نسخه مسابقه ای هیوندای i20 در عرض سه روز بیش از 550 کیلومتر راه رفت. سازنده آن ادعا دارد این آزمون دشوار نبوده است. هیوندای اعلام کرد تمرکز اصلی این آزمون بر موتور توربو شارژ 1.6 لیتری بوده است. این تیم قبلا فقط از خودرویی که طراحی و ساخت مرکز D&R هیوندای بود استفاده می کرد چون می خواست خودروی مسابقه اش متفاوت از آخرین مدلی باشد که در مرکز تکنیکی موتورهای اسپرت سفارشی تیم در آلمان ساخته می شد. نتیجه آزمون در مرکز فرماندهی تیم در آلمان ارزیابی خواهد شد. هیوندای اعلام کرد این خودرو را در تمام مسیر های مورد استفاده در مسابقات رالی جهانی پیش رو امتحان خواهد کرد. هیچ اطلاعاتی از راننده این آزمون در دسترس نیست. مایکل ناندن مدیر تیم بیان کرد اعضای تیم زمان و مکان یا نام رانندگان آزمون را فاش نخواهند کرد. براین اساس می توان نتیجه گرفت تیم در هر زمین آزمایشی از متخصصان گوناگونی بهره خواهد برد.