فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5
  1. #1
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    546
    تشکر
    258
    تشکر شده:   672 بار در 290 ارسال

    بررسي خودرو ملي رانا



    رانا یک خودرو ایرانی محصول ایران خودرو است. این خودرو بر روی پلتفورم ایکس ۱۲ یا همان پژو ۲۰۶ اسدی ساخته شدهاست.



    رانا به معنای رونده معرفي شد. رانا محصول پروژهای با کد X۱۲ است که پیشتر با نام پیکان جدید شناخته میشد. اين خودرو كه بعد از سمند و تیبا، سومین خودرو ملی محسوب میشود. بر اساس وعده شرکت سازنده میبایست تعداد ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو با قیمت پایه ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۳۸۹ تولید میشد که این وعدهها عملی نشد.



    در طراحی ظاهری ” رانا” با ارائه سیمایی متفاوت جهت معرفی برند ایران خودرو, مدرنیته و پویایی به بیننده القا میشود بی آنکه اهداف قیمتی را تحت تاثیر قراردهد. چهرهای کاملا نو در جلو و عقب شامل در صندوق عقب و موتور, سپرها, چراغها و گلگیرها و همچنین طرحی قوی, ساده و کاربردی برای داشبورد و دیگر تزئینات داخلی را می توان مشاهده کرد, ساختار بدنه “رانا” از نوع سه محفظهای بوده و از ورقهای فولادی فرم داده شده ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت ۰٫۷ تا ۲٫۵ میلی متر است.



    رانا از ورقهای فولادی با استحکام بالا برای اجزایی استفاده میشود که مقدار تنش آنها بسیار زیاد است, مانند تکیه گاههای سازهای جلو و …
    یا رام موتور, این امر هم باعث استحکام بیشتر و هم کاهش وزن حدود ۵۰ درصد برای دستیابی به ورقهای معمول میشود که برای مقاومت در برابر تنشهای مشابه و شدید میبایست ضخامتی دو برابر آنچه گفته شده داشته باشند.



    این خودرو در کلاس B و C خودروهای صندوقدار قراردارد. پلت فرم استفاده شده در این خودرو همان پلت فرم پژو ۲۰۶ میباشد. جعبه دنده این خودرو توسط شرکت نیرو محرکه تولید میشود. همچنین از نظر رده بندی ایمنی نیز در میان خودروهای همکلاس بر مبنای معیار EUroNCAP 3 را دارست.



    سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع Twist Beam بوده و از کیسه هوای راننده و سرنشین برخوردار است. رانا به فرمان هیدرولیک، کولر، ترمز ABS، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آیینههای برقی و قفل مرکزی مجهز است. این خودرو قابلیت نصب موتور ملی پایه گازسوز ۱٫۴ لیتری و همچنین موتور ۱٫۶ لیتری بنزینی را داراست.رانا دارای موتور 1587 سی سی است.

    این موتور دارای ۱۶ سوپاپ بوده و از ۱۱۰ اسب توان در دور ۵۸۰۰ و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ برخوردار است. این موتور بنزین سوز بودهاما قابلیت ارایه به صورت دوگانه سوز را نیز دارا است. این موتور در سیکل ترکیبی ۶/۶ لیتر و در جاده ۵٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف میکند.پیش فروش رانا از روز هشتم خرداد سال ۱۳۹۱ خورشیدی با مبلغ ۱۰ میلیون تومان ودیعه در نمایندگیهای مجاز گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد. و سرانجام از سوي ايرانخودرو در تاريخ 7 آبان اعلام تحويل شد.


    نوع موتور 1.6 ليتر – TU5JP4L4
    حجم موتور (cc) 1587
    حداکثر توان موتور (hp) 110 در 5800
    حداكثر گشتاور (Nm) 142Nm@4000 rpm
    نسبت تراكم 10.5:1
    تعداد سوپاپ 16
    نوع سوخت سازگار بنزين با اكتان 95
    استاندارد حد آلايندگي Euro-III-IV-V
    سيستم انتقال قدرت دستی
    ترمز ترمز ضد قفل ABS و EBD, ترمز جلو ديسكي, ترمز عقب ديسكي
    کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشين
    فرمان هیدرولیک
    سیستم تهویه تنظيم دستي
    سیستم صوتی سيستم صوتي CD خوان, بلندگوهاي جلو
    چراغها چراغ مه شكن جلو و عقب, چراغ خطر سوم , تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو از داخل اتاق
    آیینهها تنظيم آيينه هاي جانبي برقي, آينه آرايش روي آفتابگير
    شیشه ها شيشه بالابر درهاي جلو برقي و عقب دستي
    تزئینات تريم خاكستري
    تجهیزات ایمنی ايموبيلايزر, سيستم عيب يابي هوشمند ( مولتي پلكس ), قفل مركزي با ريموت كنترل
    رینگ و لاستیک رينگ فولادي 14 اينچ
    صندلی صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع
    سایر تجهیزات بازکن قفل درب صندوق عقب از داخل اتاق

    2 کاربر مقابل از irtuning عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . SEDANEH,Seena

  2. #2
    کاربر اخراجی
    تاریخ عضویت
    دی 1348
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    77
    تشکر
    68
    تشکر شده:   32 بار در 26 ارسال
    ممنون از مدیر گل
    یه چیز جالب در مورد این شاسی باید بگم اونم این که اگه به نحوه سوار شدن چرخ و فنر های عقب دقت کنید میبینید با 206 فرق داره.
    که فکر میکنم به خاطر یک تغییر نا اگاهانه تو شکل کلی شاسی باشه (البته دربارش تحقیق نکردم ها)
    ولی فنر بندی اصلی 206 هماهنگی بهتری با کل سیستم داره.
    محض اطلاع بود.
    موفق باشید

  3. #3
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    546
    تشکر
    258
    تشکر شده:   672 بار در 290 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط Seena نمایش پست ها
    ممنون از مدیر گل
    یه چیز جالب در مورد این شاسی باید بگم اونم این که اگه به نحوه سوار شدن چرخ و فنر های عقب دقت کنید میبینید با 206 فرق داره.
    که فکر میکنم به خاطر یک تغییر نا اگاهانه تو شکل کلی شاسی باشه (البته دربارش تحقیق نکردم ها)
    ولی فنر بندی اصلی 206 هماهنگی بهتری با کل سیستم داره.
    محض اطلاع بود.
    موفق باشید
    والا من هوز از نزدیک ندیدم این رانا رو....
    خودم نقلش میکنم به زودی از دید خودم

  4. #4
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    بهمن 1391
    نوشته ها
    12
    تشکر
    15
    تشکر شده:   1 بار در 1 ارسال
    من از نزدیک دیدمش . . . چیز مالی نیست ؛ اتاقش تا حدودی شبیه ریو یا ال 90 هست . فضای عقب کوچیک با صندلی های نامناسب ؛ جلو داشبورد و کنسول جلو هم هیچ جذابیتی نداره در کل اتاقش ترکیبی از ال 90 و ریو هست در مورد مسائل فنی اش هم فعلا اونقدر مردم باهاش کار نکردند که ببینیم امتحانش رو چجوری پس داده ؛ به نظرم اگر بخای مقایسه کنی سمند از همه نظر سر تره
    کاربر مقابل از ARTESHBOD عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  5. #5
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    546
    تشکر
    258
    تشکر شده:   672 بار در 290 ارسال
    چند عکس از طراحی داخلی رانا !









    2 کاربر مقابل از irtuning عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . SEDANEH,Seena


طراحی شده توسط : وی بی ایران