فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال

    جک jac j5 - j5 - محصول کرمان موتور

    تاپیک فوق برای بررسی اطلاعات درباره این خودرو است.

  2. #2
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    J5 محصول جدید کرمانموتور

    دنیایخودرو- عمادالدین جعفری: از ورود برند JAC به بازار ایران، مدت زمان زیادی نمیگذرد. هفته گذشته سفری را با هاچبک این برند با نام توجوی یا همان J3 تجربه کردیم که گزارش آن در شماره گذشته به چاپ رسید خودرویی که از ورود آن به بازار ایران در حدود یک سال میگذرد. در این شماره تجربهای متفاوت با برادر بزرگتر این خودرو یعنی J5 داشتیم خودرویی متفاوت از توجوی که به صورت سدان راهی بازار ایران میشود و شاید بتوان گفت که یکی از زیباترین خودروهای چینی بازار ایران است. این خودرو به زودی راهی بازار میشود چرا که فروش آن به تازگی آغاز شده و در اوایل سال 1392 میتوانیم شاهد تردد آن در خیابانهای کشور باشیم.
    این خودرو در کلاس خودروهایی چون مگان و آوانته قرار دارد که شاید بتوان سختترین رقیب چینی آن را در بازار جیلی دانست هر چند که از نظر ظاهری زیباتر از جیلی است به هر حال این خودرو میهمان جدید بازار ایران خواهد بود و به زودی بیشتر از آن خواهیم شنید.

    مشخصات فنی
    چینی ها برای اینکه بتوانند در بازارهای مختلف موفق باشند از خودروسازان معتبر دنیا کمک میگیرند. شرکت JAC نیز از این قائده مستثنی نبوده و به سراغ یکی از بهترینهای ژاپن یعنی میتسوبیشی رفته است خودروسازی که در ساخت موتورهای پر توان و البته کم مصرف تبحر خاصی دارد.
    استفاده از موتورمیتسوبیشی به نوعی برگ برنده این خودرو در میان رقبا به حساب میآید. موتور 1.5 لیتری VVT این خودرو موفق به دریافت جایزه یکی از 10 موتور برتر چینی در سال 2011 شده است. نسخه عادی این موتور تنها 100 اسببخار نیرو تولید میکند اما تکنولوژی زمانبندی سوپاپها در مدل VVT توان آن را تا 111 اسببخار بالا برده و گشتاور را نیز به 146 نیوتنمتر رسانده است. با این پیشرانه و گیربکس پنج سرعته دستی، J5 قادر خواهد بود تا نهایتاً به سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد. این موتور از مصرف سوخت پایینی بهره میبرد و در سیکل ترکیبی تنها 6.6 لیتر در 100 کیلومتر بنزین میسوزاند. باک 55 لیتری آن به خوبی پاسخگوی مصرف سوخت خواهد بود. بر روی j5 یک موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی با توان 140 اسببخار و گیربکس اتوماتیک هم قابل سفارش است. اما نمونه مورد آزمایش که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است همان نمونه 1.5 لیتری با سیستم زمانبندی سوپاپهاست که قادر به تولید 111 اسببخار قدرت در 6000 دور بر دقیقه است.

    طراحی
    شاید تا چندی پیش کمتر خودروی چینی را در بازار میدیدیم که چهرهای زیبا داشته باشد. چراغهای بزرگ چهره ناهماهنگ همه و همه خودروهای چینی را فاقد جذابیت نشان میدادند اما نسل جدید این خودروها با چهرههایی دلربا راهی بازار میشوند j5 نیز از آن دسته خودروهاست و دلیل این موضوع را نیز میتوان در شرکتی دانست که طراحی آن را به عهده داشته است.
    شرکت پینینفارینا که برای خودرودوستان شرکتی شناخته شده است و طراحی مدلهای مختلف فراری، مازراتی، رولزرویس، کادیلاک، جگوار، ولوو، آلفارومئو و لانچیارا به عهده داشته است حالا نیز به کمک چینیها شتافته است. j5 نیز حاصل ایدههای مهندسین این شرکت است و خودرویی زیبا از کار درآمده است خودرویی که به واقع یکی از زیباترین چینیهای بازار ایران است. این زیبایی تنها به بیرون خودرو محدود نشده و داخل کابین نیز به همین شکل جذاب است.

