فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال

    تاپیک جامع دوو اسپرو

    دوو اسپرو (Daewoo Espero) خودرویی است که در سال*های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷تولید شده*است.
    معرفي دوو اسپرو انژكتوري MPFI 1994:

    Multi point Fuel injection به معنی سیستم انزکتور بنزینی چند نقطه ای که در کل بیانگر اینه که این ماشین در قسمت نازل انژکتور از مدل چند نقطه ای استفاده مي كند. فرقش با مدل عادی در همین تعداد بیشتر سوراخهای نازل پاشش انژکتور سوخت به داخل سیلندر است که در مدل عادی انژکتور در قسمت نازل پاشش سوخت به داخل سیلندر از یک نقطه یا روزنه استفاده میکنه اما در این مدل از چند نقطه یا روزنه . که در کل این سیستم از تکنولوژی بالاتر و بهتر و باعث پاشش بهتر سوخت و بهتر پودر شدن بنزین در هنگام تزریق به داخل سیلندر مشود که این بهتر پودر شدن در اخر احتراق بهتر رو به ارمغان میاره.


    طرح بدنه

    اتومبيل در رده سدان قرار دارد و شايد از نظر اندازه بزرگ به نظر بيايد. اين خودرو با صندوق عقب بلند ؛كاپوت كشيده و ارتفاع كمتر نسبت به ساير خودروهاي همرده داراي طرح مناسب آيروديناميكي است اما طرح ظاهري آن غير جذاب و ساده است اما در عين حال داراي ظاهري خشن و نيز با ابهت است. خودرو داراي زواياي ملايم و چراغهاي عقب به هم پيوسته است و چراغ دنده عقب هم بر روي سپر قرار گرفته است.

    درون كابين

    كابين خودرو بسيار بزرگ؛ جادار، بزرگ و راحت است. با ورود به داخل كابين اولين چيزي كه جلب توجه مي كند داشبورد بسيار بزرگ اين خودرو است. صندلي هاي جلو در ارتفاعي تقريبا پايين قرار گرفته اند كه اين امر باعث شده است كه افراد قد بلند به راحتي در اين خودرو جاي گيرند.اما اگر سرنشين كنار راننده در خودرو قد بلند باشد؛ زانوي او به قسمت زيرين داشبورد برخورد خواهد كرد اين در حالي است كه وي جاي پاي مناسب را دارد.سرنشينان عقب داراي فضايي مناسب؛ بزرگ و جادار و راحت هستند.كيفيت داشبورد قابل قبول است و طرح مناسبي دارد.خودرو به صورت استاندارد داراي 4 باند است كه صداي مطلوبي در اختيار شما قرار مي دهند. اما با وجود طاقچه عقب بزرگ آن امكان نصب هر گونه سيستم صوتي وجود دارد.طرح و جنس صندلي ها و تودري ها و تودوزي هم به رنگ روشن و زيبا است اما قطر در هازياد و سنگين وزن است و صندلي ها داراي عمق بسيار مناسب هستند و بدن شما را به راحتي در خود خفظ مي كنند.

    تجهيزات:

    از تجهيزات رفاهي و ايمني اين اتومبيل مي توان به موارد زير اشاره كرد: آنتن برقي (كه با روشن و خاموش كردن راديو فعال مي شود)؛ چراغ مطالعه براي سرنشينان عقب؛ شيشه هاي برقي براي جلو و عقب؛ ساعت كريستال مايع؛ كمر بند ايمني سه تايي براي سر نشينان عقب؛ دور موتور؛ كولر؛ امكان تنظيم نور چراغ هاي پشت آمپر؛ امكان تنظيم سرعت حركت برف پاك كن؛ چراغ صندوق عقب و داشبورد؛ صندوق عقب بسيار بزرگ؛ شيشه گرمكن عقب؛ آيينه شب و روز: صندوق پران روي در راننده و ...

