فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    545
    تشکر
    258
    تشکر شده:   672 بار در 290 ارسال

    آموزش نصب و فعالسازی هشدار کمربند 206 و 207

    آموزش نصب و فعالسازی هشدار و چراغ کمربند 206 و 207
    با سلام
    برای نصب کمربند برای روی 206 و 207 ما از 2 حالت خارج نیست یا سوکت رو به صورت فابریکی داره و نیاز به سیم کشی دیگه نیست و یا نداره و باید سیم کشی کنیم

    از کجا بفهمیم ماشین ما سیم کشی نصب کمربند رو داره یا خیر ؟
    درب BSI زیر پای راننده رو باز میکنیم



    قسمت بالا همین محفظه 2 عدد سوکت به رنگ خاکستری و سفید وجود داره
    ما با سوکت سفید رنگ کار داریم
    بست مشکی سوکت رو با سیم چین بچینید تا بتونید دسته سوکت سبز رنگ رو بیرون بکشید



    از روی شماره گذاری های روی سوکت پایه 37 رو پیدا کنید در صورتی که این خونه خالی باشه ماشین سیم کشی کمربند رو ندارد و باید سیم کشی کنیم اگر این خانه پر باشه سیم کشی در ماشین ما وجود دارد



    ماشین من سوکت رو داشت این سوکت در کدوم قسمت ماشین می باشد؟
    زیر موکت و پشت رکاب سمت راننده سوکت وجود داره برای دسترسی به سوکت باید 4 پیچ صندلی که با پیچ کوشتی ستاره ای باز میشه رو باز کنید و موکت سمت راننده رو بالا بزنید زیر موکت پشت رکاب و در گاهای اوقات کف صندلی راننده و زیر موکت این سوکت وجود داردن و باید صندلی باز بشه تا سوکت قابل مشاهده باشد
    در صورتی که ماشین سوکت رو داشت فقط باید سوکت مادگی کمربند و سوکت نری که به رنگ سفید هست و ماشینمون فابریکی داشت رو به هم متصل کنیم و با دیاگ هشدار صوتی و چراغ کمربند رو فعال کنیم

    شماتیک دسته سیم و محل سوکت کمربند:

    در صورتی که ماشین ما سیم کشی کمربند رو نداشت :
    صندلی ها رو با پیچ کوشتی ستاره ای باز میکنیم ( در مجموع 4 پچ )
    بعد از باز کردن صندلی نوبت میرسه به باز کردن کمربند که باید با اچار سایز 17 باز کنیم
    برای سیم کشی سیم کمربند یه خورده کوتاه هست بهتره یه خورده سیم بهش اضافه کنید من سوکت اصلی ( نری ) کمربند رو گیر نیاوردم... ناچارا سوکت رو جدا کردم و سیم ها رو اضافه کردم و با چسب عایق کردم



    قفل کمربند جدید ( سوکت دار ) رو به جای قفل کربند قدیمی ببندید و سیم اون رو از سوراخ وسط موکت صندلی راننده که از قبل تعبیه شده رد کنید و به کف ماشین برسونید...

    فرق نمیکنه کدوم یک از سرهای سیم کمربند رو به منفی متصل کنیم به هر حال یک سر سیم رو به برق منفی بدنه که زیر موکت سمت راننده و پشت رکاب یه پیچ هست که با اچار سایز 10 باید شل کنید و یک سر سیم از کمربند رو به رکاب راننده متصل کنیم





    برق منفی حل شد میریم سراغ متصل کردن سر دوم سیم قفل کمربندمون



    درب BSI رو باز کنید قسمت بالای BSI نیز 2 عدد سوکت وجود دارد خاکستری و سفید.... سوکت سفید رنگ و سپس سوکت 40 پین که به رنگ سبز هست رو بیرون بکشید و به دنبال پایه شماره 37 بگردید و سر دوم رو به پایه 37 سوکت سبز رنگ متصل کنید....

    مسیر فعالسازی کمربند :
    مسیر فعالسازی با دیاگ PPS
    فعال کردن چراغ هشدار نبستن کمربند:
    BSI->Configuration -> Customer Options -> Warnings -> Seat belt not fastened warning light : Present
    فعال کردن هشدار صوتی نبستن کمربند:
    BSI->Configuration -> Customer Options -> Warnings -> Seat belt not fastened buzzer : Present
    پایان

    منبع : www.irtuning.com
    7 کاربر مقابل از irtuning عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند . fe0932,m-s-p,mohammad.n,mohsenvictor,otoalat,rarberryrock,پارسا

  2. #2
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    دی 1394
    نوشته ها
    1
    تشکر
    1
    تشکر شده:   1 بار در 1 ارسال
    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان گرامی
    من یک دوست و رفیق خیلی صمیمی به نام sd v8 206 مدل 1388 دارم که از روز تولدش، خاطرات خیلی شیرینی در مسافرت ها با هم داشته ایم و نسبت به او خیلی حساس هستم.
    با توجه به اینکه پایه فابریک قفل کمربند ایمنی سوکت دار 206 نسبتاً کوتاه می باشد و ارتفاع آن از صندلی راننده پائین تر بوده و موقع بستن کمربند ایجاد مشکل می کند و بدون نگاه کردن به محل قفل کمربند نمی توان آن را به راحتی بست، تصمیم گرفتم از پایه قفل کمربند ایمنی سوکت دار فابریک سمند که بلندتر است، استفاده کنم. به این منظور پس از تهیه پایه قفل سوکت دار کمربند ایمنی سمند به مبلغ 120000 ریال از نمایندگی ایران خودرو (عید سال 1395) ، سوکت هردوی آنها را به راحتی توسط یک سوزن از هم جدا کردم و با هم تعویض نمودم، در نتیجه این ادغام و ابتکار عمل، پایه بلندتر با سوکت فابریک 206 بدست آوردم. الان بستن کمربند به راحتی و فقط با یک دست انجام می شود.
    شاید تعجب کنید ولی به نظر من لذتی که در فعال کردن آپشن های فابریک 206 است، هرگز در سوار شدن ماشین های آپشن دار نیست.
    کاربر مقابل از بادبادک عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: rarberryrock

  3. #3
    شروع حرکت
    تاریخ عضویت
    بهمن 1394
    نوشته ها
    6
    تشکر
    0
    تشکر شده:   5 بار در 2 ارسال
    بسیار خوب بود ممنون
    کاربر مقابل از mahyyar عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: rarberryrock


طراحی شده توسط : وی بی ایران