فروشگاه آپشن و قطعات خودروتبلیغات
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال

    ام وی ام 530 - mvm 530 . محصول مدیران خودرو.

    تاپیک فوق برای بررسی اطلاعات درباره این خودرو است.

  2. #2
    مدیر کلوپ خودروهای چینی
    تاریخ عضویت
    آذر 1391
    محل سکونت
    تهران
    نوع خودرو
    EMGRAND7
    نوشته ها
    218
    تشکر
    18
    تشکر شده:   108 بار در 87 ارسال
    تجربه رانندگی با 530
    دنیایخودرو- عمادالدین جعفری: بازار خودروی ایران به سمتی میرود که بیش از پیش باید شاهد حضور چینیها در آن باشیم شاید اوایل دهه 80 شمسی کسی فکرش را هم نمیکرد که روزی خودروهای چینی در ایران حضوری به این پر رنگی داشته باشند این حضور به گونهای شده که خودروسازان مطرح و واردکنندگان نیز به سمت این خودروها رفتهاند و به راحتی میتوان این موضوع را پیشبینی کرد که نسل بعد خودروهای تولیدی در کشور ما به خودروهای چینی تعلق خواهد داشت و این نکته را به خوبی میتوان در خیابانها مشاهده کرد.
    این روزها در بازار خودرو قیمتها به طرزی باور نکردنی افزایش مییابند به خصوص خودروهای تولیدی دو شرکت بزرگ. از اینرو مردم برای خرید جایگزینی بهتر، محصولات چینی را پیشرو دارند محصولاتی که شاید تا به اینجا خریداران را راضی نگه داشتهاند.
    یکی از این خودروها که رقیبی جدی برای خودروی سمند و پارس به حساب میآید را هفته گذشته به چالش کشیدیم اما این بار از جنسیس دیگر. MVM530 برای چند ساعت در اختیار ما بود تا در شهر تهران راندن را با آن تجربه کنیم و معایب و محاسن آن را در رانندگی شهری بیشتر دریابیم.
    MVM530 در حقیقت با نام چری A5 عرضه میشود. این خودرو اولین سدان مدیرانخودرو نیز به حساب میآید سدانی که به نرمی زیاد معروف است. MVM530 از یک موتور دو لیتری با 139 اسببخار قدرت بهره میبرد. این موتور دارای گشتاور 182 نیوتنمتری است که در 4500 دور ارائه میشود. MVM530 میتواند در مدت زمان 13 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد. زمانی که برای این خودرو 1290 کیلوگرمی با توجه به موتور دو لیتری زیاد هم مناسب نیست و این خودرو روی کاغذ میتواند 185 کیلومتر سرعت بگیرد اما به رغم داشتن موتوری دو لیتری مصرف سوخت این سدان چینی مناسب بوده و در سیکل جادهای حدود 5/6 لیتر بنزین مصرف میکند این در حالی است که در سیکل ترکیبی در حدود هشت لیتر در 100 کیلومتر بنزین میسوزاند.
    این اطلاعات را میتوان در کاتالوگ این خودرو نیز مشاهده کرد در حقیقت MVM530 روی کاغذ به این شکل عمل میکند اما در عمل آیا این چینی خانوادگی اینگونه است؟ MVM صندوق دار از لحاظ مصرف سوخت اقتصادی است و امکانات خوبی نیز دارد.
    در ابتدا به سراغ چهره این خودرو میرویم. MVM530 در جلو از چراغهایی بزرگ و جلو پنجره عریض برخوردار است که طرح قابل قبولی را به وجود آوردهاند. در نمای جانبی شاهد درهایی بزرگ هستیم که گویای راحتی سوار و پیاده شدن برای راننده و سرنشینان است. اما در نمای عقب چراغهای بزرگ با خطوط شکسته نتوانسته طرح زیبایی را با ترکیبی از درب صندوق به وجود آورد. از اینرو در نمای عقب موفق ظاهر نشده است.
