فروشگاه آپشن و قطعات خودرو خرید خودرو
صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 50
  1. #1
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    434
    تشکر
    235
    تشکر شده:   389 بار در 215 ارسال

    تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک پژو 206 (al4)

    با سلام
    جای تاپیک گیربکس اتوماتیک تو کلوپ 206 خالی بود, تمامی سوالات مربوط به گیربکس رو لطفا تو همین تاپیک مطرح کنید
    مشکلات متداول گیربکس اتومات 206 AL4 :
    ------------------------------------------------
    تقه یا ضربه زدن گیربکس اتوماتیک 206 از دنده یک به دو
    این مورد در دستگاه دیاگ هیچ خطایی را نشان نمیدهد, در بیشتر از 60% از این موارد که به تعمیرگاه مراجعه میکنند بدون نیاز به باز کردن کامل گیربکس بلکه با یک سری تغییر با دیاگ میتوان این مشکل را حل کرد.
    نوع و مقدار روغن گیربکس اتوماتیک 206 AL4
    در زمان تعویض روغن گیربکس 3 لیتر روغن تخلیه میشود ولی در زمان تعمیر گیربکس بدلیل تخلیه کامل 6 لیتر روغن استفاده میشود و حتما باید از روغن Esso Mobil Aft 4hp20 Al4 استفاده شود.
    زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 206 Al4
    به گفته ایران خودرو این روغن نیاز به تعویض ندارد فقط باید بعد از 60000 کیلومتر مورد بازدید قرار گیرد و در صورت لزوم سر ریز شود... اما برای بالا بردن عمر گیربکس و قطعات مصرفی روغن گیربکس باید در 35000 کیلومتر به طور کامل تعویض شود و تعویض کیلومتر گیربکس با دستگاه دیاگ باید صفر شود.
    شایع ترین ایراد و نوع خطا درگیربکس اتوماتیک 206 AL4 ( چراغ Sport , Snow )
    حتما اب رادیاتور را چک کنید در صورت کم شدن مشکلات زیادی برای گیربکس بوجود میاورد.
    زمانی که خودرو در حال حرکت تغه شدیدی بزند و چراغ اسپرت و برف یا Sport & Snow روشن شود خودرو به حالت استراری در میاد و در دنده 3 باقی میماند و تا زمانی که خودرو خاموش و روشن نشود از این حالت خارج نمی شود و معمولا این مشکل در حالت سرد بودن خودرو بوجود می اید که در این صورت باید دستگاه دیاگ وصل شود و در بیشتر این موارد کم شدن روغن و یا خرابی شیر برقی (Solenoid) وجود دارد معمولا در دستگاه دیاگ عبارت:
    Fault in pressure regulation ) variation recommendation) به معنای مشکل در عملکرد سیستم فشار (شیر برقی خراب می باشد) مشاهده می شود
    البته در 10% خودروها که شامل این ایراد هستند نیاز به تعمیر اساسی گیربکس به دلیل خوردگی باند و خرابی توپی و فرار روغن دارند
    در صورتی که مشکلات فرار روغن و کم بودن روغن را نداشته باشید با تعویض شیر برقی های بالا( سمت چپ ) مشکل نیز رفع می شود
    عملکرد دنده ها در گیربکس اتوماتیک 206 AL4 و نوع اشکال در خودرو
    قلب گيربكسAL4 مكانيزم ان است اين مكانيزم شامل دو زنجيره چرخدنده است كه به شكل سياره اي حركت ميكنند و با هم درگير هستند (دائمي ) دو عدد كلاچ براي انتخاب يك يا چند عضو از زنجيره بكار ميرود كلاچها از نوع چند صفحه اي بوده كه به وسيله يک پيستون هيدروليك و فنربرگشت كار مي كنند, سه عدد ترمز براي متوقف كردن اجزاء مختلف زنجيره به كار ميرود كه دو عدد آن از نوع باندي و يك عدد از نوع صفحه اي مي باشد كه ديسكها خارجي ان در پوسته سمت ان ثابت شده و سمت ديگر ان توسط يك پيستون هيدروليك كه از واحد هيدروليک فرمان مي گيرد حركت كرده و نوار را جمع مي كند در نتيجه باعث ايستادن عضو در بر گيرنده اش مي شود از انجا كه روش به كار رفته در اين سيستم باعث كاهش چشمگير گشتاور مخالف مي شود باعث كاهش چشمگير سوخت و افزايش سرعت و قدرت مي شود, زمانی که Asbestos (آزبست) صفحه ها و یا باندها خورده و یا در اثر بی روغنی بسوزد دنده در حالت D با تاخیر زیاد و یا تغییر دنده با دور بالاتر و با تغه انجام میشود که در این صورت گیربکس باید تعمیر شود