    تجربه راندن
    هنگامی که با j5 رو به رو میشوید دوست دارید تا با آن راندن را نیز تجربه کنید. درهای جانبی بزرگ بوده و ورود به کابین راحت است .هنگامی که پشت فرمان قرار میگیریم با کابینی متفاوت از دیگر چینیهای بازار رو به رو میشویم البته این نکته را نیز باید یادآور شوم که طراحی داشبورد این خودرو مناسب یک خودروی خانوادگی بوده و وقار خاصی دارد.
    کیفیت قطعات به کار رفته درون کابین با کیفیت بوده و همه چیز به درستی در جای خود قرار دارند. با چرخاندن سوییچ پیشرانه 1.5 لیتری خودرو را روشن میکنیم پیشرانهای که کارکردی آرام داشته و صدایی از آن شنیده نمیشود به گونهای که ممکن است در هنگام روشن بودن خودرو باز هم اقدام به استارت زدن کنید.
    با قرار دادن گیربکس در دنده یک حرکت آغاز میشود همانند برادر کوچکش توجوی کلاچ و دنده بسیار نرم است. به آرامی شروع به حرکت میکنیم و دندهها را یکی پس از دیگر تعویض میکنیم میتوان گفت که گیربکس این خودرو به خوبی با موتور هماهنگ بوده و البته کارکردی دقیق دارد شتابگیری خودرو مناسب است و میتوان صفر تا 100 را در مدت زمان 12 ثانیه طی کرد زمانی که برای خودرویی با 1315 کیلوگرم وزن مناسب به نظر میرسد که البته در شمال کشور با توجه به شرایط جوی رکورد بهتری به ثبت خواهد رسید.
    نکتهای که بیش از هر چیز جلب توجه میکند فرمان چرمی این خودرو است که بسیار خوش دست و البته نرم است. کابین خودرو پوشیده از چرم بوده و فضایی کافی را برای سرنشینان به وجود آورده است به خصوص اینکه سرنشینان عقب نیز فضای پای زیادی را در اختیار دارند و صندلیها نیز به گونهای طراحی شده است که در مسافرتهای طولانی خستهکننده نخواهد بود.
    هنگامی که با j5 در خیابانها تردد میکنید همه سرها به سمت شما خواهد چرخید به خصوص اینکه خودرویی جدید و البته زیباست که ممکن است هر کسی را به فکر خرید آن بیندازد. در عبور از مسیرهای ناهموار سیستم فنربندی خودرو به خوبی فعالیت کرده و ضربهها را به خوبی جذب میکند. بر روی غربیلک فرمان، خبری از کلیدهای کنترل سیستم صوتی نیست اما کنسول خودرو به گونهای طراحی شده است که همه کلیدها به خوبی در دسترس راننده قرار دارند. تهویه مطبوع اتوماتیک خودرو به خوبی عمل کرده و در مدت زمان کمی هوای کابین را گرم میکند این در حالی است که برای سرنشینان عقب نیز دریچه خروجی هوا طراحی شده است که این کار را تسریع میبخشد.
    کابین j5 بیصداست به طوری که در تمام طول مسیر با توجه به خاموش بودن سیستم صوتی هیچگونه صدایی به کابین راه نمییافت. برای تست هندلینگ خودرو سری به جادههای پر پیچ و خم لشگرک تهران زدیم. j5 به خوبی از این مسیرها عبور میکرد و در پیچها نیز موفق بود در مسیر برگشت با سرعتهای بالا اقدام به ترمزگیری کردیم که به واقع این خودرو عملکرد خوبی از خود نشان داد چرا که ترمزهای J5 در هر چهارچرخ دیسکی دو جداره و مجهز به سامانه ضد قفل ABS چهار کاناله بوده و همچنین سیستم توزیع هوشمند نیروی ترمز نیز به کمک آن میآید. رینگهای j5 نیز آلومینیومی 16 اینچی بوده و تایرها نیز با اندازه 205/55 R16 هستند.
    نکته جالبی که در طراحی موتور این خودرو وجود دارد این است که در هنگام سکون دور موتور از 5000 دور بالاتر نمیرود اما در حالت حرکت میتوان دور را به 6500 دور نیز رساند همچنین خودرو در سرعتهای بالا بر روی جاده استوار است و احساسی ناشی از ناامنی را منتقل نمیکند که البته وزن زیاد و فاصله محورهای ان نیز مزید بر علت است.فرمان خودرو در رانندگی شهری بسیار نرم است و این نرمی در جابجایی خودرو در مکانهای کوچک بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می اید این در حالی است که در سرعت های بالا به دلیل ایمنی بیشتر از این نرمی خبری نیست.مصرف وسوخت j5را می توان نقطه عطف ان دانست چراکه بعد از مدتی راندن ممکن است دچار این ذهنیت شوید که آمپر بنزین خراب است.

    امکانات ایمنی و رفاهی
    J5 از امکانات مناسبی بهره میبرد که شامل کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه کولر برای سرنشینان عقب، تنظیم نور صفحه کیلومتر، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در چهار طرف، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی، آنتن شیشهای، مهشکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم نور چراغها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آینههای همراه با چراغ راهنما و گرمکن و سیستم رادیو پخش MP3/CD/USB با چهار باند میشود. این خودرو توانسته در زمینه ایمنی نیز موفق باشد و پنج ستاره را از موسسه C-ENCAP کسب کند. به طور کلی میتوان گفت که این خودرو از نظر کیفیت نسبت به دیگر چینیهای بازار موفقتر است.
    J5 در خارج از ایران و مثلاً در برزیل با ضمانتنامه شش ساله به فروش می رسد. روزنامه واشنگتن پست در مقالهای با اشاره به تلاش JAC موتورز برای تغییر تصورات از محصولات چینی در برزیل، تلاش چینیها را قابل توجه میداند. مخصوصاً در بازاری که خودروهای اروپایی نسل قبل مثل فولکس GOL جولان میدهند.
    j5 را شاید بتوان آغازی برای حضور چینیهای با کیفیت در بازار ایران دانست و هنگامی که پشت فرمان آن قرار میگیرد میتوانید این نکته را به وضوح حس کنید.
    کاربر مقابل از mahdi tafreshi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است: irtuning

  3. #3
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال























کلمات کلیدی این موضوع


طراحی شده توسط : وی بی ایران