فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال

    خودروي چيني شركت faw در گروه بهمن

    دنیایخودرو- مهندس مانی حدادی: چند وقت پیش در همین صفحه گفتم. الان هم میگویم. بعداً هم خواهم گفت؛ نسل آینده خودروها در ایران همگی چینی هستند. حالا کاری به خوب یا بد بودنش ندارم. بالاخره دورهایست دیگر. میگذرد. مثلاً یک دوره بود که شاهد یکهتازی محصولات داخلی بودیم که فقط رنگ عوض میکردند. بعد، کرهایها آمدند. کیا و هیوندای. اتفاقاً خوب هم فروش کردند. الان هم دور دورِ چینیهاست. آنها آمدند که حالا حالاها بمانند. سعی کنید خیلی مقاومت از خود نشان ندهید، همگی چینی خواهند شد. همگی. //

    F مثل FAW
    تا ندانیم مادر این بچه کیست، نمیتوانیم او را وارد بازی کنیم. این خودرو را شرکت FAW ساخته است. شرکتی که میگویند نخستین خودروساز چین است. کار خود را از خیلی وقت پیش شروع کرد. دقیقاً از 15 ژولای سال 1953. در این 59 سال (بگیریم 60 سال رُند شود!) هرچی هم که بسازد بالاخره برای خودش تجربیاتی کسب کرده است. فاو، در حال حاضر چهارمین خودروساز چین است. سال 2011 رکورد تولید را شکست و 2 میلیون 600 هزار خودرو تولید کرد.
    اما چه شد که فاو رشد کرد و به اینجا رسید؟ این شرکت همان اواسط دهه 50 میلادی با خودروسازان روسی وارد معامله شد. مواد از روسها، ساخت از چینیها. یعنی کمونیستها در کنار هم! شوروی سابق تا ابتدای دهه 60 به فاو اجازه دستکاری و تغییر در کامیونهای شرکت ZIS را میداد. چون چینی جماعت، آدم سیریش و گیری است، تولید خودروهای شوروی را در خاک این کشور قبول کرد. فکر کنید آلمانها بیایند سایپا برای ما پراید بسازند. یک همچین چیزی. کمکم که فاو کاربلد شد، یک کارگاه کوچک برای خود تاسیس کرد تا اولین مدل شخصیاش یعنی Hong را بسازد. ولی آنها خیلی طمعکارتر از این حرفها بودند. رفتند سراغ آئودی. ساخت ارزان قیمت برخی از محصولات این شرکت را قبول کردند. به این شرط که بازارهای اروپایی و آمریکایی از تولید آنها استفاده نکنند. اگر FAW با آئودی همکاری داشت مثل این بود که Brilliance با مرسدسبنز سَر و سِر داشت. خلاصه که اگر با بزرگان نشست و برخواست کنی، بالاخره به جایی میرسی.
    دهه 90 میلادی برای این خودروساز چینی به گونهای دیگر رقم خورد. امضای تفاهم همکاری با فولکسواگن آلمان نشان داد فاو دیگر یک کپیکار نیست. سال 2002 این شرکت رابطه تجاری خود با تویوتا را به هم زد تا بتواند با جنرال موتورز شراکت کند. همین بده بستانهای تجاری بود که سرانجام سال 2008 بیش از 1.5 میلیون دستگاه برایش به ارمغان آورد. فاو آنقدر به این در و آن در زد که بالاخره توانست کاری کند تا تولیداتش دومین خودروی پرفروش چین شود.
    در آخرین همکاری خارجی FAW، مزدای ژاپن هدف قرار گرفت. رابطه بین این دو خودروساز خیلی مشخص نیست ولی میدانیم که نتیجه این ازدواج پسری به اسم بستورن است.
    B مثل Bestun
    جالب است بدانید بستورن نام یک خودرو نیست. نام یک خودروساز از زیرمجموعههای گروه فاو است. یکی از تولیدات بستورن، B50 نام دارد که گفته میشود با فناوری و مشاوره مزدا و فولکسواگن تولید شده است. پلتفرم مزدا6 و پلتفرم نسل دوم فولکسواگن Jetta زیرساختهای این خودرو را تشکیل دادهاند.
    B مثل B50
    من شخصاً اعتراف میکنم نمیشود از قیافهاش ایراد گرفت. نه آن برجستگیهای همیشگی چینیپسند را دارد و نه آن جلوپنجره سیخسیخی را. نمای جلوییاش خیلی جاافتاده است با چراغهای منطقی. این زوایای نرم خیلی آرام در کنارهها ادامه پیدا میکنند و به طرزی زیبا به چراغهای عقب میرسند. آنقدر روی طراحی خارجیاش کار کردهاند که ضریب اصطکاک آن 0.28 شده است. یک خودرو در همین کلاس طراحی ضریب اصطکاک 0.3 دارد.
    خداوکیلی درون کابینش هم بهتر از بقیه است. غربیلک فرمان، داشبورد، کنسول، دکمهها، پیچها، اهرمها، جنس سقف، جسن ستونها، روکش صندلیها، کفپوش و حتی دریچه تهویه مطبوعش از مواد مرغوب ساخته شده است. حالا اگر با مرسدسبنز Sکلاس مقایسهاش نکنید، از بقیه هموطنانش که بهتر نشان میدهد. آنقدر با خارجیها ارتباط داشت تا خدا را شکر از یک اخلاق کلیشهای دست برداشت. عقربه و پشت آمپر این خودرو خیلی ساده است. و همین هم زیبایش کرده. اسم نمیبریم ولی مثل برخی مدلها از چراغهای هفت رنگ و صد جور ادا اطوار استفاده نکرده است.