    در جاده:

    هنگامي كه پشت فرمان خودرو قرار مي گيريد ديد بسيار كم خودرو جلب نظر مي كند به طوري كه اگر در در سراشيبي راننده به عقب نگاه كند فقط صندوق عقب مي بيند!!! ارتفاع صندلي راننده به ميزان چند سانتي متر تغيير مي كند و فاصله بين پدال ها هم تا حدودي كم است. در هنگام باز كردن برق خودرو يا استارت زدن خودرو به وسيله 5 بوق بستن كمربند را به شما گوشزد ميكند. سردنده و فرمان نرم و خوشدست و با كيفيت است. در ابتدا شايد نتوانيد دنده ها را به راحتي عوض كنيد اما بعد از مدت كوتاهي اين مشكل حل مي شود.مصرف سوخت خودرو هم بسيار خوب است. قلب نيرو دهنده اين خودرو بسيار نيرومند عمل مي كند به طوره كه اتومبيل در مدت 10.8 ثانيه از حالت سكون به سرعت 100 كيلومتر در ساعت مي رسد و اتومبيل در هر دنده اي شتاب لازم را دارد.حداكثر دور مجاز موتور 6800 دور در دقيقه است در دور موتور 6000 مي توانيد با خودرو در دنده يك با سرعت بيش از 60 كيلومتر؛ در دنده دو حدود 95 كيلو متر؛ در دنده سه حدود 145 كيلومتر؛ در دنده 4 192 كيلومتر در ساعت حركت كنيد. اما مي توانيد در دنده 5 دور موتور را به5000 برسانيد. در اين حالت مي توانيد با سرعت 200 كيلومتر بر ساعت يعني بيشترين سرعتي كه كيلومتر شمار توانايي نشان دادن آن را دارد رانندگي كنيد. در سر بالايي ها اتومبيل به راحتي شتاب گيري مي كند و صداي موتور هم خفه نمي شود. فرمان هيدروليك اين خودرو در زماني كه خودرو ساكن است كمي سنگين عمل مي كند اما با شروع حركت اين مشكل حل مي گردد.بدنه ايمن و مقاوم خودرو به همراه هندلينگ عالي اين خودرو به شما اطمينان خاطر مي دهد. جلوي اين خودرو به حدي سنگين است كه اگر زير يكي از چرخ هاي عقب خودرو را خالي كنيد اتومبيل كج نمي شود و به يك سمت متمايل نمي گردد!!! در سرعت بالا بدنه لرزش ندارد و صداي باد آزار دهنده نيست.كمك فنر هاي خودرو هم كاركردي قابل قبول دارند. در هنگام لايي كشيدن با اين خودرو هم صداي ناله لاستيك بلند نمي شودو هندلينگ خودرو به شما اطمينان خاطر مي بخشد.در هنگام دور زدن با سرعت بالا (در دورهاي u شكل)اتومبيل داراي مقدار بسيار كمي over steer يا انحراف محور عقب است كه لذت رانندگي را دو چندان مي كند اما اين انحراف حتي توسط رانندگان مبتدي و ناشي هم قابل كنترل است. اما يكي از ضعف هاي خودرو ترمز هاي آن است.به دليل وزن زياد خودرو خط ترمز اين اتومبيل بلند است اما جاي گله ي زيادي باقي نمي گزارد. مصرف لنت خودرو هم زياد است(البته به دليل حالت خوب صندلي راننده ترمز ها شديد تر از حالت عادي اند اما راننده آنرا احساس نمي كند.

  2. #2
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    546
    تشکر
    258
    تشکر شده:   672 بار در 290 ارسال
    مرسی از ایجاد تاپیک, ممنون میشم دوستان عزیز اگر کسی دفترچه راهنمای دوو اسپرو 94 حتی المقدور فارسی و یا انگلیسی رو داره تو این تاپیک به دوستمون بده

    www.irtuning.com/topic106.html

کلمات کلیدی این موضوع


طراحی شده توسط : وی بی ایران