محصولات جدید و به روز و ایجاد جوینت ونچر و انتقال تکنولوژی حرکت کنیم.وی البته به این مذاکرات خوش بین است و می گوید: از سرگیری مذاکره و گفتمان مذاکرات با یک شریک تجاری قدیمی نسبت به یک شریک جدید خارجی متفاوت است به همین دلیل می توان به اینگونه مذاکرات خوش بین بود.وی درباره منتشر نشدن جزئیات این نشت نیز معتقد است: معمولاً مذاکرات اولیه در سطح مدیران میانی و در خصوص مسایل کارشناسی انجام می شود و تصمیم گیری های نهایی توسط مدیران ارشد در جلسات تکمیلی صورت می پذیرد و این مذاکره هم احتمالاً به همین صورت دنبال شده و موضوعات جلسه منتشر نشده است.ایران خودرو باید هوشمند باشددر همین ارتباط فربد زاوه نیز با بیان اینکه بازار ایران جزو 15 بازار بزرگ خودرو جهان است اظهار کرد: اما باید توجه کنید بیش از نصف این بازار کمتر از 6500 دلار قیمت فروش دارد و 40% هم در حد 10 هزار دلار، در نتیجه با این قدرت خرید و البته عوارض نسبتا سنگین دولتی برای خودروهای نو، بازار چاره ای جز استفاده از خودروهای قدیمی ندارد.وی ادامه داد: وضعیت پژو در ایران هم جالب است، قبل از خروج از ایران بیش از نصف فروش پژو در ایران اتفاق می افتاد و پژو یک شرکت تنبل با محصولاتی قدیمی شده بود. مقایسه 207 با 206 نشان دهنده این رخوت است.زاوه همچنین با ذکر این نکته که ایران خودرو موقعی می تواند از پژو امتیاز بگیرد که تحت فشار دولت نباشد افزود: ایران خودرو برای رسیدن به اهداف خود باید به دنبال اهرم فشار بر روی پژو باشد.وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون ایران خودرو برای مذاکره با پژو دو راه دارد گفت:بازگشت به اوایل دوران مدیریت آقای غروی و از سوی دیگر شروع مجدد سی کی دی.این کارشناس با بیان اینکه خودرو سازی بعد غروی در ایران خودرو و ابراهیمی در سایپا، راه خود را گم کرده است تصریح کرد: اگر ایران خودرو در این مذاکرات هوشمندانه عمل نکند در نهایت تنها باید به یک قرارداد تولید اکتفا کند.زاوه در پایان نیز گفت: واقعیت دیدگاه نسل دهه پنجاه با این عزیزان دو دهه قبل تر خیلی متفاوت است پس امیدوارم زودتر این عزیزان به این نتیجه برسند که این انرژی جوان و با آتیه بتوانند به زودی به کره جنوبی جدید تبدیل شوند.در ادامه این میزگرد، شکرالله شکوهی دیگر کارشناس این حوزه در ابتدا به سابقه این مذاکرات اشاره کرد و گفت: متاسفانه معضل موجود در مذاکره با طرف های بین المللی این است که معمولا در پیش مذاکرات با توپ پر وارد می شویم ، در شروع مذاکرات روابط دوستانه است و در زمان نتیجه گیری با ترس از دست دادن یک تفاهم نامه با طرف خارجی، کوتاه آمدن و گذشتن از اهداف اولیه آغاز می شود.وی با بیان اینکه شرایط خاص بازار ایران اصولا هر عرضه کننده خودرویی را مجاب می کند که از هر کانالی چه رسمی چه غیر رسمی در آن فعالیت داشته باشد، اظهار کرد: پژو در ابتدا برای خوش خدمتی به کشورهای تحریم کننده ایران از ایران فاصله گرفت اما هم اکنون بعد از لغو تحریم ها می خواهد از این درخت پر میوه استفاده کند، اما اینجاست که لزوم مذاکره هدف دار و محکم ارزشمند می شود و امیدواریم این بار درست هدف گذاری شده باشد.متاسفانه باز پای پژو باز شد!سپس نوبت به عقیل مصطفایی کارشناس بازار خودرو رسید. او صحبت خود را اینگونه آغاز کرد: متاسفانه باز پای پژو باز شد اگر خیلی دلشان برای ما می سوخت چرا رفتند؟ شریک آمریکایی آنها لابد پشیمان شده است؟وی تصریح کرد: به هر حال سهم بازار1.5 درصدی ما برای آنها خیلی با ارزش است چراکه سهم قابل توجهی از برگشت پذیری مالی در زمینه ی تولید قطعه دارد. به همین جهت بدون سرمایه گذاری مستقیم در ایران و با پول جیب ما برای خودشان بازارسازی و درآمد زایی کردند.مصطفایی همچنین با بیان اینکه همکاری با پژو تنها برای حفظ بازار کسب و کار و اشتغال زایی مفید می باشد گفت: با این وجود تاکنونبه جز ٤٠٥ مدل ١٩٨٦ جناب پنین فارینا و تعدادی ٤٠٧ و ٢٠٦ و ٢٠٧ محصولی از این برند به بازار عرضه نشده است که یکی از دلایل آن را می توان نبود رقیب سرسخت دانست.این کارشناس بازار خودرو با ابراز تعجب از منتقل نشدن تکنولوژی از سوی پژو به ایران اظهار کرد: این اتفاق تنها در زمان مدیریت های گذشته ایران خودرو و با مهندسی معکوس و تکنولوژی موتور ٣٠٧ انجام و به تولید سمند و پرشیا ختم شد.وی همچنین با بیان اینکه : تا چه زمانی می خواهیم جلوی ورود برندهایی مانند فیات، اپل ، اشکودا ، فولکس و نیسان را بگیریم و تنها به پژو و رنو دل خوش کنیم، تصریح کرد: در هر صورت شخصا علاقه مند به ورود پژو به ایران هستم مشروط بر کنسرسیوم مشترکی دال بر تولید یک پلتفرم مشترک با طراحی بدنه خاص ایران با همکاری کوروش منصوری، فربد، آرش دیزاین، اتابکی و امثال عزیزان نه شرکت های ضعیف چینی ها.مصطفایی ادامه داد: به هر روی در این رابطه می توان به فرصت ها و تهدیدهایی هم اشاره کرد. از جمله ی این فرصت ها ایجاد فضای کسب و کار در حوزه تولید قطعات برای ساپورت تولید است، چون صنعت قطعه سازی هم در دو دهه ی حضور پژو با سبک و سیاق فرانسوی در زنجیره تامین قطعات حضور داشته و به نوعی کیفیت عملکردی اش متاثر از این برند بوده است.وی همچنین از به روی کارآمدن دوباره پژو و احتمال غیررقابتی شدن بازار و در نهایت بسته شدن راه واردات نیز به عنوان نقطه ضعف بازگشت این برند به ایران اشاره کرد.این کارشناس بازار خودرو در انتها افزود: در این میان پژو بدون هیچ پرداخت هزینه ای در خصوص کمپین های تبلیغاتی به راحتی باز به سهم بازار شاید قریب به ٤٠ درصدی اش خواهد رسید و فقط با مدیریتی به سبک آقای پورمهران در فروش می تواند ایران خودروی دهه ٧٠ شمسی اش را احیا کند.
    کاربر مقابل از qompress عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning


طراحی شده توسط : وی بی ایران