فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال

    «آلفا» در بازار ایران حریف رقبا میشود؟

    دنیایخودرو- عمادالدین جعفری: اگر خودرویی کوچک با موتوری کم حجم و البته مصرف سوخت کم نیاز دارید چه خودرویی را انتخاب میکنید؟ آیا شتاب و سرعت و البته قدرت موتور برای شما مهم است؟ به هر حال نمیشود همه چیز را در کنار هم داشت چرا که موتور کم حجم و مصرف سوخت پایین قدرت کمی را نیز به همراه دارد و نمیتوان از چنین خودروهایی که اغلب هم شهری و کوچک هستند انتظار زیادی داشت. در ایران تعداد این خودروها کم نیست برندهای مختلفی چون هیوندای، کیا، مزدا و تویوتا در این کلاس نمایندگانی دارند اما به تازگی خودرویی روانه بازار ایران شده که در این کلاس حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت چرا که به رغم داشتن موتوری کم حجم قدرت زیادی را ارائه میدهد و در میان همکلاسان خود شتاب و سرعت بهتری دارد این در حالی است که این خودرو از قیمت بالایی برخوردار بوده و در این قسمت هم از همه همکلاسان خود پیشی گرفته است قیمتی که به هیچوجه برازنده چنین خودرویی نبوده و شاید اگر به کسی بگوییم که 114 میلیون بابت چنین خودرویی پول پرداختهایم چندان صورت خوشی نداشته باشد. به هر حال در این گزارش به بررسی این ایتالیایی زیبا پرداختهایم تا ببینیم این قدر میارزد یا خیر؟ نگاهی به گذشته آلفارومئو، میتو را در سال 2008 در نمایشگاه British Motor Show به دنیا معرفی کرد. خودرویی سهدر که هاچبک و دیفرانسیل جلو بود و بر روی پلتفرم Fiat Grande Punto, ساخته میشد. نامگذاری این خودرو اما داستانی متفاوت داشت. شرکت آلفا برای تعیین نام این خودرو یک نظرسنجی در اروپا بر پا کرد که در کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا مردم نام Furiosa را برای این خودرو انتخاب کردند اما در کشور اسپانیا این نام برگزیده نشد و در نهایت نام این خودرو میتو نهاده شد که برگرفته از نامهای میلانو و تورینو بود. میلان ایتالیا جایی بود که این خودرو در آن طراحی شد و تورین هم مکانی است که میتو در آن تولید میشود با ترکیب این دو اسم کلمه میتو به وجود آمد که کلمهای ایتالیایی بوده به معنی افسانهای با اسطوره است. میتو با انبوهی از موتورهای بنزینی و دیزل قابل سفارش است که میتوان در نمونه بنزینی یک موتور 900 سیسی و سه موتور 1400 سیسی و در نمونه دیزلی موتورهای 1.3 و 1.6 لیتری دیزل را انتخاب کرد. میتو نخستین خودرو مجهز به فناوری MULTIAIR است. موتور 1.4 multiAir در واقع توانست جایزه ارزشمند «بهترین موتور سال» را در رقابت بینالمللی موتورهای سال 2010 از آن خود کند. تمامی نسخههای موتور MultiAir که شامل موتورهای 1.4 توربو با 170 اسببخار، 1.4 توربو با 135 اسببخار و 1.4 توربو با 105 اسببخار میشوند به طور استاندارد مجهز به Start و Stop و نشانگر تعویضدنده هستند همچنین دو نوع گیربکس پنج و شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک نیز برای میتو قابل سفارش است. میتو در ایران پس از مدل جولیتا در ایران، این بار نوبت به خودروی کوچک میتو میرسد. محصولات آلفارومئو در بازار ایران شناخته شدهاند چرا که سالهای دور مدلهای مختلف این برند در بازار ایران جولان میدادند و حالا نوبت به این دو هاچبک زیباست اما برخلاف انتظار آن طور که باید در بازار موفق نبودهاند اگر جولیتا را که مدت زمانی از حضور آن در بازار میگذرد در نظر بگیریم خواهیم دید که تعداد کمی از این خودرو در خیابانها تردد دارند. شاید یکی از دلایل این حضور کم رنگ خدمات پس از فروش باشد که چندان هم گسترده نبوده و همچنین قیمت بالای این خودروها نسبت به همکلاسهایش نیز مزید بر علت است. میتو نیز شاید هم بحرانها را پیش رو دارد چرا که چند ماهی از اولین حضور آن در بازار میگذرد اما تعداد کمی از آن را در خیابانها میبینیم. این خودرو با توجه به رقبای سرسختی که پیش روی دارد میبایست هر چه دارد رو کند تا در این بازار متحمل شکست نشود. نکات فنی میتو در ایران با موتور 1.4 لیتری 135 اسببخاری عرضه میشود. موتوری که 230 نیوتنمتر گشتاور را نیز در 1750 دور بر دقیقه ارائه میدهد که البته این گشتاور در نمونه گیربکس دستی به 206 نیوتنمتر کاهش مییابد. گیربکسهای در نظر گرفته شده برای بازار ایران پنج سرعته دستی و شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک است. با نگاهی به خودروهای دیگر خواهیم دید که همیشه نمونههای دستی شتاب بهتری را نسبت به نمونههای اتوماتیک دارند اما این بار داستان به گونهای دیگر است چرا که میتو در نمونه دستی در مدت زمان 8.