    مدل B50 سال 2009 در نمایشگاه شانگهای معرفی شد. از آن با اصل و نسبها بود. چراکه سال قبلش در نمایشگاه پکن از نسخه مفهومیاش رونمایی شده بود. چینیها معمولاً از این کارها نمیکنند. یک راست میروند سراغ تولید. قیمت پایهاش آن زمان 16 هزار دلار اعلام شد. پیشرانهاش 1.6 لیتری با 102 اسببخار قدرت بود. اندکی ضعیفتر از 1.6 لیتریهای معروف بازار ایران مثل L90 و هیوندای i20. قرار شد که جعبهدندهاش هم دستی باشد و هم اتوماتیک. فاو قول داد که روی نسخه هیبریدیاش نیز کار خواهد کرد.
    من به یک چیزهایی خیلی وسواس دارم. مثلاً فاصله بین ستونهای جلو و جعبه کنسول خیلی برایم مهم است. دقت کنید اگر این فاصله در هر خودرویی کم باشد، قطعاً آن خودرو خوب است. شک نکنید، تست کنید. ببینید راست میگویم یا نه؟ یک چیز دیگر هم برایم مهم است. جایی که شیشه جلو به پشت کنسول میرسد هم نباید از سر بازکنی و به عبارتی سمبلکاری شده باشد. انصافاً هر خودرویی که روی این قضیه کار کرده باشد، بقیه چیزهایش هم خوب است. خلاصه که به عقیده من هر ماشینی که داشبورد و کنسول زیبای و باکیفیتی داشته باشد، خوب است.
    بستورن به عنوان یک سدان سایز متوسط خانوادگی، میتواند با افتخار اعلام کند که کپیکاری نیست. شاید خیلی چهره دلربایی نداشته باشد ولی هر چه هست، خودش هست. چینیها هم بد و خوب دارند و فاو B50 از خوبهای چینی محسوب میشود.
    M مثل امکانات!
    همین ابتدا یک ایراد؛ اگر پیشرانهاش DOHC (دو میلسوپاپ روی هر سیلندر) میبود خیلی بهتر میشد. سادهاش یعنی DOHC 16 سوپاپه است و SOHC 8 سوپاپه. B50 به صورت SOHC (تک میل سوپاپ) ساخته شده که این روزها دیگر منسوخ شده است. درباره مصرف سوخت این خودرو نکته جالب عنوان شده است. میگویند با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در هر 100 کیلومتر تنها 6 لیتر سوخت نیاز دارد و این را هم میگویند که از نظر آلایندگی با معیار یورو 4 تطابق دارد. بر خلاف تصور، علاوه بر ایربگ راننده، ایربگ پردهای نیز دارد. غربیلک فرمان چرمپوش، کروز کنترل، حسگر پارک، ترمز ضد قفل ABS از شرکت بوش مدل 8.1، توزیع نیروی ترمز EBD، سانروف، صندلیهای برقی، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی 6 بانده با قابلیت پخش MP3، تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر و چراغهای مهشکن را نیز به امکاناتش اضافه کنید. البته امیدواریم امکانات گفته شده در ایران هم دیده شوند.
    در لیست آپشنها نمایشگر LCD، موقعیتیاب جهان GPS، پخش DVD، تیونر داخلی تلویزیون و پورتهای USB و کارتهای حافظه SD نیز دیده میشود. همچنین با پرداخت پول بیشتر میتوان از کارتخوان سیمکارت نیز بهره برد. که البته امروزه دیگر کسی از این روش استفاده نمیکند. بلوتوث را برای همین مواقع ساختهاند.
    فاو B50 در تست تصادف موسسه چینی CNcap از 50 امتیاز کلی 41.8 امتیاز را کسب کرده که برای خودش خیلی است.
    از روی تصاویر اینطور به نظر میرسد که سیستم تعلیق آن دو جناقی است. اگر شانس میآوردیم میتوانستیم از جعبهدنده شش سرعته تیپ ترونیک ساخته شرکت Aisin استفاده کنیم.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  2. #2
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    رونمایی از خودرو B50 فاو محصول جدید گروه بهمن (1)
    آسا آمد
    عصرخودرو: محصول جدید گروه بهمن خودرو B50 محصول شرکت فاو چین به نام آسا در محل شرکت بهمن موتور رونمایی شد.

    به گزارش «عصرخودرو» این خودرو محصول شرکت فاو چین به عنوان قدیمی ترین و یکی از کیفی سازترین خودروساز کشور چین است.

    این خودرو با بازه قیمتی 60 تا 70 میلیون تومان امروز به عنوان جدیدترین محصول چینی در شرکت بهمن موتور رونمایی شد.

    گیربکس این خودرو سدان اتوماتیک مجهز به سیستم تیپ ترونیک بوده و از کیسه هوای راننده ، سرنشین و ترمز ABS نیز بهره می برد.

    گفتنی است شرکت فاو سال 1953 به عنوان خودروساز در کشور چین آغاز به کار کرد و هم اکنون به بیش از 70 کشور دنیا خودرو صادر می کند.

    این شرکت درحال حاضر با 4 شرکت بزرگ Toyota، Mazda، Volks-Audi و Daihatsu در خصوص تولید انواع موتور، گیربکس، خودروها سواری، کامیون و کامیونت همکاری دارد.

    این شرکت دارای 16 زیرمجموعه در نقاط مختلف چین است و حدود 118 هزار پرسنل دارد.



















کلمات کلیدی این موضوع


طراحی شده توسط : وی بی ایران