فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: ام جی 6 - mg6

  1. #1
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال

    ام جی 6 - mg6

    این تاپیک برای بررسی اطلاعات درباره این خودرو است.

  2. #2
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    قصه MG، از غرب تا شرق
    پیش از پرداختن به محصول جدید کمپانی MG در بازار ایران بد نیست نگاهی گذرا داشته باشیم به تاریخچه شرکت MG و وضعیت فعلی برند خودروسازی. شرکت MG در سال 1924 میلادی به منظور تولید خودروهای سواری اسپورت در شهر آکسفورد انگلیس تاسیس شد. این شرکت که از بدو تاسیس به دلیل تولید و عرضه بهترین خودروهای کروکی زمان خود شهره آفاق بود در بازه های مختلف زمانی به تولید انواع خودروهای کوپه و سدان نیز پرداخت اما این کارخانه خودروسازی به دلایل متعدد در طول حیات خود با فراز و نشیب های بسیاری روبه رو بوده است به طوری که از سال 1952 میلادی به بعد مالکیت این شرکت هشت بار دست به دست چرخید تا در نهایت در تاریخ 22 جولای 2005 شرکت خودروسازی Nanjing Automobile چین مالکیت MG را خریداری کرد.جالب است بدانید در آغاز هزاره سوم و با به اوج رسیدن مشکلات صنعت خودروسازی انگلیس که خودرسازان این کشور را یکی پس از دیگری زمین گیر می کرد شرکت MG همکاری خود را با شرکت «روور» انگلیس آغاز کرد و با ادغام این دو کمپانی، شرکتی جدید تحت عنوان MGROVER فعالیت خود را آغاز کرد که این شرکت نیز نتوانست از پس مشکلات پیش رو برآید تا در نهایت مالکیت این شرکت به کشور چین برسد. پس از انتقال امتیاز و مالکیت خودروساز قدیمی انگلیس به چین، مالک جدید MG با دیگر خودروساز بزرگ چین یعنی SAIC ادغام شدند و از آن پس تولیدات این شرکت با نام SAIC شناخته شد. کمپانی SAIC نیز گروهی از محصولات تولیدی خود را با نام MG و بخشی را تحت برند Roewe به بازار عرضه می کند. حال پس از گذشت نیم دهه از خریداری یکی از باسابقه ترین و محبوب ترین برندهای خودروسازی انگلستان توسط چینی ها، این برند امیدوار است که سال های سخت و بی رونق گذشته را به باد فراموشی سپرده و به کمک سخت کوشی چینی ها و تولید محصولات جدید به جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی دست یابد.

    MG6 محصولی با بازار هدف رانندگان جوان
    ام جی 6 جدیدترین محصول ارائه شده از سوی شرکت ام جی است. این خودرو نخستین بار آوریل سال 2009 در نمایشگاه بین المللی شانگهای به معرض نمایش درآمد. ام جی 6 از جمله محصولاتی است که به طور همزان در خطوط تولید MG در چین و انگلیس به مرحله تولید می رسد. تولید این خودرو از سال 2010 در چین و پس از آن از آوریل 2011 در شهر Longbridge انگلیس آغاز شد. این خودرو که روی پلتفرم مشابه پلتفرم مدل 550 MG ساخته شده در دو نوع پنج در فست بک و چهار در سدان تولید و عرضه می شود که گونه انتخابی برای واردات به ایران در فاز اول از نوع فست بک است. چهره ظاهری ام جی 6 را می توان الگویی جوان پسند و طراحی متکی بر قوائد عامه پسند دانست. هر چند که در نخستین برخورد با این خودرو میخکوب نخواهید شد اما استایل متفاوت این خودرو در بازار ایران و پرداخت دقیق طراحان به عناصر جزئی، سبب شده نگاه گرم و مثبتی به این خودرو داشته باشید. الهام گیری انکارناپذیر طراحان این خودرو از فورد «فوکوس Zetec» گرافیک چراغ های جلو و استفاده از چراغ های اصطلاحا یخی (همچون چراغ های عقب لکسوس RX) در نمای پشت و در نهایت زاویه خمش ستون C، از ام جی 6 خودرویی جوانپسند ساخته است که پدران مشتریان جوان این خودرو نیز از نشستن در پشت فرمان این خودرو ابایی نخواهند داشت!طراحی داخلی ام جی 6 نیز همان زبان طراحی برادر بزرگتر خود یعنی مدل 550 را دنبال می کند که فضایی گرم را در داخل کابین خلق کرده است. هر چند رنگ پردازی نه چندان اسپورت و استفاده از مواد نامرغوب در ساخت برخی قسمت ها در داخل کابین حسابی توی ذوق می زند اما با توجه به کلاس خودرو و برچسب قیمت آن در بازارهای جهانی نمی توان انتظار بیشتری را از سازندگان این خودرو داشت.

