فروشگاه آپشن و قطعات خودرو خرید خودرو
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 19
  1. #1
    متخصص تیونینگ خودرو
    تاریخ عضویت
    دی 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    78
    تشکر
    69
    تشکر شده:   32 بار در 26 ارسال

    Cool وانت سايپا 151

    سلام.
    سايپا پلتفرم x100 رو بهسازي كرده و وانت روش سوار كرده.
    اين پروژه تقريباً تمام شده. و تابستان ٩٢ هم وارد بازار ميشه.



    شیشه هم گرونه عقبش نیاز نبوده شیشه داشته باشه تابستون وارد بازار میشه که هوا اون موقع گرمه
    ویرایش توسط Seena : 11 دی 1391 در ساعت 11:43
    کاربر مقابل از Seena عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  2. #2
    متخصص تیونینگ خودرو
    تاریخ عضویت
    دی 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    78
    تشکر
    69
    تشکر شده:   32 بار در 26 ارسال
    این هم هنر نمایی جدیدشون


  3. #3
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    379
    تشکر
    220
    تشکر شده:   310 بار در 188 ارسال
    خط تولید بدنه پراید وانت یا همان سایپا 151 توسط طراحی وساخت شرکت سایپا به نمایش گذاشته شد.پیش بینی میشود این خودرو فروش خوبی را برای سایپا به همراه داشته باشد. همچنین گفته میشود خط فوق جهت نصب وگرفتن تولید به ساوه وشرکت سایپا ساوه ( بن رو ) ارسال خواهد گردید.





    کاربر مقابل از irtuning عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: Seena

  4. #4
    متخصص تیونینگ خودرو
    تاریخ عضویت
    دی 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    78
    تشکر
    69
    تشکر شده:   32 بار در 26 ارسال
    شيشه عقنش هم شركت شيشه قزوين توليد ميكنه.

  5. #5
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    379
    تشکر
    220
    تشکر شده:   310 بار در 188 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط Seena نمایش پست ها
    شيشه عقنش هم شركت شيشه قزوين توليد ميكنه.
    یعنی این شیشه خوبه یا نه !؟
    تا جایی که من میدونم برای ماشین های ساخت ایران اصفهان - اردکان - گیلان شیشه میزنه

  6. #6
    متخصص تیونینگ خودرو
    تاریخ عضویت
    دی 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    78
    تشکر
    69
    تشکر شده:   32 بار در 26 ارسال
    شوخي بود. تو هيچ كدوم از عكس ها وانته شيشه عقب نداره.

  7. #7
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    379
    تشکر
    220
    تشکر شده:   310 بار در 188 ارسال
    مشخصات وانت پراید سایپا 151 کارا
    بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است.
    وانت سایپا 151 خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانتهای موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکتها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمیتوان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.
    بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا 151، موتور جدید با قابلیت یورو4 است و توانی معادل 68 اسببخار را تولید میکند که حدود پنج اسببخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری 63 اسب بخار است.
    گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا 151 نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربریهای باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا 151 در نمای جلو، دقیقاً همانند 131های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونههای سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.
    چراغهای این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیرهای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار میرود. سپر عقب وانت سایپا 151 ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاومتر میکند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله میتواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.
    تغییرات ظاهری
    سایپا 151 در واقع نسخه وانت مدل 131 این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد.
    نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏90 مشاهده شده بود. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد. برای بازکردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن، در محل بار به سادگی باز و بسته می‏شود. حجم باک همانند نسخه سدان 37 لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است.
    تجربه رانندگی
    وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب میباشند اما وانت سایپا 151 با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.
    از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا 151 نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقیتر است.
    وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام میگیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته این مشکل در اکثر پیکاپهای موجود در کشور به خصوص پیکاپهای تککابین دیده میشود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.
    با ورود به کابین با نمایی آشنا روبهرو میشویم. همه چیز همانند نمونههای جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلتفرم X100 به صورت مقاومتر ساخته شدهاند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگدار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلیها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین میتوان گفت وانت سایپا 151 برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت میکند.
    البته صندلیها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلیها نیز فعلاً همانند نمونههای قدیمی پراید بوده و راحتی صندلیها X100 را ندارند.
    کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت میکنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید میاندازد.
    اگرچه توان وانت سایپا 151 افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر میرسد.
    فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواریها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواریها، شاهد تکانهایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکانها در همه وانتها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.
    ظرفیت
    به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار 460 کیلوگرم برای کدام صنف میتواند مناسب باشد؟سایپا 151 قادر به حمل 460 کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به 380 کیلوگرم میرسد.
    وزن این خودرو در حالت بنزینسوز 900 کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز 985 کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسهای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری میشود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قویتر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است 1510 کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز میشود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکتها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا 151 قادر به حمل آن خواهد بود.
    قیمت
    این خودرو در حالی راهی بازار میشود که تولید وانت پیکان با کاهش روبهرو شده و این وانت کوچک نیز میتواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا 151 تابستان سال 1392 راهی بازار ایران میشود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا 131 سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!








  8. #8
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7 ـ EMGRANDX7
    نوشته ها
    219
    تشکر
    18
    تشکر شده:   105 بار در 85 ارسال
    این تیبا هاچبک رو یکی از دوستان با فتوشاپ درست کردن.
    وانت زیبای ایرانی



    واقعا متاسفم

  9. #9
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    مرداد 1391
    محل سکونت
    یزد - تهران
    نوع خودرو
    206 تیپ 5
    نوشته ها
    379
    تشکر
    220
    تشکر شده:   310 بار در 188 ارسال
    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi tafreshi نمایش پست ها
    این تیبا هاچبک رو یکی از دوستان با فتوشاپ درست کردن.
    وانت زیبای ایرانی
    واقعا متاسفم
    خیلی عالی
    فقط اگر دوستان اشنا هستند و امکانش وجود داره یه تصاویری از پروژه کار برامون گیر بیاری ممنون میشیم

  10. #10
    متخصص تیونینگ خودرو
    تاریخ عضویت
    دی 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    78
    تشکر
    69
    تشکر شده:   32 بار در 26 ارسال
    بالاخره يه شيشه گذاشتن رو اين ١٥١ ِ بد بخت.
    وانت ١٣٠٠ بار هم ميتونه ببره. پرايد خاليش با بد بختي راه ميره.

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

طراحی شده توسط : وی بی ایران