    پمپ روغن در گیربکس اتوماتیک 206 Al4 و نوع خرابی آن
    پمپ روغن پشت كانورتر قرار گرفته است و مدار هيدروليك را تغذيه مي كند اين پمپ چرخشي حركت خود را از طريق پروانه كانورتر مي گيرد, روغن از فیلتر كه در كف کارتر گيربكس قرار دارد كشيده ميشود و به يک تعويض كننده آب روغن (راديات روغن) فرستاده شده خنک مي شود و سپس به قسمتهاي ديگرميرود, زمانی که روغن به پمپ نرسد (در اثر کیپ شدن صافی یا کم شدن روغن) دنده خورشیدی شروع به خورده شدن میکند و فشار پمپ کم میشود و باعث سوختن صفحه ها می شود
    عملکرد کار کانورتور و شکل خرابی آن در گیربکس اتوماتیک 206 AL4
    كانورتور جاي دیسک و كلاچ را گرفته و وظيفه آن افزايش تدريجي گشتاور در اغاز حركت است, كانورتور از طريق ارتباط هيدروليک حركت موتور را به گيربكس منتقل مي كند
    عملكرد آن بر اساس هيدروديناميک مايعات مي باشد كانورتور با روغن تحت فشار پمپ گيربكس پر شده است و شامل قسمت های زیر می باشد:
    - پمپ كه به وسيله موتور به حركت در مي آيد
    - توربين كه در مقابل پمپ قرارگرفته است
    - يك راكتور ( واكنشگر , استاتور ) كه به يك طرف آ*زادانه مي چرخد
    هنگام اغاز حركت پمپ باعث حركت دوراني در روغن مي شود و روغن تحت اثر نيروي گريز از مركز وارد توربين مي شود كه هنوز ساكن است در اين حالت جريان روغن برگشتي از توربين بر خلاف چرخش پمپ است و نيرویي عكس نيروی پمپ و موتور اعمال مي كند که براي جلوگيري از اين موضوع استاتور كه به يك طرف ازادانه ميچرخد جريان روغن را هدايت مي كند (مسير برگشت روغن از توربين را مي شكند) در اغاز حركت پمپ روغن را به درون شيارها ( پره ها ) توربين مي فرستد استاتور به دليل اينكه نيروي وارده از روغن برگشتي بر پره هاي ان خلاف حركتش ميباشد ثابت مي ماند و جريان روغن را شكسته و در جهت حركت پمپ هدايت مي كند اين مرحله مرحله تبديل ناميده مي شود, توربين شتاب مي گيرد و جهت جريان روغن عوض ميشود وقتي سرعت توربين به سرعت پمپ برسد نيروي وارده به استاتور كم شده و مسير روغن نيز مستقيم ميشود در نتيجه استاتور هم به همراه پمپ به حركت در امده تا مانع جريان روغن نشود اين مرحله مرحله جفت شدن ناميده مي شود, با اين حال هنوز بين پمپ و توربين لغزندگي وجود دارد و انتقال نيرو به صورت كامل و صد درصد نمي باشد به همين دليل در كانورتر از سيستمي استفاده كرده اند كه پس از بالا رفتن دور و به منظور پائين آوردن مصرف سوخت توربين را با بدنه كانورتر يك پارچه كرده تا انتقال قدرت و سرعت به صد در صد برسد كه به اين عمل مرحله قفل شدن يا LOAK OFF می گويند
    در صورت خرابی کانورتور مشکلات زیادی به وجود می آیند از جمله:
    -ضعیف شدن حرکت خودرو در کفی و در سربالایی
    -ایجاد صدا در خودرو
    -تغه زدن در حالت Drive
    که در این صورت گیربکس باید باز شود و کانورتور و صافی حتما تعویض شود
    ------------------------------------------------
    2 کاربر مقابل از irtuning عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . jacksmit,mfarzaaneh