    وضعیت MG6 روی جاده
    جدیدترین محصول شرکت ام جی در بازار ایران با پیشرانه چهار سیلندر 1/8 لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد که این پیشرانه با حجم دقیق 1796 سی سی توانایی تولید بیشینه قدرتی معادل 160 اسب بخار قدرت را در دور موتور 5500 دور در دقیقه داراست. همچنین 215 نیوتن متر رقمی است که این پیشرانه توانایی تولید این میزان گشتاور را دارد. پیشرانه توربوشارژ ام جی 6 که هر اسب بخار قدرت را به 9/06 کیلوگرم از وزن اختصاص می دهد، می تواند به کمک جعبه دنده پنج سرعته تیپ ترونیک که امکان تعویض دنده را به کمک شیفترهای پشت فرمان مقدور می سازد، در عرض 9 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به مرز 100 کیلومتر بر ساعت رسانده و پس از آن ام جی 6 را به بیشینه سرعت 210 کیلومتر بر ساعت (محدود شده) برساند. بنابر اعلام رسمی شرکت MG، این خودرو در هر کیلفومتر از پیمایش 184 گرم گاز دی اکسید کربن تولید کرده و موفق به دریافت استاندارد آلایندگی یورو 4 شده است. علاوه بر آن مجموعه سیستم ترمزگیری ام جی می تواند این خودرو 1450 کیلوگرمی را در عرض چهار ثانیه از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به حالت ایستا برساند. این خودرو دارای ابعادی معادل 4651 میلی متر طول، 1827 میلی متر عرض و 1472 میلی متر ارتفاع است که برای خودرویی در این کلاس کاملا مناسب به نظر می رسد. این مسئله زمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که بدانید این خودرو با داشتن فاصله محوری 2705 میلی متری، فاصله محوری طویل تری را نسبت به رقبایی چون مزدا 3 و تویوتا اکرولا داراست.


    سخن پایانی
    ام جی 6 در آزمایشات ایمنی نیز موفق به دریافت پنج ستاره کامل از موسسه معتبر EURO NCAP شده است که نشان از توجه ویژه چینی ها به حفظ پرستیژ و اعتبار برند MG و دستیابی به بالاترین میزان ایمنی در این خودرو دارد. از ویژگی های ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به شش عدد ایربگ، سامانه ترمزگیری ABS به همراه سامانه کنترل پایداری الکتریکی (EBD) و همچنین تجهیزاتی چون استارت دکمه ای، سیستم صوتی حرفه ای با هشت بلندگو و سیستم Hifi مجهز به ترمینال های ورودی USB و Memory Card، صندلی برقی شش جهته راننده و سرنشین جلو، رینگ های اسپورت 17 اینچی، سامانه کنترل کروز، سامانه Auto Light، حسگر پارک، دوربین عقب به همراه مانیتور رنگی و در نهایت سانروف اشارره کرد. ام جی 6 فست بک در بازار بریتانیا با قیمت پایه 15 الی 19 هزار پوند عرضه می شود که این رقم در بازار کشورمان به برچسب قیمت 56 الی 59 میلیون تومانی تبدیل شده است.

    جالب آنکه 6 MG زمستان گذشته با قیمت تقریبی 48 الی 50 میلیون تومان در بازار آزاد دست به دست می شد که با توجه به کلاس این خودرو رقم منطقی تری به نظر می رسید. به هر شکل ما که هر چه گشتیم تناسبی میان قیمت امروز این خودرو با توانایی های حرکتی و یا حتی ابعاد آن نیافتیم اما وقتی بدانیم که اوضاع قیمت ها در میان رقبای کره ای و ژاپنی MG از این نیز بدتر است می توانیم با روی گشاده تری به استقبال 6 MG برویم!از جدی ترین رقبای این تازه وارد چینی – انگلیسی، می توان مزدا 3، کیا سراتوسدان، تویتا کرولا و حتی حریف تازه نفسی چون رنو اسکالا را نام برد. رقبایی پرادعا که باید دید آیا 6 MG با استفاده از برگ برنده خود یعنی استایل ظاهری متفاوت و تجهیزات بیشتر می تواند بر آنها چیره شده و همچون مدل 550 MG به موفقیت نسبی دست یابد یا اینکه اعضای کهنه کار باشگاه 45 تا 60 میلیون تومانی های بازار ایران اجازه خودنمایی به این دورگه مرموز را نخواهند داد.
    قیمت این خودرو حدود 90 میلیون تومان است.

کلمات کلیدی این موضوع


طراحی شده توسط : وی بی ایران