    هنگام ورود به کابین متوجه میشوید که چری یک خودروی راحت است و پس از سوار شدن نیز خواهید دید که خودرویی جادار و خانوادگی است به خصوص اینکه صندلیهای نرم و راحت آن نیز این نکته را گوشزد خواهد کرد. وارد کابین این خودرو میشویم طراحی ساده و در عین حال زیباست شاید با اولین نگاه به کنسول میانی این فکر به ذهن خطور کند که میتوان برروی آن یک مانیتور برای دوربین دنده عقب و DVD Player نصب کرد زیرا فضایی که سیستم صوتی ساده این خودرو به خود اختصاص داده است این امکان را فراهم میآورد. صندلیهای این چینی بزرگ دارای پوشش چرم بوده و راحت هستند البته کمی هم سفت بوده که این سفتی را میتوان بیشتر در صندلیهای عقب حس کرد.روی هم رفته صندلیها جادار و راحت هستند و کیفیت پوشش چرمی نیز مناسب است غربیلک فرمان نیز دارای پوشش چرمی است که حس خوبی را به راننده منتقل میکند حسی که در مسافتهای طولانی میتواند لذت رانندگی را دوچندان سازد. با قرار دادن اهرم تعویض دنده در دنده یک شروع به حرکت میکنیم. تعویض دنده به نرمی هرچه تمامتر انجام میگیرد شروع حرکت نیز به نرمی انجام گرفته و با فشردن گاز اقدام به شتابگیری میکنیم انتظاری که از یک خودروی دو لیتری با 139 اسببخار قدرت میرود برآورده نمیشود و عملکرد ضعیفی را هم شاهد نیستیم دندهها یکی پس از دیگری تعویض میشود و این تعویضدندهها به نرمی انجام میگیرد در این میان عملکرد کلاچ هم نرم است به طوری که در ترافیکها موجب خستگی پا نمیشود.
    به رغم بزرگ بودن ابعاد این خودرو راندن با آن در شهر و مسیرهای شلوغ کار سختی نیست به خصوص اینکه فرمانی نرم و البته دقیق منتظر اشارهای از راننده است تا از خود عکسالعمل نشان دهد با بالا بردن شیشهها و روشن کردن کولر خودرو هیچ ضربهای مبنی بر افت توان لحظه ای در MVM530 مشاهده نشد مدت زمان زیادی طول نکشید تا کابین خودرو به مکانی خنک تبدیل شود به خصوص اینکه قدرت کولر زیاد بوده و دریچههایی هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است که به خنک کردن کابین کمک زیادی میکند. MVM530 در دنده یک و دو زیاد چابک نیست این در حالی است که در دندههای بالاتر عملکرد بهتری دارد اما نکته جالب در این خودرو صدای موتور بود در خودروهای دیگر MVM که شامل نمونه110 وX33 میشود صدای موتور به داخل کابین راه پیدا میکند اما در این خودرو به هیچوجه این صدا شنیده نمیشود این در حالی بود که با بالا بودن شیشه نیز هیچ صدای از بیرون به داخل کابین راه پیدا نمیکرد که البته نشان از عایقبندی خوب این خودروی چینی دارد.
    در طول مسیر به خیابان ولنجک تهران رسیدیم مکانی که برای تست این خودرو در مسیر سربالایی مناسب است. در حین حرکت، طی مسیر برای خودرو ساده بود و بدون هیچ مشکلی در دنده دو به حرکت خود ادامه میداد اما هنگام توقف، حرکت دوباره کمی مشکل به نظر میرسید به خصوص اینکه کلاچ خودروی مورد نظر کمی بالا بود و این بالا بودن کلاچ به عملکرد ضعیف سیستم انتقال قدرت کمک زیادی میکرد البته با بالا بودن ترمز دستی این مشکل تا حد زیادی مرتفع میشد هر چند که عملکرد ترمز دستی نیز چندان جالب نبود شاید با رگلاژ کردن میشد مشکل ترمز دستی را حل کرد. روی هم رفته در سربالایی شدید ولنجک عملکرد خوبی داشت اما در حرکت دوباره کمی ضعیف عمل میکرد بالای خیابان ولنجک مسیری ناهموار با جادهای خاکی وجود دارد که میتوانست مکان مناسبی برای تست عملکرد کمک فنرهای این خودرو باشد.