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر میرسد و در نمونه اتوماتیک این مقدار را در زمان 8.2 ثانیه طی میکند که آمار خوبی برای گیربکس اتوماتیک به حساب میآید. خودرویی که 1170 کیلوگرم وزن داشته و نسبت به رقبایش وزن بیشتری دارد اما مصرف سوخت آن مناسب است چرا که در سیکل ترکیبی تنها 5.6 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف میکند. طراحی میتو از طراحی متفاوتی نسبت به رقبایش بهره میبرد چرا که طراحی آن شما را به یاد فراری خواهد انداخت خودرویی زیبا که از هر طرف به آن نگاه کنید لذت خواهید برد. فرم چراغهای جلو و جلو پنجره به گونهای است که این ایتالیایی کوچک را خشن جلوه میدهد اما داستان به همین جا ختم نشده است چراغهای گرد عقب این خودرو که نیمی از آن از بدنه بیرون است شما را به یاد فراری کالیفرنیا میاندازد. در داخل کابین نیز همه چیز اسپرت و ساده طراحی شده است به گونهای که فقط و فقط شما را به هیجان زیاد دعوت میکند. امکانات میتو از امکانات مناسبی بهره میبرد که این خودرو را منحصربهفردتر از رقبا جلوه میدهد. این امکانات شامل کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 7 کیسه هوا،ترمزABS - EBD - ESP - VDC - ASR - HBA - CBC - DST - EBA-DST سیستم صوتی BOSE Sound (سفارشی) - ساب ووفر - 8 بلندگو - سیستم Hi-Fi - رادیو پخش مجهز به CD-MP3-SD Card-USB،سیستم Blue&Me (برقراری ارتباط موبایل با بلوتوث و کنترل آن از روی فرمان - خواندن پیامهای دریافتی) - سیستم Start&Stop (خاموش و روشن شدن خودکار موتور در ایست کامل) - گیربکس 6 دنده خودکار TCT (یا گیربکس 5 دنده دستی) - استاندارد آلایندگی یورو 5 - 5 ستاره از EuroNCAP - چراغ LED عقب برای بهبود دید وسیله نقلیه پشت سر - کیت الکل سنج - سیستم الکترونیک Q2 - سیستم MSR - داشبورد با روکش فیبر کربن - کروز کنترل - سنسور باران - فرمان تلسکوپی چهار جهته - دکمههای چند کاره روی فرمان - سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دوگانه درجه حرارت اتوماتیک - سیستم ناوبری (سفارشی) - سقف پانوراما (سفارشی) - صندلی برقی راننده و سرنشین جلو ( قابلیت تنظیم گودی کمر) - صندلیهای تاشو ردیف عقب - روکش چرم طبیعی (سفارشی) - تنظیم برقی آینهها با گرمکن - آینههای جانبی و داخلی فتوکرویک - شیشه بالابر جلو برقی (One-Touch) - نشانگر باد تایر - رینگ 17 اینچی تیتانیومی اسپورت - آلفا DNA - سیستم کنترل خودرو جهت رانندگی اسپرت و یا زمستانی - قدرت کمکی الکترونیکی مجهز به سنسور سرعت و قابلیت تطابق با شرایط رانندگی - فرمان تلسکوپی چهار جهته - روشن و خاموش شدن خودکار چراغها (سنسور نور) - مه شکن جلو و عقب و چراغهای LED عقب میشود. میتو و رقبا میتو در ایران کار سختی را پیش روی دارد چرا که با رقبایی پر فروش روبهرو است. این خودرو در میان رقبا از موتوری پر قدرتتر بهره میبرد اما همه چیز یک خودرو موتور پرقدرت آن نیست چرا که این کلاس از خودروها را بیشتر خانمها خریداری میکنند که شتاب و سرعت چندان هم برایشان مطرح نبوده و امکاناتی کاربردیتر مد نظر آنهاست. به عنوان مثال؛ میتو یک خودروی سهدرب است که در مقابل رقبای پنجدرب خود سرنشینان کمتری را در خود جای میدهد همچنین خدمات پس از فروش یکی از مهمترین آپشنهای یک خودرو است که در مورد محصولات آلفا چندان مناسب نیست. تأمین قطعات و البته قیمت بالای آنها نیز خود معضل دیگری است همه اینها در کنار قیمت بالای این خودرو میتواند عاملی تعیینکننده برای سهم کمتر این خودرو در بازار ایران باشد. چرا که مزدا 2 با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود حال این که قیمت آن در کارخانه 62 میلیون تومان است. کیا پیکانتو نیز در حدود 72 میلیون تومان قیمت دارد که خود میتواند رقیبی جدی برای میتو باشد. تویوتا یاریس نیز در حدود 95 میلیون تومان قیمت دارد که البته گرانتر از رقبای دیگر است و در پایان نیز هیوندای I20 جدید با قیمتی در حدود 91 میلیون تومان همگی ارزانتر از میتو بوده و البته خدمات پس از فروش بهتر و بازار خرید و فروش بهتر و منطقیتری را تجربه میکنند و میتو با همه داشتهها و البته تواناییهایش در مقابل رقبا با چنین قیمتی محکوم به شکست خواهد بود مگر اینکه طیف جوان جامعه بخواهند این خودروی اسپرت، زیبا و گران را در اختیار داشته باشند که البته باز هم میتوان با چنین قیمتی انتخابهای بهتری در بازار دست دومها داشت.

  2. #2
    سرعت: 50 كيلومتر در ساعت
    تاریخ عضویت
    دی 1348
    محل سکونت
    BK motorsport
    نوع خودرو
    nissan cefiro a31
    نوشته ها
    157
    تشکر
    26
    تشکر شده:   108 بار در 66 ارسال
    به نظر من خودرو های ایتالیا یی بخاطر تازه واردیشون به بازار ایران بیش از اندازه واقعیشون تحویل گرفته و قیمت گذاری میشن. گذشته از همه توانایی های میتو انصافا این قیمت برای این خودرو زیاده. من ترجیح میدم با این پول نیسان تیانا سوار شم

کلمات کلیدی این موضوع


طراحی شده توسط : وی بی ایران