  2. #2
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    نوع خودرو
    Peugeot 206A SD
    نوشته ها
    1
    تشکر
    2
    تشکر شده:   0 بار در 0 ارسال
    لطفا راهنمایی کنید
    وی9 مدل 87 دارم
    مدتیه دنده رو که می برم روی تیپ ترونیک (دستی) بذارم باید با دست نگهش دارم (یعنی به سمت چپ فشارش بدم) وگرنه بر می گرده روی d ... مکانیک میگه باید کائوچوی تعویض دنده بخرم(دوسر) ولی از هر کی سوال می کنم فروشنده ها به گوششون هم نخورده نمایندگی هم که شکر خدا شنگول می زنن.
    این رو هم بگم که وقتی با دست به سمت چپ نگهش می دارم خیلی قشنگ دنده رو عوض می کنه (لااقل روی نمایشگر که 1-2-... نشون می ده) و اینکه وقتی روی D می ذارمش دقیقا روی D وای نمی ایسته و یه کمی شل می زنه.
    ممنون می شم راهنماییم کنین
    ویرایش توسط mfarzaaneh : 19 آذر 1391 در ساعت 16:59

  3. #3
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    434
    تشکر
    235
    تشکر شده:   389 بار در 215 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط mfarzaaneh نمایش پست ها
    لطفا راهنمایی کنید
    وی9 مدل 87 دارم
    مدتیه دنده رو که می برم روی تیپ ترونیک (دستی) بذارم باید با دست نگهش دارم (یعنی به سمت چپ فشارش بدم) وگرنه بر می گرده روی d ... مکانیک میگه باید کائوچوی تعویض دنده بخرم(دوسر) ولی از هر کی سوال می کنم فروشنده ها به گوششون هم نخورده نمایندگی هم که شکر خدا شنگول می زنن.
    این رو هم بگم که وقتی با دست به سمت چپ نگهش می دارم خیلی قشنگ دنده رو عوض می کنه (لااقل روی نمایشگر که 1-2-... نشون می ده) و اینکه وقتی روی d می ذارمش دقیقا روی d وای نمی ایسته و یه کمی شل می زنه.
    ممنون می شم راهنماییم کنین
    با سلام
    ماشین من یه بار تو دنده اتومات بود اما زده بود دستی هست ماشین هم راه نمیرفت امداد خودرو اومد محمد دنده رو از d به دنده دستی برد و خوب شد بعد از چند روز ماشین وقتی تو دنده اتومات بود متمایل به دنده دستی بود که ایران خودرو فنر یه چیزی که نمیدونم اسمش چی هست رو برام عوض کرد و مشکلم رفع شد , شما اگر مشکل از اهرم زیر شیفترت باشه بخوای کمپلت تعویض کنید اهرم رو هفته پیش من برای مشتری پرسیدم گفت کاملا 300 هزار تومان قیمتش هست بازم کائوچو تعویض دنده رو میپرسم از ایران خودرو ببینم مشکل شما مربوط به چی هست و بهتون اطلاع خواهم داد
    --------------------
    ویرایش : با سلام مجدد بنده پرسیدم گفتن لیور دنده از حالت خودش خارج شده باید تنظیم بشه...
    کاربر مقابل از irtuning عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: mfarzaaneh

  4. #4
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1392
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده:   0 بار در 0 ارسال
    ba salam man 206 84 type 6 taze kharidam ro halate D besiar khoob o be moghe nesbat be mizane feshare pedale gaaz dande avaz mishe amma roo halate dasti faghat mogheie ke dande 1 ro ta dore motor 5000 por mikonam mikham bedam 2 taghe mizane ama 2 be 3 va 3 be 4 aslan in halat pish nemiad lotfan rahnamaiee konid ? ba tashakor.