    کمک فنرهای جلو در این تست از نرمی خوبی برخوردار بوده و در دفع ضربهها عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند اما کمکهای عقب از نرمی کافی برخوردار نبودند البته تکانهای عقب به صورتی نیست که سرنشینان را آزار دهد در طی پیچها نیز قسمت عقب خودرو اندکی تمایل به خروج از پیچ را داشت البته این در حالی اتفاق میافتاد که با سرعت زیاد سعی در عبور از پیچهای تند داشتیم.
    نوبت به قسمت عقب کابین میرسد این قسمت نیز از فضای کافی برای سرنشینان برخوردار بود صندلیها راحت بوده و با توجه به داشتن پشت سری فضای راحتی را برای سرنشینان عقب فراهم میآورد البته افراد قد بلند ممکن است کمی با سختی مواجه باشند چرا که قسمت انتهای سقف کمی کوتاه است و ممکن است که با سر افراد قد بلند برخورد کند اما نکتهای که در مورد صندلیهای عقب وجود داشت این بود که نفر سوم نیز به راحتی میتوانست در جای خود قرار گیرد این در حالی است که خودروهایی که در قسمت عقب زیر آرنجی دارند با بالا بردن زیر آرنجی کمر نفر سوم ممکن است در مسیرهای طولانی دچار درد شود که در این خودرو زیر آرنجی پوششی نرم داشته تا نفر سوم با کمترین مشکل مواجه باشد. ترمزهای این خودرو نیز به لطف سیستم ضد قفل از عملکرد خوبی برخوردار بود اما MVM530 علیرغم داشتن ابعادی بزرگ در مانورهای ناگهانی موفق بوده و هندلینگ مناسبی دارد. این نکته را نباید فراموش کرد که MVM530 یک خودروی خانوادگی است پس میبایست از صندوقی جادار برخوردار باشد که البته در این زمینه نیز توانسته موفق باشد.
    صندوق این خودرو جادار بوده و برای خانوادههای پر جمعیت با چمدانهای بزرگ فضای کافی را فراهم میآورد به طور کلی تجربه راندن با این خودرو در شهر تهران با همه ترافیکهایش لذتبخش بود چرا که عملکرد نرم کلاچ و دنده راننده را خسته نمیکرد و فرمان نرم و البته دقیق MVM530 نیز همه چیز را برای یک کنترل خوب مهیا ساخته بود MVM530 را میتوان خودرویی نرم و خانوادگی دانست که البته در طول مسیر نشان داد که مصرف سوخت کمی هم دارد با توجه به این که به هر حال این خودرو از موتوری دو لیتری بهره میبرد اما مصرف سوخت قابل قبولی دارد.
    با گران شدن خودروهای تولیدی در کشور و البته پایین آمدن کیفیت خودروهای داخلی MVM530 میتواند به خوبی جای خود را باز کند و موقعیت خوبی در بازار به دست آورد.
    لازم به ذکر است که در نظرسنجیهای صورت گرفته توسط هفته نامه دنیای خودرو از دارندگان MVM530 اکثر دارندگان این خودرو از انتخاب خود رضایت داشتند و تعدادی هم از عملکرد کمکهای عقب این خودرو گلهمند بودند.
    در پایان ضمن تشکر از شرکت مدیرانخودرو که خودروی خود را در اختیار ما قرار دادند از آقای بابک صدرایی که در تمامی مراحل آزمایش ما را یاری کردند کمال تشکر را داریم.

کلمات کلیدی این موضوع


طراحی شده توسط : وی بی ایران