سیویک محصول شرکت هوندای ژاپن است که به طور حتم می توان این خودرو را از موفق ترین خودروهای ساخت این شرکت دانست که نه تنها باعث اعتبار نام هوندا بلکه ژاپن نیز شد.سیویک رکوردی زد که می توان گفت کمتر ماشینی توانسته است به چنین رکوردی دست پیدا کند.این خودرو از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ همیشه به عنوان ۱۰ خودروی برتر جهان شناخته شده است.طراحی زیبا،کیفیت بالا،قابلیت اسپرت کردن و قیمت مناسب باعث شده است که هر سال وقتی این خودرو وارد بازار می شود با استقبال فراوان مردم مواجه شود.اما مدل های که در ایران وجود دارد از سال ۱۹۹۲ تا سال ۱۹۹۵ است.که البته مدل ۱۹۹۵ در ایران خیلی کم موجود می باشد و لی فراوان ترین مدل،مدل ۱۹۹۴ است که مدلی موفق به حساب می آید.هوندا سیویک های مدل ۹۴ دارای ۲ موتور ۱۵۰۰ سی سی و ۱۶۰۰ سی سی هستند که هر دو نوع موتور دارای ۴ سیلندر می باشند.موتورهای ۱۵۰۰ سی سی برای مدل هوندا سیویک هاچ بک استفاده می شودو موتورهای ۱۶۰۰ سی سی برای مدل های سدان و چهار در این خودرو استفاده می گردد.تیپ های هوندا سیویک با نام های اس آی-دی ایکس-ال ایکس و ای ایکس شناخته می شوند.موتور ۱.۶ لیتری دارای قدرت ۲۰۰ اسب بخار است که از چنین موتور کم حجمی تولید این میزان نیرو بعید است و این نشان از طراحی و ساخت موفقیت آمیز این موتور را می دهد که باید به طراحان و سازندگان هوندا سیویک ۹۴ تبریک گفت.موتور ۱.۵ لیتری نیز توان تولید ۱۸۵ اسب بخار را دارا می باشد.به خاطر توان تولید نیروی بالا و سبک بودن بدنه، هوندا سیویک دارای شتاب خوبی به خصوص از حالت سکون به حالت حرکت می باشد. از دیگر نکان مثبت موتور هوندا سیویک۹۴ کم مصرف بودن آن می باشد که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶ لیتر بنزین مصرف می کند.هر چند این میزان مصرف برای استاندارد امروز جهان یک مقدار زیاد است اما این میزان مصرف طبق استاندارد سای های ۹۴ و ۹۵ است.شتاب از ۰ تا ۹۶ کیلومتر هوندا سیویک ۹۴، ۸.۶ ثانیه می باشد که برای یک خودروی ۴ سیلندر ۱۶۰۰ سی سی رکوردی خوب می تواند باشد.طراحی این خودرو نیز توانسته است نمرهء قبولی از کارشناسان اتومبیل دریافت کند.ظاهر کاملا آیرودینامیک این خودرو که در شتاب و مصرف سوخت آن نقش بسزایی دارد.خطوط بدنهء خودرو به خصوص در قسمت کناره ها دارای هماهنگی خوبی هستند. اما وجود نداشتن خطوط بر روی کاپوت هوندا سیویک به خوبی احساس می شود.جلو پنجرهء زیبای هوندا سیویک تنها جای خالی چراغ های مه شکن را احساس می کند.طراحی عقب خودرو نیز بسیار عالی انجام شده است .چراغ های عقب بسیار بزرگند و این خود نه تنها جلایی خاص به عقب خودرو بخشیده است بلکه در شب می تواند بسیار موثر واقع شود و رانندگان خودروهای پشتی به راحتی می توانند تشخیص بدهند که در جلوی آنها یک هوندا سیویک قرار دارد.بالا بودن سطح صنوق عقب نسبت به کاپوت جلو نشان از طراحی دوکی شکل این خودرو می دهد که در آیرو دینامیک بودن این خودرو بسیار سهیم است.اما نکتهء منفی در طراحی عقب این خودرو آشکار بودن اگزوز می باشد که یک مقدار نمایی بد به خودرو داده است که اگر مخفی تر بود قطعا زیباتر نیز می شد.







نمای درونی هوندا سیویک نیز جالب است و می تواند نظر شما را به خود جلب کند.طراحی درون کابین و به خصوص داشبورد اگر ساده است اما زیباست.نشانگرهای بزرگ که کاملا در دید راننده می باشند و درست در وسط فضای خالی غربالک فرمان قرار گرفته اند.صندلی های راحت و پهن بودن جلو داشبورد که از مزیت های خوب درون کابین به حساب می آیند.اما نبود شیشه بالا بر برقی از عیب های دیگر این خودرو است هر چند که شیشه بالابر های دستی اش بسیار نرم است و شیشه بدون هیچ دردسری بالا می رود.