  5. #5
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    434
    تشکر
    235
    تشکر شده:   389 بار در 215 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط enigma نمایش پست ها
    ba salam man 206 84 type 6 taze kharidam ro halate D besiar khoob o be moghe nesbat be mizane feshare pedale gaaz dande avaz mishe amma roo halate dasti faghat mogheie ke dande 1 ro ta dore motor 5000 por mikonam mikham bedam 2 taghe mizane ama 2 be 3 va 3 be 4 aslan in halat pish nemiad lotfan rahnamaiee konid ? ba tashakor.
    سلام
    اول از همه خواهشمندم فارسی تایپ کنید
    ماشین شما که تقه میزنه ایا چراغ اسپورت اسنو هم روشن میشه ؟
    اگر نمیشه شما باید اپدیت ecu گیربکس کنید تا حدود زیادی این مشکلات تقه زدن ماشینتون بطرف میشه

  6. #6
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1392
    نوشته ها
    3
    تشکر
    0
    تشکر شده:   0 بار در 0 ارسال
    با سلام
    من یه 206 تیپ 4 دارم.گیربکس هم سرویس کامل شده(صفحه ها +شیربرقی+ توربین+ کاسه نمد ها+شافت+6 لیتر روغن و..).تعویض دنده از n به بک و یا دنده عقب خیلی نرم و بدون مکس یا تقه انجام می شود و نیز دنده معکوس دادن بسیار سلامته اما از دنده یک نا 4 توی هر دور موتور با هر نوع رانندگی(پر شتاب یا اکنمیک) با جهش میره تو دنده بعدی اما تو معکوس شون نه!!! دسته موتور ها هم سالم هستن. لطفا راهنمایی بفرمایید

  7. #7
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    434
    تشکر
    235
    تشکر شده:   389 بار در 215 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط shazdeh نمایش پست ها
    با سلام
    من یه 206 تیپ 4 دارم.گیربکس هم سرویس کامل شده(صفحه ها +شیربرقی+ توربین+ کاسه نمد ها+شافت+6 لیتر روغن و..).تعویض دنده از n به بک و یا دنده عقب خیلی نرم و بدون مکس یا تقه انجام می شود و نیز دنده معکوس دادن بسیار سلامته اما از دنده یک نا 4 توی هر دور موتور با هر نوع رانندگی(پر شتاب یا اکنمیک) با جهش میره تو دنده بعدی اما تو معکوس شون نه!!! دسته موتور ها هم سالم هستن. لطفا راهنمایی بفرمایید
    سلام منظورت از جهش اینه ماشین دنده میخواد عوض کنه پرش میکنه ؟ ماشین من هم به این صورت بود با اپدیت برنامه ecu گیربکس حل شد

  8. #8
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1392
    نوشته ها
    3
    تشکر
    0
    تشکر شده:   0 بار در 0 ارسال
    آقا مدیر سلام
    بله ، پرش داره. al4 ملت رو ما عیب یابی میکنیم این تیپ 4 خودم دمارم رو آورد. آپ قبلا که زدم یه تایم کمی خوب بود.!!!! هرزگرد دیفرانسیل هم سالمه، بوش طبق ها هم سالم.تست صفر به یک هم پلس هیچ ضربه ای نمیزنه
    help me

  9. #9
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    434
    تشکر
    235
    تشکر شده:   389 بار در 215 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط shazdeh نمایش پست ها
    آقا مدیر سلام
    بله ، پرش داره. Al4 ملت رو ما عیب یابی میکنیم این تیپ 4 خودم دمارم رو آورد. آپ قبلا که زدم یه تایم کمی خوب بود.!!!! هرزگرد دیفرانسیل هم سالمه، بوش طبق ها هم سالم.تست صفر به یک هم پلس هیچ ضربه ای نمیزنه
    help me
    سلام
    داداش یه اپدیت بکن گیربکس رو اگر pps داری که دیگه راحته کار شما.... بیرون هم 30-40 ت انجام میدن واقعا خیلی خوب میشه فشار روغن هم خودکار تنظیم میشه رو حالت طبیعی...
    مجموعه ساعت ماشینت مرخص نشده ؟ شیر برقی ها رو کی عوض کردی ؟ و چند تا و کدوم ها رو عوض کردی ؟

  10. #10
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1392
    نوشته ها
    3
    تشکر
    0
    تشکر شده:   0 بار در 0 ارسال
    سلام
    ساعت عین آینه :d
    شیر برقی هم بوش و نو هستن.اسن مشکل مال شیر برقی نیست
    کلا یه ست با یه ست دیگه جابجا کردم که تغییر ببینم حتی ساعت و کامل عوض کردم اما نتیجه تی ندیدم.بی شک یه فوت نرم افزاریه که موقع دنده دادن فشار روغن زیاد میشه و ... که من نمیدونم

صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین

طراحی شده توسط : وی بی ایران